*Του Κώστα Σαρικά
Τα επόμενα «γεράκια» της Πολεμικής μας Αεροπορίας «γράφουν» συνεχώς ώρες στα υπερσύγχρονα καινούργια εκπαιδευτικά Μ-346 αλλά και στον τελευταίας τεχνολογίας εξομοιωτή, μετρώντας πλέον αντίστροφα πριν πάρουν φύλλο πορείας για τα μαχητικά και τις Πολεμικές Μοίρες.
Κάποιοι από τους νέους ιπτάμενους προορίζονται μάλιστα για τα «game changer» πανίσχυρα Rafale αλλά και για τα αναβαθμισμένα F-16 Viper. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της πρώτης σειράς ιπτάμενων που πετά με τα νεοαποκτηθέντα Aermacchi M-346 προχωρά σύμφωνα με τον σχεδιασμό, παρά το γεγονός ότι η Πολεμική Αεροπορία και η 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος διαθέτει μόλις έξι καινούργια αεροσκάφη και περιμένει να παραλάβει ακόμη τέσσερα, προκειμένου να συμπληρωθεί ο αριθμός των 10 εκπαιδευτικών.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Onalert.gr, μέσα στον προσεχή Δεκέμβριο αναμένεται να προσγειωθεί στην Καλαμάτα το έβδομο M-346, ενώ είναι πιθανό έως τα τέλη του έτους να έχει παραληφθεί ένα ακόμη καινούργιο αεροσκάφος. Ο σχεδιασμός προβλέπει ότι έως τον Μάρτιο του 2025 η Πολεμική Αεροπορία και 120 ΠΕΑ θα διαθέτει στη «φαρέτρα» της και τα 10 εκπαιδευτικά M-346, όπως προβλέπει η συμφωνία με την ισραηλινή Elbit.
Όμως, το επόμενο διάστημα στην Καλαμάτα και στο Διεθνές Αεροπορικό Κέντρο δεν θα είναι μόνο οι Έλληνες ιπτάμενοι οι οποίοι θα εκπαιδεύονται στα ελικοφόρα T-6 και στα νεοαποκτηθέντα M-346. Στην 120 ΠΕΑ φτάνουν οι πρώτοι δύο Γερμανοί εκπαιδευόμενοι ιπτάμενοι της Luftwaffe προκειμένου να ακολουθήσουν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα διάρκειας δύο ετών, στο πλαίσιο συμφωνίας με την Πολεμική Αεροπορία.
Η Γερμανία είναι η πρώτη χώρα που αποφάσισε να εκπαιδεύσει σε πρώτη φάση δέκα νέους ιπτάμενους στην Ελλάδα. Οι νέοι Ανθυποσμηναγοί της Luftwaffe θα ακολουθήσουν το ίδιο ακριβώς απαιτητικό πρόγραμμα με τους Έλληνες εκπαιδευόμενους. Πρόκειται για το πρώτο βήμα με στόχο το Διεθνές Αεροπορικό Κέντρο της Καλαμάτας να μετατραπεί σε κορυφαία εκπαιδευτική Αεροπορική Βάση, με πολλαπλά οφέλη τόσο για την Πολεμική Αεροπορία όσο και για το γεωστρατηγικό «αποτύπωμα» της Ελλάδας.
Η απόκτηση των σύγχρονων M-346, οι εργασίες αναβάθμισης της Αεροπορικής Βάσης αλλά και το κορυφαίο παγκοσμίως «brand name» της Πολεμικής Αεροπορίας αποτελούν καταλυτικούς παράγοντες για τη μετατροπή της 120 ΠΕΑ σε εκπαιδευτικό αεροπορικό «λίκνο». Το γεγονός ότι οι ιπτάμενοι εκπαιδευτές, τόσο στα T-6 όσο κυρίως στα M-346, είναι «γεράκια» της Πολεμικής Αεροπορίας με τεράστια πείρα, χιλιάδες ώρες πτήσης αλλά και εκατοντάδες αναχαιτίσεις και εμπλοκές πάνω από το Αιγαίο αποτελεί ένα ακόμη πλεονέκτημα του Διεθνούς Αεροπορικού Κέντρου και ταυτόχρονα δέλεαρ για κάθε εκπαιδευόμενο.
Στα χέρια των Ελλήνων εκπαιδευτών το καινούργιο M-346 μετατρέπεται στο απόλυτο εκπαιδευτικό «εργαλείο» υψηλών επιδόσεων. Αεροσκάφος που προετοιμάζει με τον καλύτερο τρόπο τα νέα «γεράκια» όχι μόνο για τα Rafale και τα Viper, αλλά τα επόμενα χρόνια και για τα 5ης γενιάς F-35 που αποκτά η Πολεμική μας Αεροπορία. Με ταχύτητα που ξεπερνά το ένα mach και δυνατότητα να ξεπερνά τα 8 θετικά g αλλά και τα 3 αρνητικά, τα M-346 αποτελούν αεροσκάφη που αγγίζουν σε επιδόσεις τα τελευταίας γενιάς μαχητικά.
Υπό προϋποθέσεις μπορούν να αντιμετωπίσουν ακόμα και μαχητικά, όπως τα F-16 ή τα Mirage 2000-5, ειδικά σε κλειστές αερομαχίες, όπου η ευελιξία και ο ισχυρός κινητήρας δίνουν πλεονέκτημα στην εναέρια μάχη, όπως τονίζουν χαρακτηριστικά στο Οnalert.gr έμπειροι εκπαιδευτές. Επιπλέον, διαθέτουν σύγχρονη τεχνολογία που τα εξομοιώνει με μαχητικά στη λειτουργία του ραντάρ και των υπόλοιπων αισθητήρων αλλά και στη χρήση κάθε είδους όπλου, είτε πρόκειται για βλήματα αέρος είτε για ειδικά όπλα κρούσης χερσαίων και θαλάσσιων στόχων.
Ο υπολογιστής μάχης και οι φάκελοι του εκπαιδευτικού μπορούν να προγραμματιστούν και να δεχτούν εικονικά όλα τα όπλα που χρησιμοποιούν τα μαχητικά της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας αλλά και τα υπό απόκτηση F-35, με τους ιπτάμενους να εκπαιδεύονται σε κάθε σενάριο και αποστολή την οποία θα κληθούν να αναλάβουν πετώντας τα επόμενα χρόνια με τα Rafale, τα Viper και τα F-35. Με εμβέλεια πτήσης στα 1.950 χιλιόμετρα, η οποία με τη χρήση εξωτερικών δεξαμενών καυσίμου φτάνει τα 2.550 χιλιόμετρα, δίνει τη δυνατότητα για μεγάλη παραμονή στον αέρα.