Ο “γόρδιος δεσμός” ως γνωστόν κόπηκε. Και το θέμα των υποβρυχίων του ΠΝ έχει μετατραπεί με ευθύνη δική μας αλλά και των Γερμανών σε “γόρδιο δεσμό”. Κάποιος λοιπόν πρέπει να τον κόψει. Να προσπαθεί να τον λύσει είναι μάταιο,ας το παραδεχτούμε όλοι μας. Και πρώτα απ΄όλα η πολιτική ηγεσία του ΥΕΘΑ.
Εδώ και αρκετές ημέρες Παναγιωτόπουλος-Καράμπελας και Ελευσινιώτης,λένε ότι ασχολούνται νυχθημερόν με το θέμα των υποβρυχίων. Και παραδέχονται ότι η κατάσταση είναι εξαιρετικά δύσκολη. Κανείς δεν το αρνείται.
Οι συμβάσεις που φέρουν και ελληνικές υπογραφές είναι άθλιες για τα συμφέροντά μας.
Οι υπογραφές που δεν μπήκαν -άγνωστο γιατί- όταν οι Γερμανοί έκαναν κάποιες προτάσεις που είχαν μια λογική το καλοκαίρι του 2009, μας κόλλησαν στον τοίχο.
Η διαχείριση της κατάστασης από τον Βενιζέλο,αποδεικνύεται εκ των πραγμάτων καταστροφική. Ούτε οι εργαζόμενοι σώθηκαν ,ούτε τα τρία υποβρύχια έχουμε παραλάβει.
Όλα αυτά είναι όμως διαπιστώσεις που γίνονται από κάθε νέα ηγεσία που αναλαμβάνει το ΥΕΘΑ. Και τελευταία,έχουμε συχνές αλλαγές.
Λύση δεν ακούμε και δεν βλέπουμε. Και αυτή δεν μπορεί -κατά τη γνώμη μας- να βρεθεί αν ακολουθούμε ως ευαγγέλιο τα όσα άθλια έχουμε υπογράψει και με τα οποία ως γνωστόν ασχολείται και η δικαιοσύνη.
Κάποιος πρέπει να τρίξει τα δόντια στους Γερμανούς που έχουν τσεπώσει τα δισεκατομμύρια,παρέδωσαν ένα υποβρύχιο με τρομερά προβλήματα που για να έρθει σε επιχειρησιακή κατάσταση αποδεκτή,πέρασαν πάνω από πέντε χρόνια! Ας βγαίνει κάθε μέρα στα ΜΜΕ κάποιος από το ΥΕΘΑ να το υπενθυμίζει για να ακούγεται παντού. Να φωνάζει επίσης ότι οι Γερμανοί που έχουν εισπράξει τα δις για το πρόγραμμα των υποβρυχίων αρνούνται να ολοκληρώσουν τις εργασίες στα υπόλοιπα τρία ,για οφειλές που αποτελούν “ψίχουλα” μπροστά σ΄ αυτά που έχουν πάρει από τους Έλληνες φορολογούμενους.
Και βέβαια να αρχίσει να προετοιμάζεται το ΥΕΘΑ και το υπουργείο Οικονομικών για όλα ,μα για όλα τα ενδεχόμενα. Ακόμη και για τη φυγή του Σάφα,του ιδιοκτήτη-σωτήρα όπως τον παρουσίαζε το επιτελείο Βενιζέλου,όταν ήταν ΥΕΘΑ.
Τα υποβρύχια πρέπει πάση θυσία να παραδοθούν στο ΠΝ. Και όπως λένε άνθρωποι που γνωρίζουν,μπορούν να ολοκληρωθούν από ελληνικά χέρια ,χωρίς να περιμένουμε τους άπληστους Γερμανούς να απελευθερώσουν το know-how τους.
Το ζήτημα των υποβρυχίων δεν χρειάζεται πλέον συζητήσεις και διαπιστώσεις. Χρειάζεται λύσεις δραστικές και όπως έχουμε ξαναγράψει αν χρειαστεί “αντάρτικες” .
Με τους εργαζόμενους διαπραγματέυεται ο Παναγιωτόπουλος
Σε εξέλιξη βρίσκεται η πρωτοβουλία του υπουργού Εθνικής Άμυνας να διαχωριστεί το θέμα των υποβρυχίων από τις αντιδράσεις των εργαζομένων στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.
Όπως είναι γνωστό ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Πάνος Παναγιωτόπουλος, ζήτησε χθες από τον πρόεδρο της ΓΣΕΕ Γιάννη Παναγόπουλο να παρέμβει προς το προεδρείο του Σωματείου Τρίαινα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά προκειμένου να μην διακοπούν τα έργα συντήρησης των υποβρυχίων.
Υπενθυμίζεται ότι την απόφαση αυτή έλαβε η πλειοψηφία του σωματείου Τρίαινα ενώ η ΔΑΚΕ διαχώρισε τη θέση της εκφράζοντας αντίθετη άποψη.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κ. Παναγόπουλος επικοινώνησε σήμερα με τον υπουργό Εθνικής Άμυνας στον οποίο ανέφερε ότι η παρέμβαση του βρίσκεται σε εξέλιξη και διαβεβαίωσε ότι θα καταβάλλει κάθε προσπάθεια για να αποκλιμακωθεί η ένταση και να υπάρξει αποτέλεσμα.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες ο γενικός γραμματέας της ΓΣΕΕ Ν. Κιουτσούκης επικοινώνησε επίσης με τον υπουργό Εθνικής Άμυνας στον οποίο δήλωσε ότι τάσσεται με την άποψη που εξέφρασε η ΔΑΚΕ στη συνεδρίαση της Τρίαινας.
Στη σχετική ανακοίνωση της γενικής γραμματείας ενημέρωσης επισημαίνεται ότι «η διακοπή των εργασιών συντήρησης θα οδηγήσει στην αχρήστευση των υποβρυχίων για τα οποία ο ελληνικός λαός έχει πληρώσει πάνω από 2 δισ. ευρώ».