Ο κινητήρας για το διαβόητο εθνικό τεθωρακισμένο άρμα μάχης νέας γενιάς της Τουρκίας με την ονομασία «Altay» φαίνεται πως έφτασε στην χώρα από τη Νότια Κορέα, σύμφωνα με όσα δήλωσε την περασμένη Κυριακή ο Ισμαήλ Ντεμίρ, ο Πρόεδρος Αμυντικών Βιομηχανιών της Τουρκίας (SSB), στο πλαίσιο του Antalya Diplomacy Forum, γεγονός που υποδηλώνει την πρόοδο του συγκεκριμένου αναπτυξαικού προγράμματος.
Ο ίδιος δήλωσε χαρακτηριστικά ότι «οι δοκιμές των συστημάτων ισχύος του κινητήρα βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε εξέλιξη και θα περιμένουμε μέχρι τον Μάιο, όταν θα δούμε το πρωτότυπο του άρματος μάχης να κινείται με το νέο αυτόν κινητήρα», ενώ ακόμα πρόσθεσε ότι παρά τα όσα προβλήματα έχουν προκύψει, το πρόγραμμα ανάπτυξης του τεθωρακισμένου τουρκικού τανκ συνεχίζεται χωρίς καθυστερήσεις.
Τι είχε προηγηθεί
Όπως είχε γράψει το OnAlert από τον Μάρτιο του 2021, η τουρκική κατασκευάστρια εταιρεία BMC, που έχει αναλάβει το αναπτυξιακό πρόγραμμα του Altay, υπέγραψε συμφωνίες με δύο εταιρείες της Νότιας Κορέας, την Doosan και την S&T Dynamics, με στόχο τον κινητήρα και το μηχανισμό μετάδοσης κίνησης του άρματος μάχης.
Σε συνέχεια των παραπάνω, ο επικεφαλής της Διοίκησης Προγραμμάτων Αμυντικών Προμηθειών της Νότιας Κορέας υπέγραψε το αίτημα πρόθεσης για την προμήθεια κινητήρων για τα Altay τον περασμένο Οκτώβριο και στο πλαίσιο αυτό,, ο Τούρκος Υπουργός Εξωτερικών Μεβλούτ Τσαβούσογλου ενημερώθηκε για την συγκεκριμένη εξέλιξη και αντέδρασε εξίσου θετικά σχολιάζοντας ότι «είναι ένα σημαντικό βήμα στο πλαίσιο του έργου».
Σύμφωνα με τον ιστότοπο Defense News, το πρόγραμμα αρμάτων μάχης επόμενης γενιάς Altay, αξίας πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων, διαχωρίζεται σε δύο στάδια. Στην φάση «Τ1» όπου προβλέπεται η παραγωγή 250 αρμάτων μάχης και στην φάση «Τ2» που προβλέπεται η παραγωγή της αναβαθμισμένης έκδοσης του τανκ, με το πλάνο να έχει ως στόχο συνολικά την κατασκευή 1.000 αρμάτων μάχης Altay.
Όσον αφορά την επιλογή της Νότιας Κορέας ως στρατηγικό συνεργάτη, αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η Τουρκία, μετά το γερμανικό εμπάργκο έχει θέσει ως στόχο την «απεξάρτηση» από γερμανικά ανταλλακτικά, οπλικά συστήματα και άλλου είδους τεχνολογίες, όπως κινητήρες εν προκειμένω.