Η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ (USAF) μπορεί να αποφασίσει ότι δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να κατασκευάσει έναν εντελώς νέο, προηγμένο κινητήρα για το stealth μαχητικό αεροσκάφος πολλαπλών ρόλων πέμπτης γενιάς τύπου F-35, δήλωσε την Τρίτη ο διευθύνων σύμβουλος της Raytheon Technologies.
Το 2016, η αμερικανική Πολεμική Αεροπορία ανέθεσε στην κατασκευάστρια εταιρεία Pratt & Whitney και στην General Electric Aviation συμβόλαιο αξίας ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων στην καθεμία, για την ανάπτυξη ενός νέου κινητήρα που θα ενσωματωθεί στα μαχητικά F-35A, στο πλαίσιο του Προγράμματος Adaptive Engine Transition.
Αυτός ο κινητήρας προορίζεται να προσφέρει καλύτερη απόδοση καυσίμου και ώθηση στα μαχητικά αεροσκάφη, ωστόσο, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Raytheon, Γκρεγκ Χέις, είπε σε μια πρόσφατη τηλεδιάσκεψη με ειδικούς αναλυτές, ότι η πληρωμή για το νέο αναβαθμισμένο κινητήρα απαιτεί μια «σκληρή προσπάθεια» από την Πολεμική Αεροπορία, εννοώντας εμμέσως ότι θα προκύψει τεράστιο πρόβλημα για την προμήθεια του.
Επειδή ο νέος αυτός κινητήρας δεν μπορούσε να χρησιμοποιηθεί στην έκδοση μαχητικών αεροσκαφών F-35B του Σώματος Πεζοναυτών αλλά ούτε και στα F-35C του αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού, ήταν επόμενο ότι η Πολεμική Αεροπορία θα «επωμιζόταν» ολόκληρο το κόστος ανάπτυξής του. Βέβαια, η General Electric ανέφερε στον ιστότοπό της, ότι ενώ ο κινητήρας της βρίσκεται ακόμα σε δοκιμή, έχει σχεδιαστεί για να χρησιμοποιείται και στις εκδόσεις F-35A και F-35C.
Η εναλλακτική αν η USAF τα «βρει σκούρα»
Αυτό έχει προβληματίσει τους αρμόδιους φορείς στην Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ, για αυτό εξετάζεται επίσης το ενδεχόμενο να αποφασίσουν την αναβάθμιση του κινητήρα F135 για τα stealth μαχητικά αεροσκάφη F-35, τον οποίο κατασκευάζει επίσης η Pratt & Whitney, αντί να προχωρήσουν στην απόκτηση του νέου κινητήρα.
Ο Hayes είπε πάντως, ότι η εταιρεία του επικοινώνησε με φορείς του αναπτυξιακού προγράμματος των F-35 σχετικά με τρόπους αναβάθμισης του υφιστάμενου κινητήρα, ώστε να παρέχει περισσότερη ψύξη και ώθηση «σε σημαντικά χαμηλότερο κόστος από έναν ολοκαίνουργιο κινητήρα».
Επιπρόσθετα, αποκάλυψε ακόμα ότι η Pratt & Whitney πραγματοποίησε δοκιμές εδάφους του νέου κινητήρα της το περασμένο καλοκαίρι και σχεδιάζει να κάνει πτητικές δοκιμές στις αρχές του 2022, τονίζοντας ότι η κατασκευή μαχητικών αεροσκαφών F-35 με ενσωματωμένους νέους κινητήρες θα μπορούσε να γίνει το 2027 ή το 2028, όμως ένα τέτοιο χρονοδιάγραμμα είναι ιδιαίτερα «δύσκολο ως προς την εφαρμογή του».
Με πληροφορίες από: Defense News