Το νεότερο μέλος της οικογένειας ελικοπτέρων της Eurocopter άρχισε να λειτουργεί επίσημα, με τα αποκαλυπτήρια του EC145 Τ2 – μια εξελιγμένη έκδοση του δημοφιλούς δικινητήριου ελικοπτέρου EC145 που ενσωματώνει νέους κινητήρες Arriel 2E, μαζί με ουραίο στροφείο Fenestron, αναβαθμισμένα κιβώτια ταχυτήτων για τα κύριο και το ουραίο στροφείο, καινοτόμα ψηφιακά αεροηλεκτρονικά συστήματα και αυτόματο πιλότο τεσσάρων αξόνων.
Το ντεμπούτο του ελικοπτέρου EC145 Τ2 πραγματοποιήθηκε στην έκθεση Heli-Expo 2011 στο Ορλάντο της Φλόριντα, όπου η Eurocopter ανακοίνωσε επίσης συμφωνίες για συνολικά 17 ελικόπτερα από τέσσερις διεθνείς πελάτες, οι οποίοι σχεδιάζουν να χρησιμοποιήσουν τα ελικόπτερα αυτά σε ιατρικές υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης (EMS) , εργασίες πετρελαίου και φυσικού αερίου κ.α.
Με τις παραδόσεις να ξεκινούν το 2013, το ελικόπτερο EC145 T2 θα προσφέρει σημαντικά βελτιωμένη απόδοση, αυξημένη ασφάλεια πτήσεων, βελτιωμένη επαφή μεταξύ χειριστή και μηχανήματος, βελτίωση συντήρησης και χαμηλότερο κόστος λειτουργίας. Το συγκεκριμένο μοντέλο ελικοπτέρου επωφελείται από την κληρονομιά του ελικοπτέρου EC145 της Eurocopter και του προκατόχου του, ελικοπτέρου BK117, που από κοινού έχουν καταγράψει περισσότερα από 2,8 εκατομμύρια πτητικών ωρών σε όλο τον κόσμο. «Το ελικόπτερο EC145 Τ2 είναι το πιο πρόσφατο παράδειγμα της συνεχούς επένδυσης της εταιρίας μας στην καινοτομία, η οποία προσφέρει πιο αποτελεσματικά ελικόπτερα, με υψηλότερη απόδοση και μεγαλύτερη ασφάλεια», δήλωσε ο Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της Eurocopter Lutz Bertling.
Η πιο ορατή αλλαγή που παρουσιάζει το ελικόπτερο EC145 Τ2 είναι η ενσωμάτωση του ουραίου με περίβλημα στροφείου Fenestron της Eurocopter, το οποίο αντικαθιστά το πρότυπο του ουραίου στροφείο δύο λεπίδων. Μερικά από τα πλεονεκτήματα που προσφέρει το Fenestron είναι τα υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας στο έδαφος όσο και κατά την πτήση, σε συνδυασμό με βελτιωμένη αποτελεσματικότητα του ελέγχου για την εξουδετέρωση ροπής, μείωση της ζήτησης ενέργειας κατά την πτήση προς τα εμπρός, και χαμηλότερα επίπεδα ήχου και δόνησης.
Η εφαρμογή Fenestron επεκτείνει τη χρήση ουραίου στροφείου με περίβλημα της Eurocopter, που σήμερα βρίσκεται στα ελικόπτερα EC120, EC130, EC135, AS365 Dauphin και EC155. Το σύστημα Fenestron του ελικοπτέρου EC145 Τ2 έχει νέες σύνθετες λεπίδες, νέο σχεδιασμό για το ουραίο κιβώτιο ταχυτήτων με χαμηλότερο κόστος συντήρησης, και ενσωματώνει διπλό ενεργοποιητή ουραίου στροφείου και διπλά υδραυλικά κυκλώματα.
Οι νέοι κινητήρες Arriel 2E turboshaft του EC145 Τ2 είναι ψηφιακά ελεγχόμενοι με διπλό ψηφιακό πλήρους δικαιοδοσίας έλεγχο κινητήρα (FADEC), και παρέχουν αυξημένη απόδοση σε όλο λειτουργικό εύρος του ελικοπτέρου. Η μέση αύξηση απόδοσης φτάνει το 25 τοις εκατό, με σημαντική βελτίωση όσον αφορά τη πτήση με έναν κινητήρα εκτός λειτουργίας .
Μεταξύ των αλλαγών που παρουσιάζει το EC 145 T2 είναι μια νέα σουίτα αεροηλεκτρονικών συστημάτων με τρείς ενσωματωμένες οθόνες, και αυτόματο πιλότο τεσσάρων αξόνων ως βασικό εξοπλισμό. Επιπλέον παρέχει καινοτόμο σύστημα διεπαφής ανθρώπου-μηχανής για τα πληρώματα πτήσης, βελτιωμένη επίγνωση κατάστασης και μείωση φόρτου εργασίας των πιλότων, ενώ προσφέρει πρόσθετες δυνατότητες αποστολής.
Οι παραγγελίες του EC145 T2 που ανακοινώθηκαν κατά τη διάρκεια των αποκαλυπτηρίων του ελικοπτέρου στα πλαίσια της έκθεσης Heli-Expo έγιναν με την παρουσία της INAER Ισπανίας, η οποία υπόγραψε για 10 αεροσκάφη. Τα αρχικά ελικόπτερα θα είναι σε διαμόρφωση EMS, ενώ προβλέπεται ευελιξία αναφορικά με τις επόμενες παραδόσεις συγκεκριμένων εκδόσεων αποστολών του ελικοπτέρου ανάλογα με τις επιχειρησιακές απαιτήσεις της INAER .
Επιπλέον, τρείς πελάτες του συγκεκριμένου ελικοπτέρου προέρχονται από τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. Συγκεκριμένα η Metro Aviation με πέντε ελικόπτερα διαμόρφωσης EMS, η Leading Edge με ένα ελικόπτερο EC145 T2 για ιδιωτική χρήση και η Lewis Energy με ένα ελικόπτερο που θα επιχειρεί σε αποστολές πετρελαίου και αερίου.