Την ώρα που εμείς εδώ στην Ελλάδα σκεφτόμαστε,ξανασκεφτόμαστε και τελικά τίποτα δεν κάνουμε για να αγοράσουμε …ανταλλακτικά για τα μαχητικά μας αεροσκάφη,άλλα κράτη έχουν ήδη σχεδιάσει και αποφασίσει,πως θα πρέπει να είναι η αεροπορία τους την επόμενη 20ετία!
Μία απ΄ αυτές τις χώρες είναι το Ισραήλ.
Στο Ισραήλ δεν είναι καθόλου αδιάφοροι για τα χρήματα.Αντιθέτως. Και οι επενδύσεις σε ακριβά πολεμικά αεροσκάφη “πονάει”. Από την άλλη όμως “εκπτώσεις” στην ασφάλεια δεν γίνονται.
Επί τρία χρόνια στο Ισραήλ γίνεται συζήτηση και υπάρχει προβληματισμός για την “IAF του 2030”.Εκατοντάδες ειδικοί αλλά και απλό προσωπικό της Ισραηλινής ΠΑ έχουν καταθέσει τους προβληματισμούς τους και τις προτάσεις τους.
Κι αυτό δεν έγινε έτσι τυχαία. Οργανώθηκαν ομάδες εργασίας οι οποίες αποτελούνταν από διάφορες ειδικότητες και θέσεις της αεροπορίας.
Κάθε ομάδα πραγματοποίησε έρευνες σχετικά με ένα θέμα, αρχίζοντας με την ανθρώπινη πλευρά του και εξέτασε τις πιθανές επιπλοκές που θα μπορούσαν να αποφευχθούν, εξηγεί ο Major Segev,επικεφαλής της προσπάθειας . «Τέλος, τα συμπεράσματα παρουσιάστηκαν στο διοικητή της IAF, Ido Nehoshtan, ο οποίος αποφάσισε ποιες από αυτές τις προτάσειε θα έπρεπε να εξεταστούν”.
Μερικά από τα συμπεράσματα ήταν άμεσα εφαρμόσιμα, όπως την προσθήκη «περιβάλλον», η λέξη για την όραση του IAF, η whike κάποιες είχαν δηλωθεί ως «μελλοντικές απαιτήσεις», όπως και το σχέδιο της προσθήκης ακαδημαϊκών μελετών, ως μέρος της IAF αξιωματικός και υπαξιωματικός υπηρεσίας, τι θα κάνει τους αποφοίτους περισσότερο κατάλληλο για ανταγωνιστική σημερινή πραγματικότητα. Άλλες προτάσεις απορρίφθηκαν.
Μην νομίσετε ότι απλά …φιλοσοφούν και θεωρητικολογούν. Εξετάζουν συγκεκριμένα ζητήματα θέτοντας συγεκριμένα θέματα. Υπολογίζουν ποια συστήματα θα μπορούν να λειτουργούν την επόμενη 20ετία,ποια όχι, πως και πόσο θα έχει αυξηθεί ο όγκος πληροφοριών που θα λαμβάνει ένας χειριστής,πως και με ποια συστήματα θα μπορεί να ξεχωρίζει τις χρήσιμες πληροφορίες και άλλα τέτοια πρακτικά θέματα.
Όλα αυτά στο Ισραήλ και προφανώς και σε άλλες προηγμένες χώρες. Εδώ συζητάμε ακόμη -κοντά πέντε χρόνια αν θυμόμαστε καλά- αν πρέπει να πάρουμε ανταλλακτικά για τα μαχητικά αεροσκάφη!