Λόγια πολλά που περιγράφουν σχέδια σωτηρίας,αλλά από ουσία ακόμη τίποτα.Η τύχη των ελληνικών αμυντικών βιομηχανιών αν δεν υπάρξουν εντυπωσιακές ανατροπές είναι αναπόφευκτη: μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2011 οι δύο από τις τρεις τουλάχιστον δεν θα έχουν να πληρώσουν ούτε τους μισθούς των εργαζομένων. “Σκούρα” είναι τα πράγματα και για τα ναυπηγεία Ελευσίνας.
ΕΑΣ και ΕΛΒΟ είναι σε άσχημη κατάσταση,καλύτερα είναι τα πράγματα στην ΕΑΒ,αλλά για πόσο; Ο υπουργός Άμυνας επανέλαβε στη Βουλή ότι “άμεση επιδίωξή μας είναι να εξασφαλιστεί η βιώσιμη μελλοντική πορεία των Ελληνικών Αμυντικών Συστημάτων και να αναστραφεί η πορεία συνεχούς συσσώρευσης χρεών, με την αύξηση της παραγωγικότητας σε συνδυασμό με την άσκηση συστηματικής πολιτικής περιστολής των δαπανών και μείωσης του λειτουργικού κόστους, προκειμένου η εταιρεία να διεκδικήσει με βιώσιμο τρόπο το ρόλο που της αναλογεί στο χώρο της αμυντικής βιομηχανίας της χώρας.
Την επόμενη περίοδο ολοκληρώνουμε το σχεδιασμό για την ανάθεση αμυντικών προγραμμάτων σε όλες τις αμυντικές βιομηχανίες, έτσι ώστε να δώσουμε πνοή ζωής”.
Η τελευταία πνοή που έχουν να δώσουν από το υπουργείο Άμυνας είναι μία παραγγελία για πυρομαχικά βομβιβοδόλων,με την οποία τα ΕΑΣ,μπορούν να τη “βγάλουν” μέχρι το Μάρτιο.
Στην ΕΛΒΟ,περιμένουν μήπως προχωρήσει η περίπτωση συνεργασίας με τους Γερμανούς η οποία όμως προβλέπει τη προμήθεια μεταχειρισμένων τεθωρακισμένων από το Βερολίνο. Για να γίνει αυτό η κυβέρνηση πρέπει να κάνει γνωστή την απόφασή της για τα 450 ρώσικα BMP. Αν και θέλει με κάθε τρόπο να απεμπλακεί από αυτή τη προμήθεια το “πολιτικό βάρος” της κάνει δύσκολη την ανακοίνωση της απόφασης.
Αν και Βενιζέλος και Μπεγλίτης επιμένουν να υποστηρίζουν δημοσίως ότι επιθυμούν να παραμείνουν δημόσιες οι αμυντικές βιομηχανίες,η αλήθεια είναι ότι έχουν πειστεί ότι η μοναδική σανίδα σωτηρίας είναι η μερική έστω ιδιωτικοποίησή τους.
Ναυπηγεία Ελευσίνας
Μετά το Σκαραμαγκά ο οποίος υποτίθεται ότι σώθηκε τα μαύρα σύννεφα έχουν μαζευτεί πάνω από τα Ναυπηγεία Ελευσίνας. Η κυβέρνηση είχε δημιουργήσει προσδοκίες ότι και αυτά θα τα “έσωζε” ο Ισκαντάρ Σάφα. Ο ιδιοκτήτης της Ελευσίνας Ν.Ταβουλάρης εμφανιζόταν διατεθειμένος να πουλήσει έναντι 60 εκατομμυρίων ευρώ,αλλά ο Ι.Σάφα δεν φαίνεται διατεθειμένος να δώσει ούτε ένα ευρώ υποστηρίζοντας ότι θα αναλάβει χρέη 105 εκατομμυρίων.
Το θέμα είναι ότι αν τα ναυπηγεία Ελευσίνας κλείσουν 1500 εργαζόμενοι μένουν άνεργοι,τρεις πυραυλάκατοι που ναυπηγούνται για το ΠΝ χάνονται και η Ελλάδα μένει χωρίς ναυπηγείο για εμπορικά πλοία αφού ως γνωστόν με απόφαση της ΕΕ ο Σκαραμαγκάς για τα επόμενα 15 χρόνια υποχρεούται να ασχολείται μόνο με στρατιωτικά ναυπηγικά προγράμματα.Τα οποία ναυπηγεία Σκαραμαγκά αν δεν επαληθευτούν οι πληροφορίες για υπογραφή συμβολαίων με χώρες του εξωτερικού για ναυπήγηση υποβρυχίων ή εκσυγχρονισμούς πλοίων θα έχουν επίσης πρόβλημα,το οποίο πάλι οι φορολογούμενοι θα κληθούν να πληρώσουν.Ο νέος ιδιοκτήτης Ι.Σάφα επαναλαμβάνεο διαρκώς ότι θέλει και πρέπει να έχει την υποστήριξη της κυβέρνησης για να επιβιώσουν τα ναυπηγεία. Κι αυτό σημαίνει είτε ότι θα ασκηθούν πιέσεις για να επισπευτεί το πρόγραμμα ναυπήγησης γαλλικών φρεγατών,είτε θα ανοίξει το θέμα του εκσυγχρονισμού των φρεγατών ΜΕΚΟ του ελληνικού στόλου.