Η γαλλική εταιρεία κινητήρων αεροσκαφών Safran σκοπεύει να δημιουργήσει στην Ινδία μια εγκατάσταση επισκευής και συντήρησης (MRO), η οποία θα μπορεί να χειρίζεται έως και 300 επισκευές κινητήρων ετησίως, συμπεριλαμβανομένων των κινητήρων των γαλλικών μαχητικών Rafale.
Η εγκατάσταση MRO θα είναι επίσης η μεγαλύτερη στην Ινδία που θα δημιουργηθεί από μια παγκόσμια μεγάλη εταιρεία αεροκινητήρων. Η κατασκευή θα ξεκινήσει το 2023 και θα ξεκινήσει να λειτουργεί έως το 2025.
Το Πολεμικό Ναυτικό της Ινδίας σκέφτεται να προχωρήσει στην προμήθεια 57 «άμεσα διαθέσιμων» γαλλικών μαχητικών, προκειμένου να υπηρετήσουν ως η αεροπορική δύναμη του νέου αεροπλανοφόρου «INS Vikrant», το οποίο αναμένεται να τεθεί σε επιχειρησιακή λειτουργία περί τα τέλη του καλοκαιριού του 2022.
Η Ινδία εξετάζει το Rafale στην έκδοση Marine όσο και το Boeing F/A-18 Super Hornet για να λειτουργήσουν από τα αεροπλανοφόρα του σε μια προσπάθεια να καταργήσει σταδιακά τα MiG-29K. Η Πολεμική Αεροπορία ήδη έχει στην υπηρεσία της γαλλικά μαχητικά.
Με το Rafale της Ινδικής Αεροπορίας (IAF) και το Rafale Marine να πετούν με τον κινητήρα M-88 του Safran, η αναμενόμενη συμφωνία μεταξύ της γαλλικής Safran και του Οργανισμού Ανάπτυξης Αμυντικής Έρευνας (DRDO) για την ανάπτυξη ενός κινητήρα 125 KN αναμένεται να «σπρώξει» το ινδικό Ναυτικό να επιλέξει το γαλλικό μαχητικό.
«Η Rafale έχει ένα πλεονέκτημα αφού βρίσκεται ήδη στο απόθεμα της IAF. Αλλά είναι πιθανό ότι το κόστος απόκτησης και κύκλου ζωής της Rafale θα είναι σημαντικά υψηλότερο από εκείνο του F-18 Super Hornet», δήλωσε ένας αξιωματούχος της ινδικής Πολεμικής Αεροπορίας. Με την δημιουργία των εγκαταστάσεων της Safran στην Γαλλία, το Rafale «κερδίζει έδαφος», αφού μειώνονται τα κόστη συντήρησης των κινητήρων του.
Με πληροφορίες από: The Eurasian Times