Τα μαχητικά αεροσκάφη F/A-18E/F Super Hornet του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ δεν «γερνούν» όπως τα F/A-18C/D Hornets και άλλα αεροσκάφη του Πολεμικού Ναυτικού, σύμφωνα με μια νέα έκθεση του Γραφείου Προϋπολογισμού του Κογκρέσου (CBO).
Αν και τα Super Hornet έχουν επί του παρόντος υψηλότερο ποσοστό ικανότητας αποστολής από τα Hornets, όταν συγκρίνονται τα δύο αεροσκάφη με την πάροδο του χρόνου, τα Hornets είναι πιο αξιόπιστα, σύμφωνα με ερευνητές του CBO.
Τα Super Hornet εισήχθησαν στον στόλο του US Navy στα μέσα έως τα τέλη της δεκαετίας του 1990, περίπου μια δεκαετία μετά τα Hornets, αλλά τα Super Hornets είχαν χαμηλότερα ποσοστά διαθεσιμότητας – δηλαδή το ποσοστό του χρόνου που ένα αεροσκάφος μπορεί να πετάξει για εκπαίδευση ή αποστολές — σε σύγκριση με Hornets σε παρόμοια σημεία του κύκλου ζωής τους.
Στα μέσα έως τα τέλη της δεκαετίας του 2000, το Super Hornet είχε ποσοστό διαθεσιμότητας περίπου 41 τοις εκατό, σε σύγκριση με το ποσοστό διαθεσιμότητας 59 τοις εκατό του Hornets μετά από μια δεκαετία υπηρεσίας.
«Σε σύγκριση με F/A-18C/D της ίδιας ηλικίας, ο στόλος Super Hornet είχε χαμηλότερα ποσοστά διαθεσιμότητας», ανέφερε η έκθεση. «Για παράδειγμα, η διαθεσιμότητα Super Hornet στην ηλικία των 10 ετών ήταν περίπου 18 ποσοστιαίες μονάδες χαμηλότερη από τη διαθεσιμότητα F/A-18C/D στην ηλικία των 10 ετών και είναι συγκρίσιμη με τη διαθεσιμότητα F/A-18C/D στην ηλικία των 20 ετών. Αυτά τα ευρήματα υποδηλώνουν ότι η ηλικία έχει πιο δυσμενή επίδραση στα Super Hornets από ότι στα F/A-18C/D», αναφέρει αναλυτικά η έκθεση του Κογκρέσου.
Τι μπορεί να κάνει το ΠΝ για να «κρατήσει» τα μαχητικά του;
Το Ναυτικό υποστηρίζει ότι πολλοί παράγοντες συνέβαλαν σε αυτήν την ανισότητα, «συμπεριλαμβανομένης της μεγαλύτερης χρήσης σύνθετων μετάλλων στα Super Hornets».
Από το 2020, το ποσοστό διαθεσιμότητας του Super Hornet έφτασε το 42 τοις εκατό, σε σύγκριση με το ποσοστό διαθεσιμότητας 44 τοις εκατό για άλλα αεροσκάφη του Πολεμικού Ναυτικού.
Η έκθεση διαπίστωσε επίσης ότι τα Super Hornets έχουν «γενικά» χαμηλότερα ποσοστά διαθεσιμότητας από τα αντίστοιχα της Πολεμικής Αεροπορίας, όπως το F-15E Strike Eagle, στην ίδια ηλικία. Αυτό θα μπορούσε να οφείλεται στο γεγονός ότι τα αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας δεν επιχειρούν σε αεροπλανοφόρα και επομένως δεν εκτίθενται στις «σχετικές πιέσεις» και τη διάβρωση του αλμυρού νερού που αντιμετωπίζουν τα Super Hornets.
«Επειδή τα Super Hornets είναι σχετικά καινούργια, το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ μπορεί να είναι σε θέση να λάβει κάποια μέτρα για να αυξήσει το ποσοστό διαθεσιμότητας του αεροσκάφους», καταλήγει η έκθεση. «Για παράδειγμα, θα μπορούσε να αντικαταστήσει τα υπάρχοντα εξαρτήματα με νέα που έχουν επανασχεδιαστεί για μεγαλύτερη αξιοπιστία ή μακροζωία ή θα μπορούσε να αφιερώσει περισσότερους πόρους σε τακτική συντήρηση».
Πηγή: Defense News