Αγορές για τα ναυπηγεία ή για επιχειρησιακό όφελος;Υπάρχει δίλημμα;

Κάποια από τα μηνύματά σας με τα οποία σχολιάζετε την υπόθεση της προμήθειας Fremm ,αναφέρουν σε γενικές γραμμές ότι η απόκτηση τέτοιων πλοίων θα δώσει δυνατότητες κυριαρχίας στην Ελλάδα,στην νοτιοανατολική Μεσόγειο,ειδικά τώρα που η υπόθεση της ΑΟΖ και των ερευνών για φυσικό αέριο και πετρέλαιο,είναι ανοιχτή. Θα ήταν πραγματικά παρήγορο και αισιόδοξο στο εσωτερικό της χώρας να υπήρχαν τέτοιου είδους προβληματισμοί και ανησυχίες σε επίπεδο πολιτικής ηγεσίας.Γιατί σε επίπεδο πολιτών υπάρχουν,όπως προκύπτει από τα σχόλιά σας.

Δυστυχώς …έχουμε άσχημα νέα! Όσοι πολιτικοί στο παρελθόν κι όσοι πιθανόν σήμερα επιχειρούν να στηρίξουν το πρόγραμμα Fremm, δεν λένε λέξη περί επιχειρησιακών δυνατοτήτων και αναβάθμισης του ΠΝ και του οπλοστασίου του! Τι λένε; “Να σώσουμε τα ναυπηγεία”!!! Τα οποία όπως θα γνωρίζετε τις τελευταίες δεκαετίες …σώζονται με τους εργαζόμενους σε κατάσταση ομηρίας και τους Έλληνες φορολογούμενους να καλούνται σαν υποζύγια να φορτωνονται κι άλλα χρέη στη πλάτη για να γλιτώσουν τελικά όχι τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και Ελευσίνας αλλά τα ναυπηγεία της κας.Μέρκελ στο Κίελο και του κ.Σαρκοζί στη Λοριάν.

Το επιχειρησιακό κομμάτι των συγκεκριμένων φρεγατών ,ουδείς από τους πολιτικούς που ασχολήθηκαν με το θέμα δεν το άγγιξε!
Το αν μας κάνουν ή δεν μας κάνουν οι Fremm, το έχουν πει απόστρατοι (Ν.Παππάς και άλλοι) και επιτρέψτε μας να πούμε επειδή το γνωρίζουμε και εν ενεργεία ναύαρχοι.

Κουραστικά ίσως επαναλαμβάνουμε ότι η θέση μας είναι πως η χώρα πρέπει να εξοπλίζεται. Και ότι είμαστε απέναντι στην “κουτοπόνηρη” θεωρία “να κοπούν οι εξοπλισμοί”. Όμως άλλο αυτό κι άλλο να διαπιστώνουμε ότι ο παράγοντας “επιχειρησιακό όφελος” εξακολουθεί να λείπει από τα κριτήρια των αγορών που έστω θεωρητικά εξετάζουμε.

Γιατί έτσι πάλι θα καταλήξουμε σε αγορές όπως αυτές που ζήσαμε στο όχι και τόσο μακρυνό παρελθόν. Για θυμηθείτε ας πούμε τη προμήθεια …των Zubr από Ρωσία και Ουκρανία.Ή ακόμη πιο πρόσφατα,όταν η πολιτική ηγεσία αγνόησε τις εισηγήσεις της ΠΑ για να αρχίσουν οι διαδικασίες επιλογής αεροσκάφους τέταρτης γενιάς και μας φόρτωσε άλλη μια παρτίδα F 16,όταν όλες οι χώρες του ΝΑΤΟ,έχουν προχωρήσει -εδώ και χρόνια είναι αλήθεια- στην επόμενη μέρα.