Είναι γεγονός ότι αυτή τη στιγμή και εν μέσω των εξελίξεων στο Brexit, υπάρχουν πολλά ζητήματα αναφορικά με τους αμυντικούς προϋπολογισμούς, τις δαπάνες για τα εξοπλιστικά προγράμματα αλλά και τη διαχείριση αυτών από το βρετανικό Υπουργείο Άμυνας.
Το Πολεμικό Ναυτικό φαίνεται ότι “νιώθει” στο πετσί του αυτές τις ελλείψεις που προκύπτουν και ειδικότερα σε ό,τι αφορά το ναυτικό ελικόπτερό του Wildcat, το οποίο θα μείνει “άοπλο” προς το παρόν αλλά και στο βραχυπρόθεσμο μελλοντικό διάστημα.
Ειδικότερα, η εισαγωγή σε υπηρεσία του αεροεκτοξευόμενου πυραύλου Sea Venom / ANL στο βασιλικό Ναυτικό αντιμετωπίζει καθυστέρηση έως και 12 μηνών εξαιτίας απροσδιόριστων τεχνικών ζητημάτων, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Άμυνας του Ηνωμένου Βασιλείου.
Το Sea Venom / ANL αναπτύσσεται από την MBDA για τις κυβερνήσεις του Ηνωμένου Βασιλείου και της Γαλλίας με σύμβαση αξίας περίπου 500 εκατομμυρίων λιρών που υπογράφηκε τον Μάρτιο του 2014.
Αξίζει να σημειωθεί ότι πριν περίπου δέκα χρόνια όταν άρχισαν να μπαίνουν σε υπηρεσία τα νέα αντιτορπιλικά Type 45 του βασιλικού Ναυτικού αντιμετώπιζαν προβλήματα ανάπτυξης που καθυστερούσαν την ολοκλήρωσή τους.
Υπήρξε περίοδος που ενώ είχαν γίνει αποδεκτά από τον χρήστη τους, η μοναδική τους μαχητική ικανότητα που λειτουργούσε και λειτουργούσε αξιόπιστα κι όπως ήταν σχεδιασμένη, ήταν το κύριο πρωραίο πυροβόλο των 113 χλστ. δηλαδή ουσιαστικά για μία κανονιοφόρο πολυτελείας.
Το Ναυτικό τότε, για να διασκεδάσει τις εντυπώσεις είχε δηλώσει ότι υπάρχει και το οργανικό ελικόπτερο του αντιτορπιλικού, το οποίο μπορεί να βάλλει αντιπλοϊκούς πυραύλους, και συγκεκριμένα τους Sea Skua που ήταν τότε ακόμα σε υπηρεσία.
Φαίνεται λοιπόν ότι αντιστράφηκαν οι ρόλοι και τώρα θα είναι άοπλο το ελικόπτερο.
Δείτε βίντεο:
Πηγή: ptisi kai diastima