Παρά τις διαρροές για προβλήματα και καθυστερήσεις η Lockheed Maertin εκτιμά ότι η πρόοδος του προγράμματος F-35 είναι εξαιρετική.
Μετά την επίτευξη του στόχου για τις δοκιμές εν πτήση για το 2010, το πρόγραμμα των δοκιμών για το F-35 ι έχει σημειώσει σημαντική πρόοδο κατά το πρώτο εξάμηνο του 2011.
Στις ΗΠΑ, τα πρώτα μοντέλα παραγωγής των F-35 – AF-6, AF-7 και AF-8 – έκαναν τις εναρκτήριες πτήσεις τους το Φεβρουάριο, το Μάρτιο και το Μάιο, αντίστοιχα. Τα AF-6 και AF-7 έχουν πλέον παραδοθεί στην Πολεμική Αεροπορία των Η.Π.Α.
Ο πρώτος πλήρης εξομοιωτής αποστολής παραδόθηκε στη Βάση της ΠΑ Eglin στη Φλόριντα, τον Απρίλιο.
Ο προσομοιωτής, ο πρώτος του είδους που θα χρησιμοποιηθεί από πιλότους χωρών που συμμετέχουν στη συμαπραγωγή του F-35 περιλαμβάνει ένα υψηλής πιστότητας 360 μοιρών οπτικό σύστημα απεικόνισης και ένα cockpit που προσομοιώνει τις τρεις παραλλαγές του αεροσκάφους.
Το σύστημα αναπαράγει με ακρίβεια όλα τα συστήματα και τα συστήματα του F-35 για να παρέχει στον πιλότο μια εξαιρετικά ρεαλιστική εμπειρία.
Στην Ευρώπη, το νορβηγικό Κοινοβούλιο ενέκρινε ομόφωνα την αγορά τεσσάρων αεροσκαφών δοκιμών για την εκπαίδευση πιλότων και το ολλανδικό κοινοβούλιο συμφώνησε να αγοράσει ένα δεύτερο αεροσκάφος δοκιμών.
Εν τω μεταξύ στην Ιταλία, ο στόχος να παραδοθεί το πρώτο ιταλικό συναρμολογημένα F-35 το 2014,μοιάζει εφικτός.
Οι τρεις διαφορετικές εκδόσεις του F-35 περνούν από ξεχωριστά προγράμματα δοκιμών.
Η πρόοδός τους μέχρι σήμερα, έχει ως εξής:
– το “συμβατικής” απογείωσης και προσγείωσης (CTOL: F-35A) έχει 183 δοκιμαστικές πτήσεις κατά το πρώτο εξάμηνο του 2011,
-το αεροσκάφος “κάθετης” προσγείωση (STOVL: F-35B) ανέλαβε 166 πτήσεις και η τρίτη έκδοση (F-35C) είχε 62 πτήσεις.
Η Lockheed Martin αναπτύσσει το F-35 με τους κύριους βιομηχανικούς εταίρους της, τη Northrop Grumman και BAE Systems και με διευρυμένο κατάλογο βιομηχανικών εταιρικών σχέσεων με τις χώρες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα.