Δύο από τα 12 ολοκαίνουργια και πανάκριβα επιθετικά ελικόπτερα ΑΠΑΤΣΙ της Αεροπορίας Στρατού,έχουν πέσει το τελευταίο εννιάμηνο. Και τα δύο ,όπως όλα δείχνουν από μηχανική βλάβη Ποιος θα δώσει απαντήσεις πρώτα απ΄ όλα στους πιλότους που τα πετάνε και είναι απολύτως λογικό πλέον να έχουν αίσθημα αυξημένης ανασφάλειας;
Πως είναι δυνατόν ελκικόπτερα με 125 ώρες πτήσεις το πρώτο που έπεσε στις 30 Ιουλίου και 241 ώρες το χθεσινό να πέφτουν έτσι ξαφνικά. Χθες κυριολεκτικά τη τελευταία στιγμή δεν θρηνήσαμε θύματα ,αφού το ελικόπτερο άρχισε να φλέγεται στον αέρα και οι δύο χειριστές κυριολεκτικά τη τελευταία στιγμή κατόρθωσαν να το προσγειώσουν και να το εγκαταλείψουν πριν τυλιχτεί στις φλόγες.
*Η φωτιά εκδηλώθηκε μετά άπό 1 ώρα και 35 λεπτά πτήσης. Οι χειριστές του θεωρούνται έμπειροι.1450 ώρες πτήσης έχει ο κυβερνήτης και 850 ώρες ο συγκυβερνήτης. Συνεπώς η περίπτωση ανθρώπινου λάθους δεν αποκλείεται μεν αλλά είναι εξαιρετικά απίθανη.
*Φωτιά προκαλείται είτε από ηλεκτρικό ρεύμα,είτε από καύσιμο. Στο ρεύμα δεν υπήρξε πρόβλημα,άρα όλες οι έρευνες επικεντρώνονται στο θέμα τη διαρροής καυσίμου. Από που και γιατί προέκυψε η διαρροή σ΄ ένα ολοκαίνουργιο ελικόπτερο;
*Τα δύο τελευταία ελικόπτερα που έπεσαν,είναι από την τελευταία παραγγελία που είχε κάνει η Ελλάδα. Τα 12 ΑΠΑΤΣΙ ,είχαν παραμείνει σχεδόν δύο χρόνια εκτεθειμένα εκτός υποστέγων (!!!) στο αεροδρόμιο των Μεγάρων ,λόγω ασυμφωνίας Boeing και ΥΕΘΑ σε θέματα που είχαν να κάνουν με την σύμβαση. Επιπλέον η ελληνική πλευρά είχε υποστηρίξει ότι λόγω της παρατεταμένη αχρησίας στα ελικόπτερα είχαν διαπιστωθεί ακόμη και κομμένα από τρωκτικά καλώδια! Αλήθεια η ψέμματα υπεκφυγής για την παραλαβή; Όπως και να ΄χει το ζήτημα ,όσοι εκείνη τη περίοδο υποστήριζαν τα περί ποντικιών πρέπει τώρα να δώσουν κάποιες απαντήσεις.
*Τι γίνεται με την τεχνική συντήρηση; Ποιος έχει την ευθύνη; Την έχουν αποκλειστικά οι μηχανικοί της Αεροπορίας Στρατού ή μερίδιο έχουν και οι αμερικανοί σύμβουλοι της Boeing; Το ερώτημα έχει τεράστια σημασία,γιατί η εταιρεία στο προηγούμενο ατύχημα,έβγαλε από πάνω της οποιαδήποτε ευθύνη, υποστηρίζοντας ότι η ελληνική πλευρά και συγκεκριμένα ο ΓΔΕ Β.Βασιλάκος, είχε αρνηθεί να ανανεώσει τη σύμβαση τεχνικής υποστήριξης των αμερικανών συμβούλων-τεχνικών. Μετά από το θάνατο των δύο χειριστών και το θόρυβο που ξέσπασε, η ηγεσία του ΥΕΘΑ και του ΓΕΣ άρον ,άρον ανανέωσαν τη σύμβαση. Κι όμως να που έχουμε κι άλλη απώλεια.
Το πρόβλημα είναι εξαιρετικά σοβαρό και όλοι πρέπει να δώσουν εξηγήσεις. Και από το ΥΕΘΑ και από το ΓΕΣ και φυσικά από τη Boeing.Είναι αδιανόητο,ασύλληπτο ελικόπτερα «του κουτιού» να πέφτουθν χωρίς προφανή αιτία και το κυριότερο να μην μαθαίνουμε ποτέ τι έφταιξε!
Προς το παρόν ζούμε το γνωστό και αποκρουστικό σε τέτοιες περιπτώσεις παιχνίδι της …κολοκυθιάς των ευθυνών. Μόνο που αυτό το παιχνιδάκι πρέπει να τελειώσει γιατί παίζονται ανθρώπινες ζωές.
Πηγές του ΓΕΣ,λοιπόν αφήνουν υποννοούμενα για την εταιρεία και την ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί στα ΑΠΑΤΣΙ. Η Boeing από την άλλη επισήμως δεν έχει πάρει θέση αλλά από συζητήσεις με πηγές της προκύπτουν τα επιχειρήματά της:
*Η συντήρηση των ελικοπτέρων ανήκει στους μηχανικούς του ΕΣ
*Οι τεχνικοί της Boeing βρίσκονται στα Μέγαρα και καλούνται κατά περίπτωση για παροχή εξειδικευμένης τεχνικής υποστήριξης.
*Στατιστικά σ΄ ένα παγκόσμιο στόλο 1200 ελικοπτέρων ΑΠΑΤΣΙ έχουν καταγραφεί τρεις περιπτώσεις φωτιάς σε πτήση ,συμπεριλαμβανομένης και της χθεσινής.
*Οι δύο προηγούμενες περιπτώσεις στον Αμερικανικό Στρατό οφείλονταν σε χαλαρές ή αναδφάλιστες συνδέσεις σωληνώσεων καυσίμου,που οφειλόταν σε λανθασμένη τεχνική συντήρηση.
Όπως είναι σαφές η κατασκευάστρια εταιρεία «φωτογραφίζει» το κατά την άποψή της πρόβλημα και ρίχνει τις ευθύνες στους μηχανικούς του Ελληνικού Στρατού.
Το ΓΕΣ προς το παρόν απλά παρακολουθεί τι γράφεται στα ΜΜΕ!