Νέος πολιτικός φορέας γεννήθηκε και η ιδρυτική του σνδιάσκεψη αναμένεται σε λίγες ημέρες. “Δημιουργία ξανά” τ΄ όνομά του και στις τάξεις του έχει αρκετούς απόστρατους.Η “Δημιουργία ξανά” έχει συγκεκριμένες θέσεις και προτάσεις για την Εθνική Άμυνα και την εξωτερική πολιτική. Διαβάστε τι πρεσβεύουν όσοι υπόσχονται “Δημιουργία ξανά”:
ΠΟΙΑ ΑΜΥΝΑ;
Είναι όπως τα συγκοινωνούντα δοχεία: όταν μια χώρα ολόκληρη είναι βυθισμένη στη διαφθορά και οι όποιες ενέργειές της είναι για το «θεαθήναι», θα ήταν περίεργο ο Στρατός να αποτελούσε εξαίρεση. Όσοι υπηρέτησαν τη θητεία τους ξέρουν πολύ καλά πόσο αξιόμαχο είναι το πολυδιαφημισμένο «αξιόμαχο» και πόσο εκπαιδεύτηκαν γι΄αυτό. Αλλά και όσοι σταδιοδρόμησαν στις Ένοπλες Δυνάμεις (ΕΔ) γνωρίζουν ότι πολλές από τις πολιτικές επιλογές των Κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ στερούνταν μακροχρόνιας στρατηγικής και διαπνέονταν από ψηφοθηρία και «λογική» εξυπηρέτησης πολιτικών υποχρεώσεων. Το αποτέλεσμα ήταν τα προβλήματα να διογκώνονται και να μεταφέρονται από την μία Κυβέρνηση στην άλλη. Όπου υπήρχαν θεσμικές διαδικασίες δεν εφαρμόσθηκαν, ενώ και η αναφερόμενη απ’ όλους διαφάνεια ήταν μόνο κατ’ επίφαση.
ΑΝ ΘΕΣ ΕΙΡΗΝΗ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΟΥ ΓΙΑ ΠΟΛΕΜΟ
Όχι, δεν είμαστε «πολεμοκάπηλοι» – κάθε άλλο. Φιλειρηνιστές είμαστε – αλλά και ρεαλιστές. Στη διεθνή σκηνή, μια χώρα χωρίς σοβαρή στρατηγική Εθνικής Άμυνας (ΕΑ) είναι καταδικασμένη να υποκύπτει στις ορέξεις των εχθρών της (καμιά φορά και των φίλων της…). Άλλωστε σήμερα οι πόλεμοι δεν γίνονται μόνο στα πεδία των μαχών. Ένας οικονομικός πόλεμος π.χ. για τον καθορισμό των ΑΟΖ (Αποκλειστικές Οικονομικές Ζώνες) κερδίζεται και με αξιόμαχες ΕΔ, χωρίς να χρειαστεί να πέσει ούτε μια «ντουφεκιά». Θα ήταν ευχής έργον να μην είχαμε εξωτερικές απειλές, όπως η Ελβετία. Αλλά έχουμε. Θα ήταν ευτυχία να ζούσαμε σε μια φιλική γειτονιά, όπως η Πορτογαλία ή η Σουηδία. Αλλά ζούμε δίπλα στο μουσουλμανικό τόξο σε μια από τις πιο σεισμογενείς πολιτικά περιοχές του κόσμου. Οφείλουμε να υπερασπίσουμε τη χώρα μας. Αυτό γίνεται με τις διεθνείς σχέσεις, τη διπλωματία, την οικονομική ισχύ. Αλλά χωρίς ισχυρές ΕΔ, καμία άλλη δύναμη δεν έχει αντίκρυσμα.
Το εθνικό στρατηγικό δόγμα μας πρέπει να είναι αποτρεπτικό και συγχρόνως αμυντικό αντιμετωπίζοντας την διαρκή και εκπεφρασμένη απειλή από την Τουρκία και τους κινδύνους από τις εξελίξεις στη Μ. Ανατολή και τη Β. Αφρική. Δεν προσδίδουμε όμως στα γεγονότα διαστάσεις μεγαλύτερες των πραγματικών, όπως κάποιοι πολιτικοί κύκλοι και ΜΜΕ συνήθως πράττουν. Η αξιόπιστη αποτροπή σε συνδυασμό με μία αποτελεσματική Διαχείριση Κρίσεων οδηγεί σε έλεγχο και αποκλιμάκωση μιας κρίσης καθώς και σε σταθεροποίηση της κατάστασης χωρίς να θίγεται η εθνική μας κυριαρχία.
ΑΜΥΝΑ ΞΑΝΑ!
Είναι ανεπίτρεπτη η συνέχιση κατάστασης μετριότητας για τις ΕΔ. Το 2001 επιχειρήθηκε να εφαρμοστεί ένα σχέδιο εκσυγχρονισμού και μετασχηματισμού των ΕΔ που ξεκίνησε με την «Αμυντική Στρατηγική Αναθεώρηση». Η εξέλιξη ήταν γνησίως ελληνική: έχασε σταδιακά την δυναμική του και εκφυλίσθηκε μέσα στον λαβύρινθο της εκλογοθηρικής πολιτικής του ΠΑΣΟΚ, της ΝΔ αλλά και των παρεμβάσεων ορισμένων Αρχηγών Επιτελείων λόγω συντεχνιακών αντιλήψεων και γραφειοκρατικών αγκυλώσεων.
Οι ΕΔ θα πρέπει να είναι σύγχρονες ευέλικτες αφοσιωμένες στον σκοπό τους – και για να γίνουν έτσι θα πρέπει η κομματοκρατία να ξεριζωθεί από το σώμα τους, άπαξ δια παντός.
Βασική μας προτεραιότητα είναι μία αποτελεσματική, οικονομική και σωστά διατεταγμένη δομή διοικήσεως και δυνάμεων. Αυτό θα οδηγήσει στον περιορισμό των πολλών επιπέδων διοικήσεως των Σχηματισμών-Μονάδων και των Στρατοπέδων «φαντασμάτων» που εξυπηρετούν μόνο παρωχημένα δόγματα και στην εξάλειψη του φαινομένου να έχουμε «στρατηγούς χωρίς στρατιώτες». Για μας, ισχυρές και αποτελεσματικές Ένοπλες Δυνάμεις δεν σημαίνει ογκώδεις. Η εξέλιξη της στρατιωτικής τέχνης και επιστήμης οδηγεί σε μικρές, καλά εκπαιδευμένες και εξοπλισμένες μονάδες που θα διασυνδέονται και θα επιχειρούν βασισμένες στη διακλαδικότητα.
ΔΙΑΚΛΑΔΙΚΟΤΗΤΑ
Η εξασφάλιση της διακλαδικότητας σε όλα τα επίπεδα είναι ένα από τα πρώτα θέματα που θα προωθήσουμε. Ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ είναι αυτός που πρέπει να ασκεί την πλήρη διοίκηση και στην ειρήνη και στον πόλεμο, ενώ οι Αρχηγοί των Κλάδων θα είναι σύμβουλοί του και αυτοί που θα του παρέχουν τις δυνάμεις και τα μέσα. Για τον λόγο αυτό θα προχωρήσουμε σε αναθεώρηση του Ν.2292/95 όπως διαμορφώθηκε μετά τις τροποποιήσεις του Ν.3883/2010 από τον τότε ΥΕΘΑ κ. Βενιζέλο, δυστυχώς εμπνευσμένο από τον σχετικό Νόμο της Δικτατορίας, (ΝΔ Υπ αρ 58/1968) ο οποίος αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία και μνημείο «αραχνιασμένης» αντίληψης για τη δομή των ΕΔ.
Θα προχωρήσουμε σε εξορθολογισμένη ανάπτυξη των ΕΔ εφαρμόζοντας απαρέγκλιτα τον θεσμοθετημένο Εθνικό Αμυντικό Σχεδιασμό (ΕΑΣ) ως ένα σύνολο δοκιμασμένων διαδικασιών. Η υποκατάσταση του ΕΑΣ από εξωθεσμικές διαδικασίες, που δυστυχώς ήταν μία συνήθης πρακτική του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, προκάλεσε σοβαρές περιπλοκές, κατασπατάληση δημοσίου χρήματος και μας εκθέτει σε εθνικούς κινδύνους.
ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ
Οι τραγελαφικές καταστάσεις σχετικά με την επιλογή της Στρατιωτικής Ηγεσίας δεν θα επαναληφθούν. Οι Αρχηγοί των Επιτελείων θα έχουν χρονική θητεία τουλάχιστον δύο ετών με δικαίωμα παράτασης ενός έτους και θα επιλέγονται τουλάχιστον 3 μήνες ενωρίτερα προκειμένου να ενημερώνονται. Οι επιλογές του ΚΥΣΕΑ θα επικυρώνονται από την Επιτροπή εξωτερικών και Άμυνας της Βουλής με πλειοψηφία τουλάχιστον των 3/5 των παρόντων προκειμένου να εξασφαλίζεται διακομματική συναίνεση. Ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ θα είναι τακτικό μέλος του ΚΥΣΕΑ με δικαίωμα ψήφου όπως ήταν μέχρι το 2004.
Πολλές συζητήσεις γίνονται για την κατάργηση ή όχι της στρατιωτικής θητείας. Όσοι υποστηρίζουν την κατάργηση έχουν κατά νου τη δική τους ενδεχομένως θητεία με τις αγγαρείες, τις αποψιλώσεις, το καψόνι, τις προσβολές και τη σκοπιά σε άχρηστες εγκαταστάσεις. Αυτή τη θητεία δεν θα την ξαναδούν οι Έλληνες νέοι. Αυτή τη θητεία θα την καταργήσουμε αμέσως. Όμως πιστεύουμε ότι σε μία αληθινή Δημοκρατία η υπεράσπιση της πατρίδας δεν είναι «απαρχαιωμένη» αρετή. Ακόμα κι αν ένας πόλεμος δεν είναι πιθανόν να συμβεί, η θητεία ενέχει και έναν συμβολισμό που διαχρονικά κάνει περήφανο όποιον υπηρέτησε – ξέρει ότι έστω και λίγο συνέβαλε στην ιστορική συνέχεια αυτού του τόπου. Υποστηρίζουμε τη διατήρηση της στρατιωτικής θητείας με πλήρη αναμόρφωση του περιεχομένου της.
Οι στρατευμένοι θα εκπαιδεύονται άριστα, με ευρεία χρήση εξομοιωτών, αποκτώντας γνώσεις και δεξιότητες που θα τους χρησιμεύσουν και στην πολιτική τους ζωή, όπως διαβίωση στη φύση, αντιμετώπιση θεομηνιών, ικανότητες επιβίωσης σε αντίξοες συνθήκες, παροχή πρώτων βοηθειών, ατομική εκγύμναση κλπ. Η διάρκεια της θητείας θα καθοριστεί από μηδενική βάση, λαμβάνοντας υπόψη τον απαιτούμενο χρόνο πλήρους εκπαιδεύσεως, τις επιχειρησιακές ανάγκες και τις κοινωνικές παραμέτρους. Θα είναι ουσιαστική χωρίς πάρεργα και εξοντωτικές υπηρεσίες. Η πλήρης αξιοποίηση του χρόνου της στρατιωτικής θητείας αποδεικνύει τον σεβασμό του Κράτους στον χρόνο που ο Πολίτης διαθέτει γι΄αυτό – κάτι που μέχρι σήμερα ουδέποτε έγινε – και αφορά όχι μόνο τους κληρωτούς αλλά και ολόκληρο το προσωπικό που υπηρετεί στις ΕΔ ανεξαρτήτως βαθμού.
Θα επικεντρωθούμε στην ανύψωση του φρονήματος, στην αποκατάσταση της αξιοκρατίας, στην εξέλιξη στελεχών χωρίς πολιτικές παρεμβάσεις, σε μεταθέσεις με αντικειμενικά κριτήρια, στη δραστική βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των στρατευσίμων αλλά και μονίμου προσωπικού. Ωστόσο, οφείλουμε να επισημάνουμε ότι η συνταξιοδότηση των στρατιωτικών σε πρώιμη ηλικία, με αναγνώριση μάλιστα της φοίτησης στις στρατιωτικές σχολές, ως χρόνος εργασίας, είναι παράλογη, υπονομεύει το ασφαλιστικό σύστημα και κυρίως, στερεί από την Ελλάδα την εμπειρία, τις γνώσεις, και το σφρίγος νέων ουσιαστικά ανθρώπων που έχουν μπροστά τους πολλά χρόνια ακόμη προσφοράς. Το συνταξιοδοτικό των στρατιωτικών θα επανακαθορισθεί βάσει του ανταποδοτικού συνταξιοδοτικού μοντέλου.
ΕΞΟΠΛΙΣΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
Σε ό,τι αφορά στα εξοπλιστικά προγράμματα, ο περιορισμός των αμυντικών δαπανών επιβάλλει να δοθεί έμφαση στην υιοθέτηση «έξυπνων πρακτικών», στην απόκτηση «πολλαπλασιαστών ισχύος» και «κρισίμων δυνατοτήτων» που δεν είναι απαραίτητα δαπανηρές. Επιβάλλεται η αλλαγή της φιλοσοφίας του παρελθόντος και η υιοθέτηση του δόγματος της «ποιότητας αντί της ποσότητας». Για την ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΞΑΝΑ προέχει η αξιοποίηση των υπαρχόντων οπλικών συστημάτων έναντι προμήθειας νέων.
Ένας από τους πυλώνες της ΕΑ είναι η αμυντική βιομηχανία η οποία αντιμετωπίζει όπως και οι υπόλοιποι τομείς της οικονομίας σοβαρή κρίση. Η εγχώρια αμυντική βιομηχανία αποτέλεσε ένα κρατικοδίαιτο σύστημα «παροχής υπηρεσιών» προς τους κομματικούς «ημετέρους». Η γραφειοκρατία με την κομματοκρατία δεν επέτρεψαν σε ικανά στελέχη με φρέσκιες ιδέες και νεωτεριστική σκέψη να δημιουργήσουν συνθήκες αναβάθμισης της και ανταγωνισμού. Για μία εξορθολογισμένη ανάπτυξη της αμυντικής μας βιομηχανίας προσανατολιζόμαστε στην δημιουργία θεσμικών οργάνων και αντιστοίχων σχετικών θεσμικών διαδικασιών. Παραθέτουμε τα σπουδαιότερα:
– Δημιουργία συντονιστικού οργάνου αμυντικής βιομηχανίας.
– Άμεση επαναξιολόγηση των κρατικών αμυντικών βιομηχανιών για να διαπιστωθούν οι δυνατότητες και η βιωσιμότητα τους.
– Σύνδεση των πανεπιστημίων με την εφαρμοσμένη έρευνα στον τομέα της άμυνας.
– Ίδρυση, με ιδιωτικά κεφάλαια, τεχνολογικού πάρκου με έμφαση στην αμυντική τεχνολογία.
Πολλές συζητήσεις γίνονται για την κατάργηση ή όχι της στρατιωτικής θητείας. Όσοι υποστηρίζουν την κατάργηση έχουν κατά νου τη δική τους ενδεχομένως θητεία με τις αγγαρείες, τις αποψιλώσεις, τα καψόνι, τις προσβολές και τη σκοπιά σε άχρηστες εγκαταστάσεις. Αυτή τη θητεία δεν θα την ξαναδούν οι Έλληνες νέοι. Αυτή τη θητεία θα την καταργήσουμε αμέσως. Όμως πιστεύουμε ότι σε μία αληθινή Δημοκρατία η υπεράσπιση της πατρίδας δεν είναι «απαρχαιωμένη» αρετή. Ακόμα κι αν ένας πόλεμος δεν είναι πιθανόν να συμβεί, η θητεία ενέχει και έναν συμβολισμό που διαχρονικά κάνει περήφανο όποιον υπηρέτησε – ξέρει ότι έστω και λίγο συνέβαλε στην ιστορική συνέχεια αυτού του τόπου. Υποστηρίζουμε τη διατήρηση της στρατιωτικής θητείας με πλήρη αναμόρφωση του περιεχομένου της.
Οι στρατευμένοι θα εκπαιδεύονται άριστα, με ευρεία χρήση εξομοιωτών, αποκτώντας γνώσεις και δεξιότητες που θα τους χρησιμεύσουν και στην πολιτική τους ζωή, όπως διαβίωση στη φύση, αντιμετώπιση θεομηνιών, ικανότητες επιβίωσης σε αντίξοες συνθήκες, παροχή πρώτων βοηθειών, ατομική εκγύμναση κλπ. Η διάρκεια της θητείας θα καθοριστεί από μηδενική βάση, λαμβάνοντας υπόψη τον απαιτούμενο χρόνο πλήρους εκπαιδεύσεως, τις επιχειρησιακές ανάγκες και τις κοινωνικές παραμέτρους. Θα είναι ουσιαστική χωρίς πάρεργα και εξοντωτικές υπηρεσίες. Η πλήρης αξιοποίηση του χρόνου της στρατιωτικής θητείας αποδεικνύει τον σεβασμό του Κράτους στον χρόνο που ο Πολίτης διαθέτει γι΄αυτό – κάτι που μέχρι σήμερα ουδέποτε έγινε – και αφορά όχι μόνο τους κληρωτούς αλλά και ολόκληρο το προσωπικό που υπηρετεί στις ΕΔ ανεξαρτήτως βαθμού.
Θα επικεντρωθούμε στην ανύψωση του φρονήματος, στην αποκατάσταση της αξιοκρατίας, στην εξέλιξη στελεχών χωρίς πολιτικές παρεμβάσεις, σε μεταθέσεις με αντικειμενικά κριτήρια, στη δραστική βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των στρατευσίμων αλλά και μονίμου προσωπικού. Ωστόσο, οφείλουμε να επισημάνουμε ότι η συνταξιοδότηση των στρατιωτικών σε πρώιμη ηλικία, με αναγνώριση μάλιστα της φοίτησης στις στρατιωτικές σχολές, ως χρόνος εργασίας, είναι παράλογη, υπονομεύει το ασφαλιστικό σύστημα και κυρίως, στερεί από την Ελλάδα την εμπειρία, τις γνώσεις, και το σφρίγος νέων ουσιαστικά ανθρώπων που έχουν μπροστά τους πολλά χρόνια ακόμη προσφοράς. Το συνταξιοδοτικό των στρατιωτικών θα επανακαθορισθεί βάσει του ανταποδοτικού συνταξιοδοτικού μοντέλου.
ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Σε ένα παγκόσμιο περιβάλλον συνεχών γεωπολιτικών ανακατατάξεων, στοχεύουμε σε μία ενεργή Εξωτερική Πολιτική (ΕΠ) που θα διασφαλίζει τα εθνικά συμφέροντα και θα υποστηρίζει τους στόχους μας. Θέλουμε την Ελλάδα ικανή να προβλέπει τις διεθνείς εξελίξεις και να παίρνει έγκαιρα θέση σαν ένας έμπειρος παίκτης στη διεθνή σκακιέρα. Το οξύμωρο έιναι ότι ενώ διαθέτουμε και οξυδερκείς και έμπειρους διπλωμάτες, η παθητικότητα, οι κακές επιλογές, και οι μικροπολιτικοί υπολογισμοί των Κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ έχουν κανει την Ελλάδα ουραγό της διεθνούς διπλωματίας. Σε μία συγκυρία όπου η οικονομική κρίση βαθαίνει και η αξιοπιστία μας έχει φθάσει στο χαμηλότερο επίπεδο, στην ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ, ΞΑΝΑ θα εργασθούμε για την αποκατάσταση του διεθνούς κύρους και του περιφερειακού μας ρόλου.
ΝΑΤΟ – ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ
Η συμμετοχή της Ελλάδος στο ΝΑΤΟ και στην Ευρωπαϊκή Ένωση, οι οποίοι είναι οι βασικοί πυλώνες της ευρω ατλαντικής αρχιτεκτονικής ασφαλείας, είναι γεωπολιτικό δεδομένο. Στόχος μας είναι η μεγιστοποίηση όλων των ωφελημάτων που προκύπτουν από την συμμετοχή μας και ιδιαίτερα η διασφάλιση των εθνικών μας συμφερόντων. Η εθνική μας όμως αυτοτέλεια επιβάλει επίσης την διεύρυνση των σχέσεων με αναδυόμενες χώρες όπως η Κίνα, η Ινδία και κυρίως η Ρωσία η οποία έχει στην περιοχή στρατηγικό ρόλο και σε πολλές περιπτώσεις συγκλίνοντα συμφέροντα. Τα εθνικά συμφέροντα υπαγορεύουν τις στρατηγικές συμπράξεις και τις συμμαχίες με βάση πάντοτε το Διεθνές Δίκαιο. Θεωρούμε τις σχέσεις με τις ΗΠΑ, οι οποίες πάντοτε έχουν ειδικό βάρος στην περιφέρεια μας, ως στρατηγικής σημασίας αλλά ισοβαρείς. Οφείλουμε σε κάθε περίπτωση να αποδεικνύουμε ότι τα συμφέροντα τους μπορούν να ταυτισθούν με τα δικά μας.
ΤΟΥΡΚΙΑ
Υποστηρίζουμε σχέσεις καλής γειτονίας και εμπέδωση κλίματος αμοιβαίας εμπιστοσύνης με την Τουρκία. Υπάρχουν μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης στο οικονομικό, πολιτιστικό πολιτικό πεδίο αλλά και στις κοινωνίες των πολιτών. Δεν διαπραγματευόμαστε όμως οτιδήποτε αφορά στην εθνική μας κυριαρχία, καθόσον αυτή κατοχυρώνεται με διεθνείς συνθήκες και το Διεθνές Δίκαιο ενώ και οι συντονιστικές και διοικητικές αρμοδιότητες (έλεγχος του FIR Αθηνών, αρμοδιότητα έρευνας και διάσωσης κλπ) που έχουν ανατεθεί στη χώρα μας από τους διεθνείς οργανισμούς πρέπει να είναι απόλυτα σεβαστές. Παραχώρηση κυριαρχικών δικαιωμάτων είναι αδιανόητη και εκφράζουμε την αποφασιστικότητα του Ελληνισμού να τα υπερασπιστεί. Προωθούμε με ψυχραιμία και αποφασιστικότητα φιλειρηνική πολιτική χωρίς φοβικά σύνδρομα, και ταυτόχρονα εξασφαλίζουμε αξιόπιστη αποτρεπτική ικανότητα. Οι Ελληνικές υποχωρήσεις οφελούν μόνο την Τουρκία (που διατηρεί ακόμα την απειλή πολέμου «casus belli» σε ότι αφορά στο νόμιμο δικαίωμα της χώρας μας να επεκτείνει τα χωρικά της ύδατα σε 12 ναυτικά μίλια), διεκδικώντας, όσα «δικαιολογεί η δύναμη της» και όσα «επιτρέπει η αδυναμία μας» αγνοώντας παντελώς το Διεθνές Δίκαιο.
ΑΟΖ
Τασσόμαστε υπέρ της άμεσης ανακήρυξης Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (ΑΟΖ), και υποστηρίζουμε την προώθηση διαδικασιών για την οριοθέτηση της με τις συνορεύουσες χώρες, μεταξύ των οποίων και η Τουρκία σύμφωνα με τις προβλέψεις του Δικαίου των Θαλασσών.
Η Ελλάδα ακόμα και μέσα από την περιδίνηση στην οποία βρίσκεται λόγω της οικονομικής της κατάστασης έχει ειδικό βάρος στην γεωγραφική περιοχή των Βαλκανίων. Υποστηρίζουμε την Ευρωπαϊκή ολοκλήρωση των χωρών που δεν έχουν ενταχθεί, καθώς αποτελεί μία αξιόπιστη στρατηγική για τη σταθερότητα, την ασφάλεια και την επίλυση των προβλημάτων της περιοχής σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές πρακτικές. Στην κατεύθυνση αυτή, η συνεργασία της Ελλάδας τόσο με τη Βουλγαρία όσο και με τη Ρουμανία χώρες σύμμαχοι στο ΝΑΤΟ και εταίροι στην ΕΕ, είναι απολύτως απαραίτητη και θα πρέπει να εξελιχθεί σε μια οργανωμένη θεσμικά διαβαλκανική συνεργασία .
FYROM
Στο θέμα του ονόματος της πρώην Γιουγκοσλαβικής Δημοκρατίας της Μακεδονίας (FYROM) πληρώνουμε τα λάθη ενός στείρου εθνικισμού ο οποίος έχανε τις ευκαιρίες την μία μετά την άλλη. Το 1990 ο Γκλιγκόρωφ μας πρότεινε το όνομα «Σλαβομακεδονία». Το απορρίψαμε, μολονότι εξασφάλιζε αυτό ακριβώς που επιζητούσαμε: την αποδοχή από μέρους των γειτόνων μας ότι είναι Σλάβοι και όχι «κληρονόμοι» του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Σήμερα ο πραγματισμός επιτάσσει έναν έντιμο συμβιβασμό για μία σύνθετη ονομασία με γεωγραφικό προσδιορισμό για όλες τις χρήσεις (erga omnes) αλλά και με τις αναγκαίες Συνταγματικές ρυθμίσεις της γείτονος σε σχέση με την εθνική της ταυτότητα και τον αλυτρωτισμό.
Η γεωστρατηγική αξία της Ελλάδος στην ανατολική λεκάνη της Μεσογείου και η εγγύτητα προς τις πλουτοπαραγωγικές ενεργειακές πηγές της Μέσης Ανατολής επιβάλλει ακόμα πιο ενεργή εξωτερική πολιτική στην περιοχή και κατοχυρώνει επιπροσθέτως τα εθνικά της συμφέροντα. Εκτιμούμε ότι η στρατηγική συνεργασία με το Ισραήλ είναι μία ορθή γεωπολιτική επιλογή και θα πρέπει να ενισχυθεί περισσότερο με πρακτικά αποτελέσματα όπως οριοθέτηση των ΑΟΖ. Υποστηρίζουμε ότι η λύση του Μεσανατολικού ζητήματος θα πρέπει να περιλαμβάνει «ένα ανεξάρτητο, ενιαίο και δημοκρατικό Παλαιστινιακό Κράτος» που θα συνυπάρχει ειρηνικά με το Ισραήλ, εντός διεθνώς αναγνωρισμένων συνόρων.
Ως χώρα με πλούσια ιστορική κληρονομιά θα προωθήσουμε την πολιτιστική διπλωματία. Παρά τα οικονομικά προβλήματα της χώρας μας θα ενισχύσουμε (και μέσω χορηγιών ιδιωτών) Πανεπιστήμια και Ινστιτούτα που ασχολούνται με την ελληνική ιστορία και τις τέχνες. Επειδή ο Απόδημος Ελληνισμός είναι μια δυναμική συνιστώσα, αποδίδουμε ιδιαίτερη σημασία στην θεσμοθετημένη οργάνωση των Ελληνικών Κοινοτήτων της Διασποράς ώστε να υπάρχει συνεχής και αποτελεσματική επικοινωνία με την μητροπολιτική Ελλάδα, να αποτελούν πυρήνα του ελληνικού πολιτισμού και διάδοσης –υποστήριξης των εθνικών μας δικαίων και φυσικά ένα μέσο διασύνδεσης της Ελλάδος με τις χώρες όπου δραστηριοποιούνται και ζουν.
Στο Υπουργείο Εξωτερικών αξιοποιούμε το εξαιρετικό επαγγελματικό δυναμικό που διαθέτει, το οποίο κομματικοί σύμβουλοι και αμφιβόλου επάρκειας «εμπειρογνώμονες», ιδιαίτερα την τελευταία διετία, «έβαλαν στο ψυγείο» με αποτέλεσμα να ασκούν δημόσιες σχέσεις και όχι εθνική πολιτική. Θέλουμε διορατικούς αφοσιωμένους διπλωμάτες καριέρας και όχι πρωθυπουργικούς φίλους.
Προτείνουμε την συγκρότηση συντονιστικού οργάνου, του Συμβουλίου Εθνικής Ασφαλείας κατά το πρότυπο πολλών σοβαρών κρατών που θα διαθέτει μηχανισμό Διαχείρισης Κρίσεων.