Του Κώστα Αλατζά
Τις προτάσεις των Γάλλων, των Ιταλών και των Ολλανδών για τις κορβέτες του Πολεμικού Ναυτικού παρουσίασαν σήμερα το πρωί η πολιτική και η στρατιωτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη. Όπως πληροφορείται το OnAlert, η κυβέρνηση δεν έχει καταλήξει ακόμη στην τελική επιλογή, ωστόσο σήμερα ο Πρωθυπουργός έλαβε μία ολοκληρωμένη εικόνα για το ποιες προσφορές πληρούν τις προϋποθέσεις που έχει θέσει το Πολεμικό Ναυτικό για την απόκτηση τουλάχιστον τριών νέων πλοίων.
Ο αρχηγός ΓΕΝ, αντιναύαρχος Στυλιανός Πετράκης, παρουσία του υπουργού Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος και του αρχηγού ΓΕΕΘΑ Κωνσταντινού Φλώρου, παρουσίασε στον πρωθυπουργό την εισήγηση του Πολεμικού Ναυτικού με τις τρεις προτάσεις (short list) που ικανοποιούν τις επιχειρησιακές απαιτήσεις του όπλου. Πρόκειται για τη γαλλική κορβέτα Gowind της Naval Group, την ιταλική FCX-30, κλάσης DOHA της εταιρίας Fincantieri και την ολλανδική SIGMA 10514 της DAMEN.
Οι κορβέτες και στο βάθος…φρεγάτες MEKO με ναυπηγεία
Όπως πληροφορείται το OnAlert, στην εισήγηση του ΠΝ δεν διατυπώνεται προτίμηση ούτε υπάρχει σειρά κατάταξης στις προσφορές. Η πολιτική και στρατιωτική ηγεσία παρουσίασε τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της κάθε πρότασης και εξήγησε τους λόγους για τους οποίους αποκλείστηκαν οι υπόλοιπες προσφορές. Προφανώς η τελική απόφαση ανήκει στην κυβέρνηση και τον ίδιο τον Πρωθυπουργό που εκτός των επιχειρησιακών, τεχνικών και οικονομικών κριτηρίων, θα λάβει υπόψη τα διπλωματικά και πολιτικά οφέλη που θα έχει η όποια απόφαση.
Στην εξίσωση των κορβετών, όπως και στην περίπτωση των φρεγατών, μπαίνουν και τα ναυπηγεία του Σκαραμαγκά ή της Ελευσίνας. Το ίδιο συμβαίνει και με το πρόγραμμα του εκσυγχρονισμού των φρεγατών ΜΕΚΟ του Πολεμικού Ναυτικού. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες στην πρωινή ενημέρωση του Πρωθυπουργού παρουσιάστηκαν επίσης οι προτάσεις των εταιριών για το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των παλαιότερων φρεγατών του ΠΝ.
Με τις κορβέτες και τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ, το Πολεμικό Ναυτικό ουσιαστικά ολοκληρώνει το πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου του, ωστόσο το μεγάλο αγκάθι, όπως άλλωστε συμβαίνει με όλα τα προαναγγελθέντα εξοπλιστικά προγράμματα, είναι η εύρεση πιστώσεων.