Ένα «κυνήγι» υποβρυχίων έγινε στο νοτιοανατολικό Αιγαίο την περασμένη Δευτέρα και Τρίτη με τις ελληνικές δυνάμεις να καταφέρνουν επιτυχώς να εντοπίσουν τα τρία τουρκικά υποβρύχια που προσπάθησαν να αναπτυχθούν στο χώρο μεταξύ Κρήτης, Καρπάθου, Ρόδου και Κυκλάδων.
Η Ελλάδα, παραδοσιακά έχει εξαιρετικά εκπαιδευμένα πληρώματα αλλά έναν πάρα πολύ ισχυρό στόλο με 11 υποβρύχια, εκ των οποίων τα 5 έχουν σαφές ποιοτικό πλεονέκτημα έναντι των Τουρκικών.
Τα ελληνικά υποβρύχια κλάσης “Παπανικολής” και “Ωκεανός”, είναι ορατά κατά περίπτωση μόνο όταν κατευθύνονται ή επιστρέφουν από την περιοχή των επιχειρήσεων.
Αντίθετα -όπως ανέφερε ο ΣΚΑΙ και ο δημοσιογράφος Γιάννης Παλιούρας- τα συμβατικά υποβρύχια που έχει η Τουρκία, πρέπει να εμφανίζονται στην επιφάνεια τουλάχιστον κάθε τρεις ημέρες προκειμένου να πάρουν οξυγόνο για να λειτουργούν οι κινητήρες τους.
Ένα ακόμη πλεονέκτημα είναι ότι η ελληνικές δυνάμεις έχουν εδώ και δεκαετίες χαρτογραφήσει κάθε πόντο του βυθού. Άλλωστε η χώρα μας είναι από τις πρώτες στον κόσμο που απέκτησαν υποβρύχιο.
Τα ελληνικά ανθυποβρυχιακά μέσα
Στο κυνήγι των τουρκικών υποβρυχίων η Ελλάδα έριξε μια σειρά μέσων που διαθέτει.
Τις φρεγάτες του Πολεμικού Ναυτικού που είναι εξειδικευμένες σε ανθυποβρυχιακό πόλεμο με ενεργητικά και παθητικά σόναρ.
Δείτε ακόμη: «Μέγα Το Της Θαλάσσης Κράτος»! Οι Ένοπλες Δυνάμεις άγρυπνος φρουρός στο Καστελλόριζο (pics)
Οι φρεγάτες επίσης φιλοξενούν οργανικά ελικόπτερα με ειδικό εξοπλισμό για ανθυποβρυχιακό πόλεμο. Τα εν λόγω ελικόπτερα, βυθίζουν ειδικά σόναρ σε μεγάλο βάθος μέσα στο νερό ενώ αιωρούνται πάνω από την ύποπτη περιοχή.
Πώς αντιλαμβάνεται ο χειριστής του υποβρυχίου ότι εντοπίστηκε
Ο κυβερνήτης του υποβρυχίου μπορεί να αντιληφθεί άμεσα αν αναζητείται αλλά και πότε έχει γίνει αντιληπτό από τις κινήσεις των πλοίων επιφανείας που κινούνται στην περιοχή. Κάθε πλοίο έχει τη δική του ηχητική υπογραφή και συνεπώς ο χειριστής του σόναρ ενός υποβρυχίου μπορεί να αντιληφθεί όχι απλά την κλάση, αλλά ακριβώς ποιο πλοίο βρίσκεται στο κατόπι του.
Ένα δεύτερο κακό σημάδι είναι όταν ο κυβερνήτης του υποβρυχίου ακούσει τον ήχο που παράγει ελικόπτερο που πετάει χαμηλά. Το νερό σε αυτή την περίπτωση δονείται καθώς χαμηλώνει προκειμένου να βυθίζεται το σόναρ του.
Όταν τελικά γίνει αντιληπτό το υποβρύχιο, τα πλοία επιφανείας ενεργοποιούν το ηχοβολιστικό μηχάνημα που εκπέμπει έναν εξαιρετικά ισχυρό ήχο, το λεγόμενο ping – όπως το αποκαλούν τα πληρώματα – τον οποίο μπορεί να τον καταλάβει όχι μόνο ο χειριστής αλλά και όλο το πλήρωμα, που αντιλαμβάνεται τον ήχο σαν να βρίσκεται μέσα σε καμπάνα.
Αυτό συμβαίνει γιατί οι φρεγάτες, τα ελικόπτερα και τα υποβρύχια που ψάχνουν το ένα το άλλο, προχωρούν σε εξαγωγή στοιχείων βολής, δηλαδή με τον υψηλής συχνότητας ήχο εντοπίζουν με ακρίβεια μέτρου το αντίπαλο υποβρύχιο. Ο ήχος που εκπέμπει το ενεργό σόναρ είναι πολύ δυνατός, απλώνεται στον βυθό και όταν φτάσει στο υποβρύχιο, αντανακλάται στο μεταλλικό κύτος και επιστρέφει σε δευτερόλεπτα, παρέχοντας πλέον την ακριβή θέση του υποβρυχίου.
Πηγή: skai.gr