Η πολεμική αεροπορία της Κίνας έχει κάνει μεγάλες παραγγελίες για το νέο μαχητικό πέμπτης γενιάς J-20B που μπήκε πλέον σε μαζική παραγωγή.
Σε μεγάλες παραγγελίες για το μαχητικό αεροσκάφος πέμπτης γενιάς της Κίνας, το Chengdu J-20 «Weilong», το οποίο είναι το τρίτο αεροσκάφος τέτοιας γενιάς στον κόσμο, προχώρησε η Πολεμική Αεροπορία του Κινεζικού Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού (PLA).
Το Chengdu J-20 έχει πλέον μπει σε διαδικασία μαζικής παραγωγής, αφού αντιμετωπίστηκαν ορισμένα προβλήματα που υπήρχαν, ενώ σύμφωνα με αναφορές του στρατού της Κίνας, μια νέα έκδοση του αεροσκάφους, το J-20B, είναι έτοιμο να παραδοθεί στις ένοπλες δυνάμεις.
«Η μαζική παραγωγή του J-20B ξεκίνησε την Τετάρτη. Έγινε επιτέλους ένα πλήρες μαχητικό αεροσκάφος stealth, με την ευελιξία του να πληροί τα αρχικά κριτήρια» δήλωσε στρατιωτική πηγή στην εφημερίδα «South China Morning Post».
«Η κυκλοφορία του J-20B σημαίνει πως αυτό το αεροσκάφος είναι πλέον και επισήμως ένα μαχητικό πέμπτης γενιάς» δήλωσε η πηγή στην εφημερίδα, σημειώνοντας πως η Chengdu Aerospace Corporation (CAC) είχε λάβει «πολλές παραγγελίες» από τον Λαϊκό Απελευθερωτικό Στρατό.
Μέχρι το τέλος του 2019 είχαν κατασκευαστεί μόλις 50 J-20A σύμφωνα με την «South China Morning Post», η οποία σημείωσε τον Ιανουάριο πως ο κινεζικός στρατός θα χρειαστεί πιθανότατα περίπου 100 με 200 αεροσκάφη για να καλύψει τις ανάγκες του. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, η κατασκευάστρια εταιρεία μπορεί να παράγει τέσσερα J-20 κάθε μήνα.
Η πηγή σημείωσε πως η νέα έκδοση του μαχητικού αεροσκάφους είναι εξοπλισμένη με έλεγχο φορέα ώθησης, μια λειτουργία υψηλής τεχνολογίας που επιτρέπει στα αεροσκάφη να αλλάξουν τη γωνία των κινητήρων τους. Αυτή η λειτουργία μπορεί να βοηθήσει τα αεροσκάφη να κάνουν ελιγμούς που παλαιότερα μοντέλα δεν μπορούν.
Άλλα αεροσκάφη με αυτή τη δυνατότητα είναι τα F-22 Raptor των ΗΠΑ, τα μαχητικά της σειράς Su-30 της Ρωσίας και τα Su-57 καθώς και το J-10C της Κίνας.
Η κατασκευή νέων εγχώριων κινητήρων
Σχετικά με το συγκεκριμένο θέμα της ώθησης στο μοντέλο J-20, είναι η ανάπτυξη των κινητήρων του. Το Πεκίνο προσπαθεί να αντικαταστήσει τους κινητήρες WS-10 οι οποίοι δεν έχουν υψηλή απόδοση, καθώς και τους AL-31 που κατασκευάζονται στη Ρωσία, με εγχώριους κινητήρες υψηλής ώσης WS-15, αλλά οι εργασίες παραμένουν σε εξέλιξη.
«Ο κινεζικός κινητήρας που έχει σχεδιαστεί για τα J-20 εξακολουθεί να μην πληροί τις απαιτήσεις, αλλά η ανάπτυξή του εξελίσσεται αρκετά ομαλά και μπορεί να είναι έτοιμος τα επόμενα ένα ή δύο χρόνια» δήλωσε η πηγή στην εφημερίδα. «Ο απώτερος στόχος είναι να εφοδιαστούν τα μαχητικά J-20B με εγχώριους κινητήρες» δήλωσε η πηγή.
Έκδοση για αεροπλανοφόρα
Στο ρεπορτάζ δεν υπάρχει αναφορά για τη φημολογημένη ναυτική έκδοση του J-20 που θα συμπληρώσει ή θα αντικαταστήσει το βασικό τμήμα της πτέρυγας αεροσκαφών του κινεζικού ναυτικού, το J-15.
Όπως ανέφερε το πρακτορείο Sputnik, μια ναυτική έκδοση του J-20 θα πρέπει να είναι πολύ μικρότερη από το ήδη κατασκευασμένο μοντέλο, ώστε να χωράει άνετα σε ένα αεροπλανοφόρο.
Τα άλλα αεροσκάφη που εξετάζονται για αυτόν τον ρόλο είναι τα Shenyang J-31 ή FC-31 Gyrfalcon, νεότερα μαχητικά πέμπτης γενιάς από το J-20, αλλά για τα οποία ο κινεζικός στρατός προσπαθεί να βρει μια κατάλληλη χρήση.
Ωστόσο, το κινεζικό αεροναυτικό ίδρυμα, ο κλάδος έρευνας και ανάπτυξης της αεροπορικής βιομηχανίας της Κίνας, δήλωσε νωρίτερα αυτό τον μήνα πως σχεδιάζει να ξεκινήσει τη δοκιμή ενός «νέου τύπου αεροσκάφους» για ναυτική χρήση, σε συνεργασία με την Shenyang Aircraft Corporation, την κατασκευάστρια εταιρεία του FC-31.
Πηγή: Sputnik