Ένα μαχητικό αεροσκάφος Rafale M του γαλλικού Πολεμικού Ναυτικού ανεφοδίασε για πρώτη φορά με καύσιμα ένα μεταφορικό αεροσκάφος A400M.
Το pod εναέριου ανεφοδιασμού NARANG, που αναπτύχθηκε από τη γαλλική εταιρεία Safran, σχεδιάστηκε για χρήση με το πρότυπο Rafale F3-R. Επιτρέπει στο μαχητικό αεροσκάφος της Dassault να λειτουργεί ως ένα μικρό ιπτάμενο τάνκερ, που ονομάζεται «buddy refueling». Στο γαλλικό στρατό, αυτή η αποστολή είναι κοινώς γνωστή ως «nounou», που σημαίνει «νταντά» στα γαλλικά.
Το pod, το οποίο πέτυχε την πρώτη του επιχειρησιακή λειτουργία τον Ιανουάριο του 2021, ανεφοδιάζει το αεροσκάφος με ρυθμό ροής μεταξύ 750 και 1.000 λίτρων ανά λεπτό, έναντι των 530 λίτρων που επέτρεπαν τα παλαιότερα συστήματα.
L’A400M était ici représentatif de l’HAWKEYE E2-D, futur avion de surveillance embarqué sur un porte-avions qui remplacera les HAWKEYE E-2C en service au sein de la Marine Nationale et qui disposera d’une capacité à être ravitaillé en vol contrairement à la version E-2C @DGA pic.twitter.com/9EvdJTBwOY
— Chasse Embarquée (@ChasseEmbarquee) November 27, 2024
«Αυτό το νέο pod ενσωματώνει επίσης νέες λειτουργίες, όπως αυτοέλεγχο ή βοήθεια στον εντοπισμό σφαλμάτων, απλοποιώντας έτσι τις λειτουργίες συντήρησης», σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία Safran.
Προς το παρόν, το Rafale M μπορεί να ανεφοδιάσει στον αέρα μόνο άλλα μαχητικά Rafale, καθώς το αεροσκάφος επιτήρησης E-2C Hawkeye του γαλλικού Πολεμικού Ναυτικού δεν διαθέτει αισθητήρα ανεφοδιασμού για να λαμβάνει καύσιμα. Αυτός ο περιορισμός θα επιλυθεί σύντομα με την παράδοση τριών E-2D Advanced Hawkeyes έως το 2027, που θα είναι εξοπλισμένα με νέoυς αισθητήρες.
Ωστόσο, η ταχύτητα των E-2D φέρνει είναι πρόκληση για τα Rafale M, καθώς θα χρειαστεί να τα ανεφοδιάζει σε πιο αργή ταχύτητα.
Ο εναέριος ανεφοδιασμός του A400M της γαλλικής Πολεμικής Αεροπορίας ήταν ουσιαστικά μια δοκιμή για τα Rafale του Πολεμικού Ναυτικού και το νέο pod NARANG σε πιο χαμηλές ταχύτητες.
Με πληροφορίες από: Aerotime / Φωτογραφία Χ