Γράφει ο
Χρήστος Κουτσογιαννόπουλος
Ταξίαρχος(ε.α)
ΜΑ. Διεθνείς Σχέσεις
PhD.
Επιχειρησιακή Οργάνωση.
H τρόικα μετά από τις μειώσεις που πέτυχε στους μισθούς και τις συντάξεις των εν ενέργεια και αποστρατεία στελεχών κατάλαβε ότι δεν υπάρχει αντίσταση από την ηγεσία του ΥΠΕΘΑ και στη συνέχεια θέλει να βάλει στο χέρι και την ακίνητη περιούσια των Ενόπλων Δυνάμεων η οποία είναι καταγεγραμμένη και με ευκολία αξιοποιήσιμη.
Πρόσφατα ήλθε στο φως της δημοσιότητας έγγραφο του υπουργείου διοικητικής μεταρρύθμισης και ηλεκτρονικής διακυβέρνησης με το οποίο ζητούνται στοιχειά για κατάργηση της Λέσχης Αξιωματικών Ενόπλων Δυνάμεων (ΛΑΕΔ) του Ινστιτούτου Αμυντικών Αναλύσεων(ΙΑΑ)του Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογίας (Κ.Ε.Τ.ΕΘ.Α) του Ταμείου Αεροπορικής Άμυνας(TAA) και του Ταμείου Εθνικής Άμυνας (Τ.ΕΘ.Α) και την μεταφορά των αρμοδιοτήτων τους σε Υπουργείο.
Όσο αφορά την ΛΑΕΔ υπήρξε έντονο ενδιαφέρον από τα μέσα ενημέρωσης και ιστολόγια τα οποία ανέδειξαν το θέμα με αποτέλεσμα να υπάρξει η δήλωση του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ ότι δεν τίθεται θέμα απώλειας, κατάργησης η πώλησης της ΛΑΕΔ και ότι είναι ένα κόσμημα με κερδοφόρα διαχείριση
Στα υπόλοιπα που περιλαμβάνονται στο έγγραφο για κατάργηση και δεν έχει δοθεί ακόμη επίσημη απάντηση για το τι πρόκειται να γίνει περιλαμβάνεται το Ταμείο Εθνικής Άμυνας (ΤΕΘΑ) το οποίο αν η συνολική επιφάνεια του Ελληνικού Χώρου ανέρχεται σε 132.000.000.000τμ το Τ.ΕΘ.Α είναι κάτοχος του 0,19% της συνολικής Ελληνικής Επικράτειας και εάν δεν διατηρηθούν τα προβλεπόμενα διατήρηση του καθεστώτος ΝΠΔΔ και ο νόμος 4407/1929 θα έχουμε το χακί Βατοπέδι των Ενόπλων Δυνάμεων.
H τεράστια περιουσία του ΤΕΘΑ κατεγράφη το 2006 με πρωτοβουλία του τότε ΥΦΕΘΑ Λαμπρόπουλου και ανερχόταν σε 1.477 ακίνητα με 251.500 χιλιάδες στρέμματα. Οι θέσεις τους από την οποία προκύπτει και η τεράστια αξία τους παντού. Από το κέντρο της Αθήνας της Θεσσαλονίκης και κάθε μεγάλης πόλης της Ελλάδας μέχρι την Κέρκυρα, την Χίο την Λέσβο και τα Χανιά. Στα ανωτέρω υπολογίζεται και αριθμός αστικών ακινήτων από απλά διαμερίσματα μέχρι κτίρια γραφείων που έχουν περιέλθει στo Ταμείο βάσει δωρεών και κληρονομιών. Πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπ όψιν ότι κατάργηση ενός ΝΠΔΔ όπως είναι το ΤΕΘΑ, σημαίνει εκκαθάριση των περιουσιακών του στοιχείων υπέρ του Δημοσίου και στη συνεχεία όπου αυτό κρίνει.
Η αξιοποίηση της ανωτέρω περιουσίας δεν έγινε στο παρελθόν με τις μεθόδους του real estate και παραχωρούντο δωρεάν από τους αποφασίζοντες Υπουργούς Εθνικής Άμυνας πρώην στρατόπεδα χιλιάδων στρεμμάτων στους Δήμους για πράσινο, στα Υπουργεία για εγκατάσταση των υπηρεσιών τους και για αθλητικές εγκαταστάσεις των Ολυμπιακών Αγώνων δίχως να εισπράττει ούτε ένα ευρώ το ταμείο του ΤΕΘΑ. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το στρατόπεδο Ντούνη στο Διόνυσο όπου αρχικά εδόθη στο Υπουργείο Οικονομικών και σήμερα βρίσκονται εταιρείες να πωλούν οικόπεδα φιλέτα . Άλλο παράδειγμα είναι η έκταση που εδόθη στο Γουδί όπου κατασκευάστηκε το Badminton για τους Ολυμπιακούς Αγώνες και σήμερα λειτούργει ως πολυχώρος- θέατρο 2.500 θέσεων με πολλά έσοδα Τέλος το στρατόπεδο Καρατάσιου στη Θεσσαλονίκη όπου τοπικός πολιτιστικός σύλλογος θέλει να το μετατρέψει σε χώρο πράσινου.
Το 2006 έγινε μια προσπάθεια οικονομικής εκμετάλλευσης του συνόλου της περιουσίας των ταμείων με ειδικό νομοσχέδιο το οποίο συνέταξε το γραφείο του πρώην ΥΦΕΘΑ κ Λαμπρόπουλου με τίτλο «Ανώνυμη Εταιρεία Αξιοποίησης Περιουσίας του Ταμείου Εθνικής Άμυνας, του Ταμείου Εθνικού Στόλου και του Ταμείου Αεροπορικής Άμυνας» και το οποίο δεν αντιμετωπίστηκε θετικά από τα υπόλοιπα μέλη του τότε Υπουργικού Συμβουλίου.
Σήμερα το ΤΕΘΑ πρέπει να λάβει σοβαρά υπ όψιν τα λάθη του παρελθόντος να διορθώσει τα κακώς κείμενα και να αντιμετωπίσει τις νέες προκλήσεις που θα παρουσιαστούν με την νέα δομή δυνάμεων όπου δεκάδες στρατόπεδα, πεδία ασκήσεων και βολών θα πάψουν να χρησιμοποιούνται δίνοντας του την δυνατότητα να αξιοποιήσει χιλιάδες στρέμματα βάζοντας εκατομμύρια ευρώ στο ταμείο του. Η λύση που το ίδιο προτείνει είναι ο εκσυγχρονισμός και μετασχηματισμός του Ταμείου σε έναν σύγχρονο αξιόπιστο και ικανό Διακλαδικό Φορέα του ΥΠ.ΕΘ.Α., με στόχο την αποτελεσματική διαχείριση και αξιοποίηση της ακινήτου περιουσίας που διαθέτει, σύμφωνα με τον ιδρυτικό Νόμο περί συστάσεως και λειτουργίας του (Νόμος 4407/1929).