Όπως είχε γράψει το OnAlert, η Τουρκία το τελευταίο χρονικό διάστημα αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα στο πρόγραμμα ανάπτυξης του εγχώριου τεθωρακισμένου άρματος μάχης νέας γενιάς Altay, έπειτα από το εμπάργκο που αποφάσισε η γερμανική κυβέρνηση, με αφορμή την τουρκική στρατιωτική επέμβαση εναντίον κουρδικών δυνάμεων στη βορειοανατολική Συρία το 2019.
Ωστόσο, όπως είχε επισημανθεί, μια ευκαιρία για να σωθεί το πρόγραμμα για το τεθωρακισμένο τανκ ήταν οι συζητήσεις των Τούρκων με στελέχη από εταιρείες της Νότιας Κορέας, που θα μπορούσαν να δώσουν εναλλακτική λύση στην Άγκυρα και να «προσπελαστεί» το γερμανικό εμπόδιο.
Η συμφωνία που «σώζει» την Τουρκία ;
Πράγματι, όπως αναφέρουν δημοσιεύματα, η τουρκική εταιρεία BMC υπέγραψε συμφωνίες με δύο εταιρείες της Νότιας Κορέας, την Doosan και την S&T Dynamics, με στόχο τον κινητήρα και το μηχανισμό μετάδοσης κίνησης του άρματος μάχης.
Σύμφωνα με υψηλόβαθμο στέλεχος της τουρκικής εταιρείας BMC: «οι συμφωνίες αυτές ήταν το αποτέλεσμα μιας στρατηγικής συνεννόησης μεταξύ των εταιρειών και των χωρών μας». Η Τουρκία, μετά το γερμανικό εμπάργκο έχει θέσει ως στόχο την «απεξάρτηση» από γερμανικά ανταλλακτικά, οπλικά συστήματα και άλλου είδους τεχνολογίες, όπως κινητήρες εν προκειμένω.
Η «απεξάρτηση» και η χρονοτριβή
Η κίνηση να στραφούν στην αγορά της Νότιας Κορέας έγινε κάτω από διαρκείς πιέσεις στο πρόγραμμα ανάπτυξης του τεθωρακισμένου άρματος μάχης Altay, το οποίο βρίσκεται «πίσω» στο χρονοδιάγραμμα για την σειριακή παραγωγή του.
Υπενθυμίζεται επίσης ότι πριν λίγο καιρό, έκανε την εμφάνισή του και ένα «υβρίδιο» μεταξύ Leopard 2A4 και Altay, το οποίο παρουσιάστηκε στον Τούρκο Υπουργό Άμυνας Χουλουσί Ακάρ, κατά την διάρκεια της επίσκεψής του στο εργοστάσιο της κατασκευάστριας εταιρείας BMC.
🇹🇷 ALTAY Ana Muharebe Tanki
Ilk uretilen Altay tanki. pic.twitter.com/PwLXh9qs08
— Turan Oguz (@TyrannosurusRex) January 23, 2021
Με πληροφορίες από: Ahval / Φωτογραφία αρχείου Reuters