Το 2019, το Πεντάγωνο ανακοίνωσε ότι το κόστος της πιο κοινής παραλλαγής ενός αεροσκάφους F-35 θα πέσει κάτω από 80 εκατομμύρια δολάρια – ένας μακροχρόνιος στόχος κόστους για την Lockheed Martin.
Αλλά με τον πληθωρισμό, τις επιπτώσεις του COVID-19 και τον μικρότερο ετήσιο όγκο παραγωγής από αυτόν που είχε αρχικά προβλεφθεί, δεν είναι σαφές εάν το F-35 θα πέσει ξανά κάτω από το κόστος μονάδας των 80 εκατομμυρίων δολαρίων.
«Δεν μπορώ να σε κοιτάξω στα μάτια και να σου πω ότι θα επιστρέψει κάτω από τα 80 εκατομμύρια δολάρια», είπε σε πρόσφατη συνέντευξή του ο Greg Ulmer, ο οποίος ηγείται της αεροναυπηγικής επιχείρησης της Lockheed.
Ο Ulmer υποστηρίζει ότι ένας τρόπος να μειωθεί το κόστος, είναι η διερεύνηση των προμηθειών των υλικών – το κόστος των πρώτων υλών, των εξαρτημάτων και άλλων εξαρτημάτων που βρίσκονται βαθιά μέσα στην αλυσίδα εφοδιασμού των F-35.
Τον Ιούλιο, το Πεντάγωνο και η Lockheed Martin κατέληξαν σε συμφωνία για την παραγωγή 375 αεροσκαφών F-35. Το κόστος για αυτές τις παρτίδες θα οριστεί όταν οριστικοποιηθεί πλήρως η σύμβαση αργότερα αυτό το έτος, φαίνεται σχεδόν βέβαιο ότι το μοντέλο F-35A θα ξεπεράσει τα 80 εκατομμύρια δολάρια ανά αεροσκάφος.
Εκείνη την εποχή, η Lockheed δήλωσε ότι «το πρόγραμμα F-35 ήταν σε θέση να επιτύχει κόστος ανά τζετ χαμηλότερο από τις τάσεις πληθωρισμού που έσπασαν ρεκόρ», αλλά αρνήθηκε να δώσει περαιτέρω πληροφορίες για τις τιμές. Κάποια περίοδο, η τιμή ενός F-35A ήταν περίπου 78 εκατομμύρια δολάρια.
Ένας μεγάλος παράγοντας που συμβάλλει στην πιθανή αύξηση της τιμής είναι η πτώση των ποσοτήτων παραγωγής. Από το 2019, οι συμφωνίες παραγωγής έχουν μειωθεί κατά πολύ. Επίσης, η πανδημία COVID-19 είχε επιζήμια επίδραση στην παραγωγή των stealth μαχητικών.
Με πληροφορίες από: Breaking Defense / Φωτογραφία αρχείου