Το περιοδικό ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ ΚΑΙ ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ ,σε ανακοίνωσή του διευκρινίζει ότι καμμία από τις φωτογραφίες που δημοσίευσε στο τελευταίο του τεύχος από το εσωτερικό των υποβρυχίων214, δεν θέτει σε κίνδυνο τη διαρροή οποιουδήποτε απόρρητου στοιχείου. Είναι πράγματι. Έτσι κι αλλιώς το συγκεκριμένο περιοδικό είναι από τα εγκυρότερα του χώρου και δεν υπήρχε κίνδυνος οποιασδήποτε ανεύθυνης δημοσίευσης.
Όμως το πρόβλημα δεν είναι το περιοδικό. Το πρόβλημα είναι ότι τελείως ανεύθυνα χειρίστηκε την υπόθεση η διοίκηση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, η οποία αγνόησε τελείως το ΓΕΝ και δεν το ενημέρωσε για την δημοσιογραφική και φωτογραφική κάλυψη του θέματος των υποβρυχίων 214. Κάτι που αποτελεί και συμβατική υποχρέωση των Ναυπηγείων.
Η διοίκηση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά δεν μπορεί να επικαλεστεί …απειρία λόγω της πρόσφατης ανάληψης των καθηκόντων της. Γνωριζει πολύ καλά αυτές ,τις υποθέσεις αλλά ακόμη κι αν δεν τις γνώριζε,γι΄ αυτό συνεργάζετε με μία από τις μεγαλύτερες ιδιωτικές εταιρείες δημοσίων σχέσεων. Για να προστατεύετε από τέτοιες «γκάφες».
Το θέμα βέβαια έχει ξεφύγει περνώντας στο πεδίο της κομματικής αντιπαράθεσης. Ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ Γ.Καρατζαφέρης ζητάει εξηγήσεις από την ηγεσία του ΥΕΘΑ και φέρνει το ζήτημα στη Βουλή.
ΟΛΗ Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ
Μετά τον θόρυβο που έχει δημιουργηθεί από την παρουσίαση φωτογραφιών των ευρισκομένων στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά υποβρυχίων Type 214 από το περιοδικό Στρατιωτική Ισορροπία και Γεωπολιτική, η Αιγίς Εκδοτική θα ήθελε να προβεί στις παρακάτω διευκρινίσεις.
Ουδεμία πρόθεση υπήρξε από πλευράς μας για τη διαρροή «ευαίσθητων πληροφοριών ή στοιχείων» των υποβρυχίων. Αντιθέτως, λήφθηκε ιδιαίτερη μέριμνα ώστε κανένα στοιχείο από αυτά που δημοσιεύτηκαν συμπεριλαμβανομένου και του κειμένου να μην θέτει σε κίνδυνο το απόρρητο.
Καμία φωτογραφία δεν παρουσιάζει διαβαθμισμένα μέρη των σκαφών, ούτε άλλωστε περιέχει απόρρητα στοιχεία που θα χρησίμευαν σε ξένη δύναμη. Πώς θα μπορούσε άλλωστε; Οι φωτογραφίες καλύπτουν το μηχανοστάσιο, τους διαδρόμους, τις ενδιαιτήσεις, μηχανολογικά συστήματα και γενικές απόψεις άλλων διαμερισμάτων των σκαφών που είναι πανομοιότυπα με αυτά των υποβρυχίων ιδίου τύπου που κατασκευάζει η Τουρκία, η Νότια Κορέα και οποιοσδήποτε άλλος μελλοντικός χρήστης. Επισημαίνεται σαφώς ότι «ευαίσθητα» σημεία δεν παρουσιάζονται, ενώ οι οθόνες στο κέντρο πληροφοριών μάχης είναι καλυμμένες ή παρουσιάζουν το λογότυπο της κατασκευάστριας, όπως επίσης και οι προπέλες των σκαφών (σε αντίθεση με το Κίελο όπου το υποβρύχιο βρισκόταν στο synchrolift με ακάλυπτη την προπέλα).
Εξάλλου, η δημοσίευση του άρθρου δεν αποσκοπούσε σε μία «οπορτουνιστική αποκάλυψη» με στόχο τη δημοσιογραφική επιτυχία χωρίς ενδιαφέρον για τις όποιες συνέπειες στην εθνική ασφάλεια – μακριά από εμάς τέτοιου είδους πρακτικές. Το άρθρο δημοσιεύτηκε απεναντίας ώστε να μπορέσει το ευρύ κοινό και οι Έλληνες φορολογούμενοι ιδιαίτερα να διαπιστώσουν που ακριβώς πηγαίνουν τα χρήματα τους. Να δουν πλέον ιδίοις όμμασι, ότι ανεξάρτητα από τις συμφωνίες που συνάφθηκαν πριν δέκα χρόνια (τα ελληνικά μέσα μαζικής ενημέρωσης μόλις πρόσφατα αποκάλυψαν τον όγκο των «ατασθαλιών» κατά την ανάθεση των αρχικών συμβάσεων) τα υποβρύχια υπάρχουν, και σύντομα θα ενταχθούν στο ΠΝ, αναβαθμίζοντας δραματικά τις ικανότητές του να υπερασπισθεί το Αρχιπέλαγος, αλλά και την Ελληνική ΑΟΖ (όταν αυτή ανακηρυχτεί).
Επιπλέον, να παρουσιάσει αμερόληπτα τις δυνατότητες των νέων υποβρυχίων και να αναδείξει το υψηλό επίπεδο εργασιών που τελούνται στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Στο σημείο αυτό ίσως να βρίσκεται και το πρόβλημα που ανέκυψε. Εάν κάποιοι αποσκοπούν στην πλήρη απαξίωση των υπό παράδοση ελληνικών υποβρυχίων και κατ’ επέκταση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, ας βρουν άλλους τρόπους να το πράξουν.
Η Αιγίς Εκδοτική δεν συμμετέχει σε συγκρούσεις επιχειρηματικών ή πολιτικών συμφερόντων. Παραμένει πιστή στις αρχές της αμερόληπτης δημοσιογραφικής κάλυψης του ευαίσθητου χώρου της Ελληνικής Άμυνας και Ασφάλειας με γνώμονα το εθνικό συμφέρον.