Μετά από περισσότερες από εκατό ημέρες από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, η μικρή και γερασμένη ουκρανική πολεμική αεροπορία εξακολουθεί να μάχεται σκληρά.
Είναι ένα αξιοσημείωτο κατόρθωμα, αν σκεφτεί κανείς ότι η ρωσική αεροπορία έχει 10 φορές περισσότερα μαχητικά – και τα περισσότερα από αυτά είναι πολύ πιο σύγχρονα από τα αεροπλάνα 30 ετών της Ουκρανίας.
Την Τρίτη, ένα βίντεο εμφανίστηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που απεικονίζει ένα σοβιετικό μαχητικό Mikoyan MiG-29 σε υπηρεσία με την ουκρανική αεροπορία.
Όμως το συγκεκριμένο MiG-29 ήταν διαφορετικό από τα υπόλοιπα. Είχε ένα έντονο μπλε-κίτρινο σχέδιο βαφής παρόμοιο με αυτό της ομάδας των ουκρανικών Falcons που είχε απομακρυνθεί από την υπηρεσία εδώ και καιρό. Τα Falcons σχηματίστηκαν στα μέσα της δεκαετίας του 1990 με έξι MiG-29 και αποχώρησαν το 2002.
Είναι πιθανό το MiG στο χθεσινό βίντεο να ήταν αποθηκευμένο μέχρι πρόσφατα και να επέστρεψε στην υπηρεσία με ξένα ανταλλακτικά. Εδώ και χρόνια, τα ενεργά ουκρανικά MiG-29 έχουν γκρι ή γκρι-μπλε χρώμα.
Πόσο ακόμα θα αντέξει η ουκρανική Πολεμική Αεροπορία;
Δεν πρέπει να προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι ένα MiG που είχε αποθηκευτεί στο παρελθόν μπορεί να επέστρεψε στην πρώτη γραμμή μάχης στην Ουκρανία. Το Κίεβο διατήρησε δεκάδες MiG που δεν μπορούν να πετάξουν σε αποθήκευση. Καθώς οι ουκρανικές μοίρες αυξάνονταν για να αντιμετωπίσουν τα σύγχρονα ρωσικά αεροσκάφη και οι απώλειες από αέρος αυξάνονταν, οι Ουκρανοί έψαχναν τρόπους για να ενεργοποιήσουν εκ νέου τα μη ιπτάμενα αεροσκάφη τους.
Στα μέσα Απριλίου, το Υπουργείο Άμυνας των ΗΠΑ επιβεβαίωσε ότι μια ξένη χώρα προμήθευσε την Ουκρανία με ανταλλακτικά για τα μαχητικά της. Αυτά τα εξαρτήματα, πιθανώς από την Πολωνία, η οποία έχει τα δικά της MiG-29, επέτρεψαν στην ουκρανική Πολεμική Αεροπορία να επισκευάσει ενδεχομένως δεκάδες προσγειωμένα MiG-29.
Η επισκευή παλαιών, αποθηκευμένων αεροσκαφών είναι μια βραχυπρόθεσμη λύση σε ένα μακροπρόθεσμο πρόβλημα. Ακόμα κι αν οι χώρες του ΝΑΤΟ δωρίσουν τελικά στην Ουκρανία όλα τα δικά τους παλιά MiG-29, ο στόλος της ουκρανικής πολεμικής αεροπορίας σε άλλους λίγους μήνες θα μπορούσε να μειωθεί σε μόλις μερικές δεκάδες μαχητικά.
Αυτό εξηγεί, επίσης, γιατί το Κίεβο είναι τόσο πρόθυμο να αποκτήσει όλο και περισσότερα drones.
Πηγή: Forbes