Την ίδια ώρα που ο πρόεδρος της ΝΔ Αντώνης Σαμαράς βρισκόταν στα Ναυπηγεία Ελευσίνας και άκουγε τους προβληματισμούς των εργαζομένων, οι επαφές, τηλεφωνικές και προσωπικές μεταξύ Βρετανών της εταρείας ΒΑΕ και την ηγεσίας του ΥΕΘΑ και της ΓΔΑΕ, έδιναν κι έπαιρναν. Δυστυχώς δεν είχαν κανένα θετικό αποτέλεσμα ,αφού η καταβολή των 20 εκατομμυρίων που απαιτούσαν οι Βρετανοί δεν μπορούσε να γίνει,εντός της προθεσμίας που είχαν θέσει και η οποία έληγε στις 12.00 το μεσημέρι.
Το επόμενο βήμα που έχουν ανακοινώσει οι Βρετανοί ,είναι η καταγγελία της σύμβασης,τη Δευτέρα κάτι που σημαίνει ότι:
*Οι δύο τελευταίες πυραυλάκατοι δεν θα ολοκληρωθούν ποτέ και μία ακόμη θα μείνει μισοτελειωμένη.
*Το μέλλον των 1500 εργαζομένων δεν φαίνεται αισιόδοξο,αφού αν δεν υπάρξει κάποια συγκλονιστική παρέμβαση ή κάποια έκπληξη το ναυπηγείο οδεύει μαθηματικά προς κλείσιμο.
*Το ΠΝ θα χάσει τα 250 που έχουν καταβληθεί για τις πυραυλακάτους, από τα συνολικά 300 του συνολικού κόστους και πλοία δεν θα πάρει.
Τα ναυπηγεία Ελευσίνας αν και βρίσκονται εδώ και καιρό σε δεινή οικονομική κατάσταση ήλπιζαν μέχρι πρόσφατα ότι η συμφωνία με τους Γάλλους για τη ναυπήγηση φρεγατών θα προχωρούσε γρήγορα από τη κυβέρνηση. Που στηριζόταν αυτή η προσδοκία κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει. Η Ελευσίνα είχε υπογράψει συμφωνία συνεργασίας με τους Γάλλους και αυτό το χαρτί χρησιμοποίησε ο ιδιοκτήτης τους στις διαπραγματεύσεις που έκανε με τον Ισκαντάρ Σάφα των ναυπηγείων Σκαραμαγκά για να πουλήσει. Ο Σάφα αναλάμβανε τα χρέη των 105 εκατομμυρίων ευρώ και έδινε και περίπου 10 εκατομμύρια ,πρόταση που δεν δέχτηκε ο κ.Ταβουλάρης ,με αποτέλεσμα οι διαπραγματεύσεις να μην προχωρήσουν.
Τι θα γίνει αν στην Ελευσίνα μπει λουκέτο και τελικά προχωρήσει η συμφωνία για τις γαλλικές φρεγάτες Fremm; Την ναυπήγησή τους θα αναλάβει ο Σκαραμαγκάς του κ. Σάφα. Δεν είναι λίγοι αυτοί που υποστηρίζουν ότι το πρόγραμμα των φρεγατών το είχαν υποσχεθεί στον κ.Σάφα κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων για τον Σκαραμαγκά. Οι ίδιοι υποστηρίζουν ότι η οικονομική κατάσταση των ναυπηγείων Ελευσίνας ήταν γνωστή και άρα αναμενόμενο και το κλείσιμό τους. Στους διαδρόμους του ΥΕΘΑ πολύ συχνά ακουγόταν η άποψη ότι «δεν μπορεί η Ελλάδα να έχει δύο ναυπηγεία». Να που όπως όλα δείχνουν θα μείνει με ένα.
Σήμερα και αύριο ο υπουργός Άμυνας θα βρίσκεται στο Άμπου Ντάμπι,για την έκθεση οπλικών συστημάτων INDEX 2011. Θα έχει επαφές στις οποίες δεν αποκλείεται να συζητηθεί και το ζήτημα των ναυπηγείων. Τον ΥΕΘΑ , συνοδεύει ο Α/ΓΕΕΘΑ Ι.Γιάγκος.