Ή μας δίνεται το πρόγραμμα εκσυγχρονιμού των φρεαγατών ΜΕΚΟ ή θα απολύσουμε προσωπικό. Αυτό είναι το δίλημμα που θέτει η διοίκηση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και στο οποίο θα πρέπει να αντιδράσει η κυβέρνηση.
Μετά από τη συνάντηση με τον Χ.Αλμούνια ο ΥΕΘΑ Πάνος Μπεγλίτης είχε μιλήσει για απαράδεκτα αιτήματα που θέτει η πλευρά Σάφα και στα οποία όπως είπε δεν πρόκειται να ενδώσει. Μεταξύ άλλων ανέφερε ότι του ετέθη το ζήτημα του προγράμματος εκσυγχρονισμού των φρεγατών ΜΕΚΟ του Στόλου μας.
Πηγές των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά υποστηρίζουν ότι “η ανάθεση του προγράμματος των φρεγατών MEKO-200HN αποτελεί αποκλειστικό δικαίωμα του ελληνικού δημοσίου με βάση τις διαδικασίες, το σχεδιασμό και τον προγραμματισμό του. Οι προθέσεις του όμως θα πρέπει να αποσαφηνιστούν ώστε τα ΕΝΑΕ να «απελευθερωθούν» από την ηθική υποχρέωση που ανέλαβαν έναντι της ελληνικής κυβέρνησης για τη διατήρηση του σημερινού επιπέδου απασχόλησης, και αναλόγως της εξέλιξης να προσαρμόσουν – ορθολογικοποιήσουν τη λειτουργία τους ώστε να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα τους”.
Με απλά -αλλά και σκληρά- λόγια; Αν δεν τους δοθεί το πρόγραμμα του εκσυχγρονισμού αρχίζουν απολύσεις!
Ποια είναι όμως η “ηθική δέσμευση” την οποία ανέλαβε ο Ισκαντάρ Σάφα και την οποία επικαλούνται συνεργάτες του;
Σύμφωνα με πληροφορίες υποστηρίζουν ότι “σε όλες τις επαφές της ιδιοκτησίας με την ελληνική κυβέρνηση αλλά και στις δηλώσεις της στη Βουλή των Ελλήνων, τονίστηκε ότι με βάση το υπάρχον βιομηχανικό έργο ο αριθμός των απασχολούμενων στα ΕΝΑΕ είναι σημαντικά μεγαλύτερος από αυτόν που είναι αναγκαίος. Μάλιστα, στην επιθυμία της ελληνικής κυβέρνησης να διατηρηθεί ο αριθμός των απασχολούμενων χωρίς καμία μεταβολή, η ιδιοκτησία ανταποκρίθηκε θετικά, όπως συνεχίζει να κάνει μέχρι σήμερα.
Το πρόγραμμα ΕΜΖ των φρεγατών MEKO-200HN απετέλεσε αντικείμενο προφορικών διαβεβαιώσεων – υποσχέσεων της ελληνικής κυβέρνησης ως μέσο για τη διατήρηση του σημερινού επιπέδου απασχόλησης στην ενδιάμεση περίοδο μέχρι την ανάθεση των πρώτων συμβολαίων από πελάτες του εξωτερικού, η δε ανάθεσή του, προφανώς εναπόκειται στην ευχέρεια και σχεδιασμό του ελληνικού δημοσίου”.
Όπως προκύπτει απ΄ αυτές τις πληροφορίες και εφόσον ευσταθούν έγινε ένα παζάρι με τη κυβέρνηση -τον Ευ.Βενιζέλο τότε ΥΕΘΑ- να ζητά τη διασφάλιση των 1300 εργαζομένων ,δίνοντας όμως υποσχέσεις για ανάθεση έργου τουλάχιστον 400.000.000 ευρώ που υπολογίζεται ότι θα κοστίσει ο εκσυγχρονισμός των φρεγατών!
Αυτή τη στιγμή οι υποσχέσεις δεν μπορούν να υλοποιηθούν και επιπλέον με όλα τα νομικά προβλήματα που υπάρχουν ο Σκαραμαγκάς δεν μπορεί να πάρει επί της ουσίας καμία δουλειά.
Συμπέρασμα:οι εργαζόμενοι στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά βρίσκονται πάλι στον αέρα,παρά τη “σωτηρία” που τους είχε εγγυηθεί η κυβέρνηση. Μια σωτηρία που μην το ξεχνάμε,την πληρώνουμε όλοι μας με 1,3 δις ευρώ και την παραγγελία ακόμη δύο υποβρυχίων τύπου ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ.
Το βέβαιο είναι ότι η συμφωνία για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά θα μας ταλαιπωρεί για πολλά ακόμη χρόνια.