Η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ θα πρέπει να περιμένει άλλα δύο χρόνια πριν ξεκινήσει η παραγωγή του πρώτου προηγμένου εκπαιδευτικού μαχητικού αεροσκάφους T-7A Red Hawk.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Breaking Defense, το αεροσκάφος θα ξεκινήσει την παραγωγή τον Φεβρουάριο του 2025 και θα παραδοθεί στην υπηρεσία αργότερα εκείνο το έτος. Αναμένεται να επιτύχει την αρχική επιχειρησιακή ικανότητα το 2027 – σχεδόν δύο χρόνια αργότερα από τις αρχικές προσδοκίες.
Μια σειρά από ζητήματα σχεδιασμού εμποδίζουν την μαζική παραγωγή του. Ειδικότερα, τα προβλήματα με το σύστημα διαφυγής έκτακτης ανάγκης του Red Hawk, φαίνεται να είναι ο κύριος λόγος της καθυστέρησης.
«Η Boeing και η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ ανέλαβαν πρόσφατα μια κοινή προσπάθεια για να επαναφέρουν το χρονοδιάγραμμα, φτάνοντας σε μια νέα ημερομηνία, το αργότερο τον Φεβρουάριο του 2025», ανέφερε η Boeing, σύμφωνα με το δημοσίευμα.
«Η Boeing και η USAF συνεργάζονται στενά όσον αφορά το σύστημα έκτακτης διαφυγής και την πιστοποίηση του συστήματος για να διασφαλιστεί ότι το πλήρωμα του αεροσκάφους θα έχει το ασφαλέστερο σύστημα εξόδου».
Τον Μάιο του περασμένου έτους, η Boeing παρέδωσε το πρώτο προηγμένο εκπαιδευτικό αεροσκάφος T-7A Red Hawk στην Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ για δοκιμή και αξιολόγηση πιλότων.
Η εταιρεία εξήγησε ότι είναι ένα «πλήρως ψηφιακά σχεδιασμένο αεροσκάφος» που κατασκευάστηκε χρησιμοποιώντας ευέλικτη ανάπτυξη λογισμικού και τεχνολογίες ψηφιακής μηχανικής.
Ωστόσο, αρκετές αναφορές έχουν σημειώσει ορισμένα «ανησυχητικά» αποτελέσματα δοκιμών, συμπεριλαμβανομένου του υψηλού κινδύνου διάσεισης και της μη ασφαλούς επιτάχυνσης όταν ανοίγει ένα αλεξίπτωτο.
Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι τα προβλήματα με το σύστημα διαφυγής έκτακτης ανάγκης του Red Hawk αποτελούν κορυφαίο κίνδυνο για το πρόγραμμα του αεροσκάφους.
Η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ δαπανά 9,2 δισεκατομμύρια δολάρια για 351 αεροσκάφη T-7A για να αντικαταστήσει το γερασμένο εκπαιδευτικό τζετ T-38 Talon.
Πηγή: The Defense Post