Του ΠΑΡΙ ΚΑΡΒΟΥΝΟΠΟΥΛΟΥ
Η χθεσινή απόφαση της Βουλής για τη σύσταση προανακριτικής επιτροπής ήταν η αναμενόμενη. Κανείς δεν πίστευε ότι η ομιλία του Άκη Τσοχατζόπουλου θα έπειθε τους βουλευτές να του “τη χαρίσουν”.
Αναμενόμενο θα είναι και το αποτέλεσμα της όλης διαδικασίας που ξεκίνησε χθες: ΑΝΤΙΟ ΚΑΘΑΡΣΗ και αυτή τη φορά!
Όχι δεν προεξοφλούμε την απόφαση της προανακριτικής επιτροπής που θα πρέπει μέχρι τις 6 Ιουνίου να αποφασίσει αν θα στείλει τον Άκη Τσοχατζόπουλο στο Ειδικό Δικαστήριο ή όχι. Πολύ περισσότερο δεν μπορούμε να προβλέψουμε τι θα γίνει αν φθάσουμε μέχρι εκεί.
Το συμπέρασμα ΑΝΤΙΟ ΚΑΘΑΡΣΗ, προκύπτει από την επιμονή των δύο μεγάλων κομμάτων να περιορίσουν την έρευνα στη περίοδο του Τσοχατζόπουλου,η οποία εδώ που τα λέμε με τόσες αποκαλύψεις που έχουν γίνει είναι ένα παζλ σχεδόν συμπληρωμένο,από το οποίο όμως πρέπει να βρεθούν τα κομμάτια που λείπουν για να “δέσει”.
Ακόμη κι αν αυτό επιτευχθεί όμως ο αποκλεισμός της έρευνας απ΄ όσα προηγήθηκαν της περιόδου Τσοχατζόπουλου και όσα ακολούθησαν θα μας αφήσει όλους με πολλές,πάρα πολλές απορίες.
•Δεν θα μάθουμε ποτέ πως και γιατί τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά δόθηκαν στην ΕΤΒΑ και τους εργαζόμενους ,ένα σχήμα που ουσιαστικά “έστρωσε το χαλί” για να έρθουν οι Γερμανοί.
•Δεν θα μάθουμε ποτέ τις λεπτομέρειες του “ελληνογερμανικού έρωτα” που ξεκίνησε το 1997 με τα Ελληνικά Ναυπηγεία να αποτελούν το βασικό εργαλείο για την σύναψη κρατικών συμβολαίων δισεκατομμυρίων ευρώ με ανάδοχο τα ναυπηγεία και κύριο κατασκευαστή γερμανικές εταιρίες κολοσσούς. Η HDW, η Blohm And Voss και η Ferrostaal στους εξοπλισμούς το Πολεμικού Ναυτικού , η Siemens στην κατασκευή τροχαίου υλικού για τον ΟΣΕ. Παρά τη παρουσία των γερμανικών “κολοσσών” οι κρατικές επιδοτήσεις κρατούσαν ζωντανό το ναυπηγείο και αυτό είχε σαν αποτέλεσμα η Κομισιόν να επιβάλει βαρύ πρόστιμο που έφθασε με τους τόκους τα 450 εκατομμύρια ευρώ.
•Δεν θα μάθουμε πως αυτός ο “ελληνογερμανικός έρωτας” έγινε γάμος συμφέροντος το Μάϊο του 2002. Μόνο που εξυπηρέτησε το συμφέρον των Γερμανών! Η HDW πήρε τα ναυπηγεία στην εξευτελιστική τιμή των 6 εκατομμυρίων ευρώ και ταυτόχρονα εξασφάλισε προίκα με τον εκσυγχρονισμό παλαιών υποβρυχίων κι ενός ακόμη υποβρυχίου τύπου 214! Η υπογραφή των δύο συφωνιών έγινε την ίδια μέρα!
•Δεν θα μάθουμε ποτέ πως μας πήραν κοντά στα 3 δις ευρώ χωρίς να μας έχουν παραδώσει ούτε ένα υποβρύχιο!
•Δεν θα μάθουμε ποτέ ,γιατί όταν το 2006 όταν διαπιστώθηκαν τα προβλήματα του ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗ ως καλός και …κιμπάρης πελάτης δεν σύραμε τους Γερμανούς στα δικαστήρια,αλλά καθόμασταν και συζητάγαμε,συζητάγαμε,συζητάγαμε.
•Δεν θα μάθουμε ποτέ πως και γιατί δεν κάναμε δεκτή μία πρόταση των Γερμανών,το καλοκαίρι του 2008 που θέλοντας να ξεφορτωθούν το πρόβλημα ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ, πρότειναν μια συμφωνία που προέβλεπε την ναυπήγηση δωρεάν δύο παλαιότερου τύπου υποβρυχίων.
•Δεν θα μάθουμε ποτέ και γι΄ αυτά που χθες ακούστηκαν στη Βουλή ,κυρίως από το πρόεδρο του ΛΑΟΣ Γ.Καρατζαφέρη και για τα οποία σας γράφαμε από χθες. Αναφερόμαστε στους υπαινισγμούς Γερμανών αξιωματούχων ότι μπορεί να μην κατέληξαν όλες οι μίζες (25 εκατομμύρια) σε φυσικά πρόσωπα στην Ελλάδα,αλλά κάποιο ποσό σημαντικό να παρέμεινε σε γερμανικά χέρια. Αλλά το κυριότερο;
•Δεν θα μάθουμε ποτέ τι ακριβώς έχει γίνει με τη Ferostal και ποια είναι ακριβώς η σχέση της με το Άμπου Ντάμπι που ήρθε για να “σώσει” με τη σειρά του τα ναυπηγεία,παίρνοντας μας …1,3 δις για δύο ακόμη υποβρύχια! Δεν θα μάθουμε επίσης γιατί αυτή η λύση παρουσιάστηκε ως μονόδρομος σωτηρίας,αφού ούτε επιπλέον υποβρύχια θέλαμε κι όπως όλα δείχνουν -το παραδέχτηκε ο κ.Βενιζέλος χθες στη Βουλή- πάλι εμείς μέσω του ΠΝ κρατάμε ζωντανό το ναυπηγείο!
Λύση …με φερετζέ;
Όπως γράφαμε χθες από τα μέσα της δεκαετίας του 2000 οι Γερμανοί της HDW χρησιμοποιούσαν για διακίνηση χρήματος την θυγατρική Ferostal και διακινούσαν μέσω της υπεράκτιας εταιρίας ΜΙΤ τεράστια ποσά στο Abu Dhabi ! Το 2008 η Ferostal διαλύθηκε και τα κεφάλαιά της πέρασαν σε μια άλλη εταιρία με ταχυδρομική διεύθυνση το Abu Dhabi ! Και μετά …ήρθε η Abu Dhabi Mar και οι θυγατρικές της για να μας σώσουν!
Για να το πούμε απλά όπως ακούγεται από τις πρώτες φάσεις αυτής της τελευταίας συμφωνίας “σωτηρίας” των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στους διαδρόμους του ΥΕΘΑ και της Βουλής, δεν θα μάθουμε ποτέ να η εταιρεία που εμφανίζεται ως ιδιοκτήτρια των Ναυπηγείων δεν εξυπηρετεί …με φερετζέ τα συμφέροντα των Γερμανών!
Για όλα αυτά καταλήγουμε στο συμπέρασμα: ΑΝΤΙΟ ΚΑΘΑΡΣΗ.