Το «κούρεμα» των χρεών θα επιχειρήσει να πετύχει η ιδιοκτησία των Ναυπηγείων Ελευσίνας,ως ύστατη προσπάθεια να διασωθούν.Πως μπορεί να γίνει αυτό;
Η υπαγωγή της επιχείρησης στο άρθρο 99,κατά πολλούς έγινε κατόπιν «συμβουλής» του ΥΕΘΑ,κάτι που φαίνεται και από την επιστολή που δημοσιοποίησε ο κ.Βενιζέλος,προς τον Ν.Ταβουλάρη.Τι μπορεί να βγει απ΄ αυτή τη διαδικασία;
Σύμφωνα με όσα προβλέπει ο νόμος η επιχείρηση αφού συντάξει ένα σχέδιο διάσωσης,μπορεί να διαπραγματευτεί με τους πιστωτές της για «κούρεμα» των χρεών της που με βάση όσα προβλέπει ο νόμος μπορεί να φθάσει και στο 80%!
Για να γίνει αυτό πρέπει να συμφωνήσουν πιστωτές που έχουν τουλάχιστον το 51% των χρεών της επιχείρησης. Πηγές των ναυπηγείων Ελευσίνας,αναφέρουν ότι το 57% των χρεών είναι προς το δημόσιο,άρα αυτό το σενάριο έχει κάποια βάση,υλοποίησης,αφού η κυβέρνηση θέλει να μείνουν ανοιχτά τα ναυπηγεία.
Γι΄ αυτό δόθηκε εντολή στο ΠΝ να δοθούν κάποια από τα χρήματα που χρωστάνε στο Ναυπηγείο,από παλαιότερο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού πυραυλακάτων. Η εντολή έχει προκαλέσει κάποια γκρίνια ,λόγω της οικονομικής στενότητας,αλλά και γιατί στο πρόγραμμα των νέων πυραυλακάτων η Ελευσίνα έχει πάρει το 80% των χρημάτων και οι δύο τελευταίες πυραυλακατοι ,είναι ακόμη …αόρατες.
Ακόμη κι αν όλα αυτά γίνουν όπως ακριβώς σχεδιάζονται,δεν σημαίνει ότι η Ελευσίνα σώζεται. Πρέπει πάση θυσία να βρεί δουλειές και συμβόλαια. Και σ΄ αυτά δεν περιλαμβάνονται οι γαλλικές φρεγάτες για τα επόμενα τρία χρόνια τουλάχιστον.