Η Διοίκηση Ειδικών Επιχειρήσεων των ΗΠΑ (SOCOM) θέλει να αναβαθμίσει τα ραντάρ στα αεροσκάφη AC-130J «Ghostrider» και τα MC-130J II.
Η SOCOM ζήτησε πληροφορίες σχετικά με τα προηγμένα ραντάρ ενεργητικής ηλεκτρονικής σάρωσης (Active Electronically Scanned Array – AESA), για να αντικαταστήσει το ραντάρ AN/APG-241 που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στα αεροσκάφη.
Τα ραντάρ AESA έχουν πλεονεκτήματα σε σχέση με τα αντίστοιχα μηχανικά σε εμβέλεια, ταχύτητα σάρωσης, ταυτόχρονη εκτέλεση πολλαπλών τρόπων λειτουργίας και συνολική πιστότητα. Επιπλέον, έχουν καλύτερη ικανότητα αντιμετώπισης εμπλοκής.
Το ραντάρ που αναζητά η SOCOM αναμένεται να εμπλέκει στόχους σε όλες τις καιρικές συνθήκες σε μεγαλύτερες εμβέλειες χωρίς εξωτερική υποστήριξη και να παρακολουθεί κινούμενους στόχους εδάφους.
Διαβάστε επίσης: AC-130J: Γιατί η USAF σκέφτεται να αφαιρέσει τα πυροβόλα 105 χιλιοστών από τα «Ghostriders»
Η αναβάθμιση στο ραντάρ θα ακολουθήσει άλλες αναβαθμίσεις στον στόλο των AC-130J, όπως ο εξοπλισμός του αεροσκάφους με ένα σύστημα αντίμετρων ALQ-251 της Northrop Grumman, για βελτιωμένη επιβίωση σε «αμφισβητούμενα περιβάλλοντα ηλεκτρομαγνητικού φάσματος».
Το AC-130J παραδόθηκε στη Διοίκηση Ειδικών Επιχειρήσεων της Πολεμικής Αεροπορίας (AFSOC) το 2016 και πέτυχε την αρχική του επιχειρησιακή ικανότητα το επόμενο έτος. Πρόκειται για μια βαριά τροποποιημένη έκδοση του C-130J της Lockheed Martin, εξοπλισμένη με ένα πυροβόλο των 30 χιλιοστών που μπορεί να εκτοξεύσει έως και 200 βλήματα ανά λεπτό και ένα πυροβόλο των 105 χιλιοστών, ενώ ακόμα την ικανότητα να μεταφέρει πυρομαχικά ακριβείας, όπως το AGM-176 Griffin, AGM-114 Hellfire, GBU-39 Small Diameter Bomb και GBU-69 Small Glide Munition.
Πηγή: Τhe Defense Post