Το Ναυτικό των ΗΠΑ εγκαταλείπει το σύστημα εκτόξευσης αεροσκαφών από αεροπλανοφόρα, με τον κλασικό καταπέλτη καταστρώματος.
Από τα μέσα Δεκεμβρίου τα αεροπλανοφόρα των ΗΠΑ για να απονηώσουν κάποιο αεροσκάφος από το κατάστρωμα τους θα χρησιμοποιούν ένα νέο ηλεκτρομαγνητικό σύστημα εκτόξευσης
Η πρώτη εκτόξευση αεροσκάφους από τον νέο ηλεκτρομαγνητικό σύστημα εκτόξευσης του Ναυτικού των ΗΠΑ θα πραγματοποιηθεί έως τα μέσα Δεκεμβρίου.
Σήμερα ένα F/A-18E Super Hornet για να απονηωθεί χρησιμοποιεί καταπέλτη με την δύναμη του ατμού που του ασκεί τεράστια ώθηση σε μικρό χώρο. Η πρώτη εκτόξευση με το νέο σύστημα θα γίνει με τον ίδιο τύπο αεροσκάφους
«Η βολή θα πρέπει να πραγματοποιηθεί μέσα σε μερικές εβδομάδες και ελπίζουμε οι μηχανικοί μας να το καταφέρουν και πριν απο τα Χριστούγεννα», δήλωσε ο Rob Koon, εκπρόσωπος της Ναυτικής Αεροπορίας Συστημάτων Διοίκησης (NAVAIR).
Σήμερα ένα F/A-18E Super Hornet για να απονηωθεί χρησιμοποιεί καταπέλτη με την δύναμη του ατμού που του ασκεί τεράστια ώθηση σε μικρό χώρο. Η πρώτη εκτόξευση με το νέο σύστημα θα γίνει με τον ίδιο τύπο αεροσκάφους
«Η βολή θα πρέπει να πραγματοποιηθεί μέσα σε μερικές εβδομάδες και ελπίζουμε οι μηχανικοί μας να το καταφέρουν και πριν απο τα Χριστούγεννα», δήλωσε ο Rob Koon, εκπρόσωπος της Ναυτικής Αεροπορίας Συστημάτων Διοίκησης (NAVAIR).
Το ηλεκτρομαγνητικό σύστημα εκτόξευσης (EMALS) πρόκειται να τοποθετηθεί στο νέο αεροπλανοφόρο Gerald R. Ford, ενώ σύντομα πρόκειται και τα υπόλοιπα αεροπλανοφόρα των ΗΠΑ να το εγκαταστήσουν. Το EMALS μπορεί να διαβάσει τα δεδομένα της απονήωσης και ενώ το αεροσκάφος είναι έτοιμο να εκτοξευθεί να του παράσχει την κατάλληλη ώθηση.
Στις εγκαταστάσεις της NAVAIR οι μηχανικοί της Αεροπορίας του Ναυτικού και η ανάδοχος General Atomics έχουν οικοδομήσει έναν χώρο δοκιμών πλήρους κλίμακας που αναπαράγει το κατάστρωμα ενός αεροπλανοφόρου και εκεί γίνονται οι δοκιμαστικές εκτοξεύσεις.
Εάν η εκτόξευση με το Super Hornet είναι επιτυχής, τότε ο νέος ηλεκτρομαγνητικός καταπέλτης θα χρησιμοποιηθεί για για άλλους τύπους αεροσκαφών.
Το Ναυτικό των ΗΠΑ χρησιμοποιεί το σύστημα εκτόξευσης (υδραυλικοί καταπέλτες ατμού) από το 1950 στα αεροπλανοφόρα του. Το EMALS έχει πολλά πλεονεκτήματα σε σχέση με τον ατμό και το βασικότερο στοιχίζει φθηνότερα, μπορεί να εκτοξεύσει περισσότερους τύπους αεροσκαφών και η συντήρηση του οικονομικά δεν έχει καμμία σχέση με την δαπανηρή συντήρηση του κλασσικού καταπέλτη.
Η General Atomics για την πλήρη ανάπτυξη του EMALS έχει υπογράψει σύμβαση ύψους 676.000.000 δολαρίων με το Ναυτικό των ΗΠΑ