Ο Eric Trappier, επικεφαλής της γαλλικής εταιρείας Dassault Aviation, δήλωσε σήμερα Δευτέρα ότι η συμφωνία για την ανάπτυξη του μαχητικού αεροσκάφους νέας γενιάς FCAS (Future Combat Air System) δεν έχει ακόμη επίσημα ολοκληρωθεί.
Η γερμανική κυβέρνηση δήλωσε την περασμένη Παρασκευή ότι η Γαλλία, η Γερμανία και η Ισπανία κατέληξαν σε συμφωνία για την έναρξη της επόμενης φάσης ανάπτυξης του νέου μαχητικού αεροσκάφους με την ονομασία FCAS, του μεγαλύτερου αμυντικού έργου της Ευρώπης που έχει εκτιμώμενο κόστος άνω των 100 δισεκατομμυρίων ευρώ.
«Υπήρξε ένα είδος ψευδοπολιτικής ανακοίνωσης που έγινε. Νομίζω ότι η γερμανική πλευρά πήρε κάποιες εγκρίσεις – που ήταν δύσκολο να ληφθούν – και αυτό με τη σειρά του οδήγησε σε κάποιες διαρροές. Αλλά δεν έχει γίνει ακόμη», δήλωσε ο Trappier.
Το Reuters, επικαλούμενο πηγές της γαλλικής και της γερμανικής κυβέρνησης, υποστήριξε την Παρασκευή ότι η συμφωνία έχει ολοκληρωθεί. Γάλλος αξιωματούχος επιβεβαίωσε επίσης ότι οι βιομηχανίες, που θεωρούνται ως τα κύρια εμπόδια στο δρόμο προς μια συμφωνία, έχουν βρει τις λύσεις για να προχωρήσουν στην επόμενη φάση του σχεδίου του μαχητικού αεροσκάφους.
Η γαλλική Dassault, η γερμανική Airbus και η ισπανική Indra συμμετέχουν στο σχέδιο για την έναρξη αντικατάστασης των γαλλικών Rafale και των γερμανικών και ισπανικών Eurofighters από το 2040. Τον τελευταίο καιρό, το έργο αποτέλεσε πηγή έντασης μεταξύ Γαλλίας και Γερμανίας. Και οι δύο πλευρές προσπαθούν για περισσότερο από ένα χρόνο να συμφωνήσουν στο επόμενο στάδιο ανάπτυξης του FCAS.
Ορισμένες πηγές υποστηρίζουν ότι η Dassault ευθύνεται για τις καθυστερήσεις, καθώς η εταιρεία είχε αρνηθεί να υποχωρήσει σε μια μακροχρόνια διαμάχη για τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας. Άλλες πηγές κατηγόρησαν την Airbus ότι πίεσε για μεγαλύτερο μερίδιο εργασίας, επιμένοντας ότι πρέπει να δοθεί «ισότιμη βάση» με τη γαλλική εταιρεία.
Πηγή: Reuters