“Αυτή η συμφωνία με τον Σάφα,δεν θα έχει καλό τέλος”,είχε ακουστεί να λέει εκ των συνεργατών του ΥΕΘΑ Ε.Βενιζέλου. Προσδιόριζε όμως το “κακό τέλος” σε βάθος δύο ή τριών χρόνων,όχι σε μήνες,όπως φαίνεται ότι τελικά θα γίνει.
Ο Ισκαντάρ Σάφα φέρεται έτοιμος να …σαλπάρει από τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και …ο απόπλους του ενδέχεται να είναι άμεσος! Πολλά θα κριθούν σε λίγα 24ωρα. Μέχρι τις 15 Μαίου που ως γνωστόν πέφτει Κυριακή,άρα μέχρι τη Παρασκευή 13 Μαϊου η ελληνική κυβέρνηση πρέπει να καταβάλει άλλη μία δόση 50 εκατομμυρίων ευρώ στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά για το πρόγραμμα των δύο νέων υποβρυχίων 214.
Όμως μέχρι στιγμής ο κ.Σάφα δεν έχει να παρουσιάσει ούτε μια κομμένη λαμαρίνα ως έργο και αυτό έχει προβληματίσει την ηγεσία του ΥΕΘΑ ,που ήδη έχει δεχτεί σφοδρή κριτική ακόμη και για την καταβολή των προηγούμενων δόσεων.
Αυτή τη στιγμή το κλίμα που υπάρχει στο ΥΕΘΑ και στο ΠΝ ,είναι να μην πληρωθεί η δόση των 50 εκατομμυριών ευρώ. Δικαιολογία υπάρχει αν και κάποιοι που έχουν μελετήσει τη σύμβαση ,λένε ότι μπορεί να μην είναι αρκετή μία δικαιολογία περί καθυστέρησης του έργου ,αλλα να χρειαστεί και κάτι ακόμη.
Το θέμα είναι τι θα κάνει ο κ.Σάφα σε περίπτωση που τα χρήματα δεν καταβληθούν. Δεν είναι λιγοι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι ίσως μια τέτοια απόφαση να αποτελέσει ένα τέλειο “άλλοθι” για τον κ.Σάφα. Τα πράγματα δεν πήγαν όπως τα σχεδίαζε ή που τέλος πάντων έλεγε ότι σχεδίαζε. Οι μοναδικές πιθανές δουλειές που θα μπορούσε να κλείσει και να δώσει νέα πνοή στο ναυπηγείο θα προέρχονταν από χώρες όπως η Αίγυπτος -ίσως- και η Λιβύη! Αυτη τη στιγμή πέρα από τα υποβρύχια του ΠΝ δεν έχει τίποτα άλλο χειροπιαστό. Ήδη βέβαια έχει εισπράξει 200 εκατομμύρια σε δύο δόσεις. Άρα κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει ότι η φυγή του αυτή τη στιγμή δεν θα του κοστίσει τιποτα. Αντιθέτως.
Υπενθυμίζουμε ότι όταν υπογράφτηκε η συμφωνία η μεταβίβαση δεν έγινε στην ΑΜΠΟΥ ΝΤΑΜΠΙ ΜΑΡ,όπως συζητιόταν αλλά σε θυγατρική εταιρεία του κ.Σάφα. Πολλοί ερμηνευσαν αυτή την αλλαγή ως διαφύλαξη των συμφερόντων της ΑΜΠΟΥ ΝΤΑΜΠΙ ΜΑΡ η οποία έχει άμεση σχέση με τη βασιλική οικογένεια που σε καμία περίπτωση δεν θα ήθελε να “χρεωθεί” μια αποτυχία του εγχειρήματος.
Τα ερωτήματα που προκύπτουν αν τα δυσοίωνα σενάρια επαληθευτούν,έχουν να κάνουν με τη τύχη των 1200 εργαζομένων ,αλλά και με τον τριών μισοτελειωμένων υποβρυχιων τύπου ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ. Το μέλλον διαγράφεται δυσοίωνο και για τους εργαζόμενους και για τα υποβρύχια.