Ο Άκης Τσοχατζόπουλος, ο παραλίγο ηγέτης του ΠΑΣΟΚ και παραλίγο πρωθυπουργός, ο πανίσχυρος υπουργός Άμυνας τη περίοδο 1996-2002 και βέβαια ο έμπιστος του ιδρυτή του ΠΑΣΟΚ Ανδρέα Παπανδρέου,ενώπιον των πρώην συναδέλφων του στη Βουλή για το σκάνδαλο των υποβρυχίων.
Το κλίμα που έχει διαμορφωθεί εναντίον του,τους τελευταίους ειδικά μήνες είναι εξαιρετικά δυσμενές. Από το γάμο στο Παρίσι που σήμανε την αρχή του πολιτικού του βίου έως το σπίτι στο οποίο επέλεξε να διαμένει στη σκιά της Ακροπόλεως μεσολάβησαν χρόνια συνεχούς πολιτικής του απαξίωσης.Και τους τελευταίους μήνες ήρθε ένα μπαράζ αποκαλύψεων να τον εμπλέξει ακόμη περισσότερο σ΄ αυτό που όλοι πια γνωρίζουμε ως σκάνδαλο των υποβρυχίων.
Πολλοί σπεύδουν να θεωρήσουν δεδομένη την παραπομπή του σε Ειδικό Δικαστήριο,ακόμη και τη καταδίκη του. Ωστόσο η πλευρά του Άκη Τσοχατζόπουλου έχει τα δικά της επιχειρήματα.
Κάποιοι συνεργάτες του τον συμβούλευσαν να μην παρουσιαστεί στη Βουλή και να στείλει υπόμνημα. Εκείνος αποφάσισε ότι πρέπει να παρουσιαστεί ,γιατί πιστεύει ότι τα επιχειρήματά του πρέπει να ακουστούν.
Τι θα πει ο Άκης Τσοχατζόπουλος στη Βουλή; Το Onalert συγκέντρωσε πληροφορίες και σας παρουσιάζει το νόημα όσων θα υποστηρίξει ο πρώην ΥΕΘΑ:
•Η εισαγγελία του Αρειού Πάγου αναφέρει ρητά να εξεταστούν τυχόν πολιτικές ευθύνες του Άκ. Τσοχατζόπουλου αλλά και των μελών του ΚΥΣΕΑ για την διαδικασία της απευθείας ανάθεσης που ακολουθήθηκε στην προμήθεια των υποβρυχίων. Η ανακρίτρια έχει τον λόγο της που το λέει. Διότι μια τόσο σοβαρή απόφαση για ένα τόσο μεγάλο εξοπλιστικό πρόγραμμα δεν λαμβάνεται μόνο από έναν υπουργό. Είχαν προηγηθεί αποφάσεις του Ανώτατου Ναυτικού Συμβουλίου. Του Συμβουλίου Άμυνας. Του ΚΥΣΕΑ. Του ίδιου του πρωθυπουργού.
•Το πόρισμα της Εισαγγελίας Αθηνών προτείνει να διερευνηθούν τυχόν πολιτικές ευθύνες για τον τρόπο που έγινε η προμήθεια. Δηλαδή την διαδικασία της απευθείας ανάθεσης ! Και έχει δίκιο η εισαγγελέας διότι πρόκειται για μια κλειστή και αδιαφανή διαδικασία όπου μπορούν με μεγαλύτερη ευκολία να φυτρώσουν τα άνθη του κακού και να πέσουν περισσότερες μίζες. Όμως την διαδικασία αυτή δεν την κατήγγειλε καμία πολιτική δύναμη της εποχής εκείνης. Ούτε η ΝΔ η οποία είναι συνυπεύθυνη. Άλλωστε το 95% των αμυντικών αγορών της κυβέρνησης Σημίτη και το 100% των αγορών της κυβέρνησης Καραμανλή έγιναν με απευθείας ανάθεση !!
•Η υπόθεση των υποβρυχίων συνεχίστηκε και κορυφώθηκε το 2002 επί πρωθυπουργίας Σημίτη αλλά με υπουργό Άμυνας τον Γιάννο Παπαντωνίου όπου υπογράφτηκε η 2η Σύμβαση του εκσυγχρονισμού των παλιότερων υποβρυχίων κοστίζοντας λίγο – πολύ όσο τα καινούργια.
•Οι δύο συμβάσεις των υποβρυχίων που υπέγραψαν οι κυβερνήσεις Σημίτη έλαβαν «συχωροχάρτι» από τις μετέπειτα κυβερνήσεις της ΝΔ. Ο Σπήλιος Σπηλιωτόπουλος συνέχισε αδιαμαρτύρητα την υλοποίηση του προγράμματος και ο Βαγγέλης Μεϊμαράκης αν και υποστήριζε ότι ο «Παπανικολής» γέρνει, πλήρωνε κανονικά τους γερμανούς μαζί με τον Γ.Παπαθανασίου ! Έδωσαν 105 εκατομμύρια ευρω το 2009.
•Στην Γερμανική δικογραφία τα υπό κατηγορία στελέχη της γερμανικής εταιρίας υποστηρίζουν ότι διέθεσαν 11 εκατομμύρια ευρω ως μίζες σε έλληνες αξιωματούχους το 2007 !!
•Από την Γερμανική δικογραφία προκύπτουν επίσης τα εξής σημαντικά στοιχεία :
Α) Γερμανοί αξιωματούχοι αφήνουν υπαινιγμούς ότι μπορεί να μην κατέληξαν όλες οι μίζες (25 εκατομμύρια) σε φυσικά πρόσωπα στην Ελλάδα. Είναι σαφές ότι ένα μεγάλο μέρος από τις μίζες που δόθηκαν για το ελληνικό πρόγραμμα παρέμειναν στα χέρια των στελεχών της γερμανικής εταιρίας.
Β) Από τα μέσα της δεκαετίας του 2000 οι Γερμανοί της HDW που χρησιμοποιούσαν για διακίνηση χρήματος την θυγατρική Ferostal διακινούσαν μέσω της υπεράκτιας εταιρίας ΜΙΤ τεράστια ποσά στο Abu Dhabi ! Το 2008 η Ferostal διαλύεται και τα κεφάλαιά της περνούν σε μια άλλη εταιρία με ταχυδρομική διεύθυνση το Abu Dhabi ! Δηλαδή οι γερμανοί πλέον κάνουν ότι κάνουν μέσω του Abu Dhabi και όχι μέσω του Αμβούργου !!!
•Οι Γερμανοί μέσω του Abu Dhabi εμφανίστηκαν στην Ελλάδα τις πρώτες μέρες διακυβέρνησης του Γ. Παπανδρέου και κατόρθωσαν να περάσουν τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά στο “Abu Dhabi Mar” έναντι ενός ευρω με το ελληνικό δημόσιο να τους δίνει ως προίκα την κατασκευή άλλων δύο υποβρυχίων ύψους 1,2 δις ευρω !! Μόνο το 2011 πρέπει η Ελλάδα να καταβάλει 200 εκατομμύρια ευρω!! Η πρώτη δόση ύψους 50 εκατομμυρίων ευρω καταβλήθηκε στις 15 Φεβρουαρίου και τώρα 15 Μαΐου ετοιμάζονται να δώσουν και την 2η ισόποση δόση.
Πόσο πειστικά θα είναι αυτά τα επιχειρήματα ή πόσο προβληματισμό θα προκαλέσουν θα το γνωρίζουμε το απόγευμα.