Με τον υπουργό Άμυνας συναντήθηκε αργά χθες βράδυ ο ιδιοκτήτης των ναυπηγείων Ελευσίνας Νίκος Ταβουλάρης. Η τύχη των ναυπηγείων Ελευσίνας κρίνεται σε μεγάλο βαθμό από το πρόγραμμα ναυπήγησης των γαλλικών φρεγατών,που είναι ουσιαστικά το μόνο που έχουν να περιμένουν για να διασωθούν.
Το «πάγωμα» της οριστικοποίησης οποιασδήποτε συμφωνίας για την επόμενη διετία,όπως λένε οι πληροφορίες μπορεί να αποδειχτεί καθοριστικό για την Ελευσίνα.Ο κ.Ταβουλάρης υποστήριζε ότι θα υπογράψει συμφωνία με τους Γάλλους για να του δοθεί ναυπηγικό έργο για τις φρεγάτες του Γαλλικού στόλου. Συμφωνία που θα αποτελούσε σωτήρια λύση για τα ναυπηγεία Ελευσίνας. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες για να γίνει αυτό, οι Γάλλοι απαιτούν εγγυήσεις ότι το θέμα των φρεγατών Fremm πρέπει να κλείσει οριστικά. Το ερώτημα είναι αν πείστηκαν από τον υπουργό Άμυνας Ευάγγελο Βενιζέλο,στο ραντεβού που είχαν χθες μαζί του ο αναπληρωτής Διευθυντής της Γαλλικής Διεύθυνσης Εξοπλισμών και ο Γάλλος πρέσβης.
Αν η συμφωνία που αναμένει ο κ.Ταβουλάρης δεν κλείσει,όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας-Νεωρίου και τους 1500 εργαζόμενους. Ακόμη και το κλείσιμο.
Αυτή τη στιγμή τα χρέη της επιχείρησης ανέρχονται σε 105 εκατομμύρια ευρώ. Ο ιδιοκτήτης των ναυπηγείων Σκαραμαγκά Ισκαντάρ Σάφα στις διαπραγματεύσεις για την εξαγορά της Ελευσίνας, είχε προτείνει να αναλάβει αυτά τα χρέη και να πληρώσει στον κ.Ταβουλάρη 10 εκατομμύρια για την εξαγορά της Ελευσίνας. Ο κ.Ταβουλάρης δεν απάντησε θετικά στη προσφορά.
Πηγές του ΥΕΘΑ εκτιμούσαν ότι «κάποια λύση θα βρεθεί την ύστατη ώρα», αλλά μάλλον εξέφραζαν ελπίδες παρά είχαν κάτι συγκεκριμένο να προτείνουν. Το ερώτημα είναι τι θα γίνει με τις δύο τελευταίες πυραυλακάτους που είχε αναλάβει να ναυπηγήσει η Ελευσνία για το ελληνικό ΠΝ,σε περίπτωση που η επιχείρηση δεν τα καταφέρει και βάλει λουκέτο.