Ο ΥΕΘΑ ετοιμάζεται να επισκεφθεί τις ΗΠΑ, στις 2 Απριλίου και κάποιοι στην Αθήνα,φαίνεται ότι προσπαθούν να μην “πάει με άδεια χέρια”. Μέσα στην χειρότερη οικονομική κρίση της χώρας,με τους πολίτες εξαθλιωμένους και σε πλήρη απόγνωση,ασκούνται πιέσεις για να προχωρήσει πρόγραμμα εκσυγχρονισμού F 16 ,από τους Αμερικανούς. Προϋπολογισμός της πρότασης; 700 εκατομμύρια,άρα πολύ εύκολα μπορούμε να μιλήσουμε για κόστος που θα ξεπεράσει το 1 δις!
Αναφερόμαστε σε αεροσκάφη που έχουν παραγγελθεί επί Σημίτη το 1999 , έχουν παραληφθεί το 2003 και ο εκσυγρονισμός τους προβλέπει να γίνουν όπως αυτά που παραγγέλθηκαν επί Καραμανλή το 2005!!!
Σύμφωνα με πληροφορίες οι πιέσεις είναι αφόρητες,χρησιμοποιούνται ακόμη και απόστρατοι αξιωματικοί της ΠΑ και όλα δείχνουν ότι το Ανώτατο Αεροπορικό Συμβούλιο,υπό τον Α/ΓΕΑ ,εγκρίνει το πρόγραμμα.
Τα πράγματα βέβαια δεν θα είναι καθόλου απλά.
Η πολιτική και στρατιωτική ηγεσία του ΥΕΘΑ,οφείλει:
•Να εξηγήσει την επιχειρησιακή σκοπιμότητα του “εκσυγχρονισμού”. Τι θα προσφέρει στη ΠΑ
•Να εξηγήσει με λεπτομέρειες γιατί την ίδια ώρα που τα αεροσκάφη F 16 δεν διαθέτουν ακόμη ούτε σύστημα αυτοπροστασίας (!!!), συζητά τον “εκσυγχρονισμό” τους,πιθανότατα με τους ίδιους ανθρώπους που επί χρόνια δεν μπορούν να λύσουν το θέμα του ASPIS.
•Είναι αλήθεια όσα ακούγονται περί “χρησιμοποίησης” αποστράτων ,για να πειστούμε για την ανάγκη εκσυγχρονισμού των αεροσκαφών;
Τα πράγματα έχουν αλλάξει δραματικά στη χώρα. Κι αυτό καλό είναι να το καταλάβουν άπαντες. Προς το παρόν οι μόνοι που το κατανοούν και μάλιστα με οδυνηρό τρόπο είναι οι πολίτες. Ήρθε η ώρα να το καταλάβουν και όσοι με τον έναν ή τον άλλο τρόπο ασχολούνται με τον ευαίσθητο χώρο των ελληνικών εξοπλισμών.Κάθε ευρώ θα πρέπει να δικαιολογείται απόλυτα. Τα επιχειρήματα “κάνουμε πολιτική με τους εξοπλισμούς” και ‘ασκούμε διπλωματία μέσω των εξοπλιστικών αγορών”,ανήκουν σε άλλες εποχές οι οποίες και μας έφεραν σ΄ αυτό το χάλι.
Συνεπώς ας μην βιάζονται όσοι λένε ότι η ΠΑ έχει πειστεί για την ανάγκη του συγκεκριμένου προγράμματος. Αρκετά δις φορτωθήκαμε με την υπόθεση των υποβρυχίων και των ναυπηγείων.Και τα φορτώθηκαν οι πολίτες στις πλάτες τους. Όχι οι πολιτικοί. Δεν επιτρέπεται άλλο οικονομικό βάρος, χωρίς πλήρη αιτιολόγηση της επιχειρησιακής ανάγκης -και του αποτελέσματος που θα έχει- οποιασδήποτε προμήθειας ή εκσυγχρονισμού.
Το θέμα θα έχει συνέχεια και θα επανέλθουμε.