«Έφυγε» από την ζωή ο Αντισμήναρχος (Ι) ε.α Ακριβός Τσολάκης σε ηλικία 93 ετών, ένας άνθρωπος που έγραψε την δική του ιστορία στην ελληνική αεροπορία, υπηρετώντας με την Πολεμική Αεροπορία στον πόλεμο της Κορέας, εκτελώντας 160 πολεμικές αποστολές ενώ στη συνέχεια διετέλεσε σημαντικό έργο στην πολιτική αεροπορία και τους κανόνες ασφαλείας πτήσεων.
Ειδικότερα, ο Ακριβός Δ. Τσολάκης, γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη στις 17-11-1930. Ήταν απόφοιτος της 22ης Σειράς Ιπταμένων της Σχολής Ικάρων, της Αεροπορικής Ακαδημίας των ΗΠΑ, του Πανεπιστημίου της Νοτίου Καλιφόρνιας και του Πολυτεχνείου της Στοκχόλμης σε θέματα Ασφάλειας Πτήσεων. Έλαβε μέρος στο 13ο Σμήνος Κορέας από 1951 έως 1953 (21 μήνες). Εκτέλεσε 160 Πολεμικές Αποστολές ως κυβερνήτης με συνολικά 1.050 ώρες πτήσης και έλαβε 17 ηθικές αμοιβές και μετάλλια.
Από την Πολεμική στην πολιτική αεροπορία
Μετά την επιστροφή του στην Ελλάδα υπηρέτησε στην Πολεμική Αεροπορία ως χειριστής ελικοφόρων και αεριωθουμένων και σε διάφορες διοικητικές θέσεις μεταξύ των οποίων την Πρεσβεία Βελιγραδίου σαν Αεροπορικός Ακόλουθος. Στην Πολεμική Αεροπορία συνίδρυσε μαζί με άλλους συναδέλφους τη Διεύθυνση Ασφάλειας Πτήσεων και εξέδωσε το περιοδικό «Η Πτήση» και αποστρατεύτηκε μετά από αίτησή του το 1965, αφού συμπλήρωσε 16 χρόνια υπηρεσίας με τον βαθμό του Αντισμηνάρχου Ιπταμένου.
Επί 25 χρόνια (1965-90) στην Ολυμπιακή πέταξε σαν κυβερνήτης – εκπαιδευτής σε αεροσκάφη όπως Comet 4B, Β-727, Β-707, Β-747 και Α-300 και ως κυβερνήτης μεταφοράς υψηλών προσώπων. Στην Ολυμπιακή ίδρυσε με συνεργάτες του τον «Τομέα Ασφάλειας Πτήσεων», εξέδωσε το περιοδικό «Ολυμπιακή Επιθεώρηση» και καθιέρωσε τους δεσμούς της εταιρείας με το Ίδρυμα Ασφάλειας Πτήσεων, ενώ ακόμα ήταν μέλος της Flight Safety Foundation (FSF) και της International Society of Aircraft Safety Investigation (ISASI) με 42 παγκόσμια συνέδρια.
Η διερεύνηση ατυχημάτων
Το 1990, μετά το τέλος της σταδιοδρομίας του στην Ολυμπιακή διετέλεσε Σύμβουλος του Διοικητή της ΥΠΑ, Σύμβουλος του Διευθύνοντος Συμβούλου της Ολυμπιακής Αεροπορίας και Σύμβουλος Ασφάλειας Πτήσεων του νέου Αερολιμένα Αθηνών. Μεταξύ τον διακρίσεων που έχουν απονεμηθεί στον Αντισμήναρχο ε.α περιλαμβάνονται ο Χρυσούς Σταυρός του Φοίνικος, ο Σταυρός του Γεωργίου και ο Πολεμικός Σταυρός της Ελλάδος, το Μετάλλιο Αέρος των ΗΠΑ (δύο φορές) και το Μετάλλιο Ιπποτών HWARANG της Κορέας.
Ο κ. Ακριβός Τσολάκης διερεύνησε 150 ατυχήματα, όπως το ατύχημα του Yakovlev 42 το 1997, το ατύχημα κυβερνητικού αεροσκάφους στο Βουκουρέστι το 1999 και το ατύχημα του Β737 της Helios το 2005. Είχε περίπου 17.300 ώρες πτήσης και 44 Διακρίσεις και Βραβεία. Τέλος, σημειώνεται ότι ίδρυσε την ασφάλεια πτήσεων στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος. Με εντολή της Βουλής των Ελλήνων ίδρυσε την ανεξάρτητη Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων και Ασφαλείας Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ) το 2002, όπου διετέλεσε πρόεδρος επί 11 έτη και συμμετείχε μέχρι και σήμερα.
Φωτογραφίες από Σχολή Ικάρων