Σημερινό δημοσίευμα του Naval News αποκαλύπτει νέα στοιχεία και πληροφορίες από τα Ναυπηγεία Γκολτσούκ, την κύρια εγκατάσταση κατασκευής και συντήρησης των υποβρυχίων του τουρκικού Πολεμικού Ναυτικού, αναφορικά με το πρόγραμμα ανάπτυξης των λεγόμενων «εθνικών υποβρυχίων» της Τουρκίας (MILDEN) και πως αυτό σχετίζεται με το πρόγραμμα ναυπήγησης υποβρυχίων τύπου 214TN, γνωστά και ως «κλάση REIS».
Αρχικά, το πρόγραμμα ναυπήγησης υποβρυχίων αμιγώς τουρκικής κατασκευής «MILDEN» (Milli Denizaltı – εθνικό υποβρύχιο), ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2012, υπό τον συντονισμού του Ναυτικού Κέντρου Ερευνών του τουρκικού Πολεμικού Ναυτικού, ωστόσο τον τελευταίο καιρό έχει βρεθεί πάλι στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος από διεθνή και τουρκικά αμυντικά μέσα ενημέρωσης.
Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο Διοικητής των Ναυπηγείων Γκολτσούκ, Αρχιπλοίαρχος Μουσταφά Σαϊγκιλί, έχει ολοκληρωθεί επιτυχώς η διαδικασία εννοιολογικού σχεδιασμού του αναπτυξιακού προγράμματος και τώρα ξεκίνησε η φάση προκαταρκτικού σχεδιασμού, στην οποία εξετάζονται λεπτομερώς τα κύρια λειτουργικά συστήματα τα βοηθητικά μηχανήματα των υποβρυχίων.
Το χρονοδιάγραμμα και οι εκτιμήσεις
Στη συνέχεια, ο Τούρκος Διοικητής δήλωσε ότι στόχος είναι να ξεκινήσει η κατασκευή του πρώτου «εθνικού υποβρυχίου το 2025 και να παραδοθεί στο τουρκικό Πολεμικό Ναυτικό στις αρχές της δεκαετίας του 2030. Ακόμα, πρόσθεσε ότι στο πρόγραμμα «MILDEN» εργάζονται επί του παρόντος 23 μηχανικοί και 5 τεχνικοί σχεδιαστές και πως με αυτόν τον τρόπο η γειτονική μας χώρα θα αποκτήσει την δυνατότητα να σχεδιάζει και να κατασκευάζει μόνη της υποβρύχια στο μέλλον. Μάλιστα, άλλος αξιωματικός, ο Πλοίαρχος Afacan, είπε στο Naval News ότι οι δοκιμές του πρωτότυπου «εθνικού υποβρυχίου» αναμένεται να ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 2031.
Το πρόγραμμα «MILDEN» αφορά την κατασκευή ντίζελ-ηλεκτρικών υποβρυχίου με εκτόπισμα περίπου 2.700 τόνων, με μήκος πάνω από 80 μέτρα, με σύστημα αναερόβιας πρόωσης (AIP), ενώ θα είναι ικανό να καταδύεται και να βρίσκεται κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, σε μεγαλύτερα βάθη και με μεγαλύτερο ωφέλιμο φορτίο από τα σημερινά τουρκικά υποβρύχια. Στο σημείο αυτό, σημαντική φαίνεται πως είναι και η τεχνογνωσία που αποκτούν οι Τούρκοι από τη Γερμανία χάρη στην ανάπτυξη και την κατασκευή των υποβρυχίων τύπου 214TN.