Το Rafale F5 είναι επί του παρόντος η κορυφαία προτεραιότητα της Dassault Aviation, πολύ πριν από το μελλοντικό πρόγραμμα ανάπτυξης αεροσκαφών νέας γενιάς FCAS, δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας σε συνέντευξή του.
Ο Έρικ Τραπιέ τόνισε ότι η εταιρεία σύναψε πολλά συμβόλαια τους τελευταίους μήνες. Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, η Ινδία ανακοίνωσε την πρόθεσή της να αγοράσει 26 Rafale M για τη ναυτικό της και στη συνέχεια παραγγέλθηκαν άλλα 18 από την Ινδονησία, ανεβάζοντας τις συνολικές εξαγωγικές πωλήσεις μέχρι σήμερα σε 311 αεροσκάφη.
Πρόκειται για το διπλάσιο των εξαγωγικών πωλήσεων του Eurofighter (151 αεροσκάφη), του Saab Gripen (102 αεροσκάφη) και του Super Hornet (48 αεροσκάφη).
«Η γραμμή παραγωγής του Rafale είναι κλεισμένη μέχρι το 2032 και δεν έχουμε ακόμη ολοκληρώσει την κράτηση νέων παραγγελιών», δήλωσε ο Τραπιέ στο γαλλικό μέσο BFM Business TV.
«Η προσφορά μας ανταποκρίνεται στις ανάγκες των χωρών που θέλουν να αγοράσουν ούτε αμερικανικά ούτε ρωσικά αεροσκάφη», συνέχισε ο Τραπιέ.
Πρώτα το Rafale, μετά τα drones και το FCAS ακολουθεί
Ο πρόεδρος της Dassault δήλωσε ότι μετά τα Rafale F5, επόμενη ποτεραιότητα της εταιρείας είναι η ανάπτυξη των drones που θα συνοδεύουν το μαχητικό. Το πρόγραμμα ανάπτυξης μαχητικών νέας γενιάς FCAS με την Ισπανία και την Γερμανία είναι στα «μακροπρόθεσμα» σχέδια της εταιρείας, όπως αποκάλυψε.
«Η παραγωγή των Rafale θα μας απασχολήσει και μετά το 2030, μετά θα αρχίσουν τα drones. Έτσι, τα μελλοντικά μαχητικά αεροσκάφη FCAS θα έρθουν μετά από αυτό», πρόσθεσε.
Ερωτηθείς από την BFM Business εάν είχε αμφιβολίες για την τελική έκβαση του προγράμματος FCAS, το οποίο απαιτεί την παράδοση ενός αεροσκάφους επίδειξης το 2028 και τις αρχικές παραδόσεις για να αντικαταστήσουν τα γαλλικά, γερμανικά και ισπανικά μαχητικά το 2040, ο Τραπιέ είπε: «Το μέλλον θα δείξει. Θέλουμε να έχουμε πραγματική ηγεσία στο πρόγραμμα, αλλά αυτό πρέπει να αναγνωριστεί. Εάν δεν αναγνωριστεί από τους άλλους εταίρους, δεν θα λειτουργήσει», προειδοποιεί ο Τραπιέ.
Ο πρόεδρος της Dassault δήλωσε πριν λίγο καιρό πως δεν επιθυμεί να μπουν νέες χώρες-εταίροι στο πρόγραμμα μαχητικών νέας γενιάς. Αναφερόταν κυρίως στο Βέλγιο, το οποίο έχει μπει προς το παρόν στο πρόγραμμα με το καθεστώς παρατηρητή. Ο Έρικ Τραπιέ αντιτίθεται στη συνεργασία με το Βέλγιο, καθώς οι Βρυξέλλες διάλεξαν να αγοράσουν αμερικανικά F-35 αντί για ένα ευρωπαϊκό μαχητικό.
Πηγή: Defense Aerospace
Φωτογραφία αρχείου Reuters