Με τη ρωσική Κριμαία ενδιαφέρεται να ξεκινήσει εμπορικές σχέσεις το Ιράν, σύμφωνα με πηγές της ρωσικής περιοχής.
Τόσο η Κριμαία, όσο και το Ιράν αντιμετωπίζουν κυρώσεις από την Ουάσινγκτον και από τις Βρυξέλλες.
Η εμπορική διαδρομή που θα συνέδεε τα λιμάνια της Κριμαίας με τα αντίστοιχα του Ιράν στην Κασπία Θάλασσα, θα περνούσαν μέσα από το κανάλι του Βόλγα, όπως εξήγησε ο μόνιμος αντιπρόσωπος της ρωσικής προεδρίας στην Κριμαία Γκεόργκι Μουράντοφ, στην εφημερίδα Izvestiya.
Η Κριμαία δεν έχει θαλάσσια σύνορα με το Ιράν ωστόσο συνδέεται με την Κασπία μέσα από τους ποταμούς Βόλγα και Ντον, οι οποίοι καταλήγουν στη θάλασσα του Αζόφ, όπως αναφέρει το RT.
«Το εμπόριο θα μπορέσει να πραγματοποιηθεί μέσα από μια σιδηροδρομική γραμμή. Η σχεδιαζόμενη διαδρομή του σιδηροδρόμου περιλαμβάνει την Κριμαία, τον Βόρειο Καύκασο, το Αζερμπαϊτζάν και το Ιράν», συμπληρώνει ο Μουράντοφ.
Η σύνδεσης της Κριμαίας με το Ιράν θα μπορούσε να αποτελέσει μέρος ενός ακόμη μεγαλύτερου έργου. Η Μόσχα και η Τεχεράνη έχουν δείξει ενδιαφέρον και στο παρελθόν για τη δημιουργία ενός διαδρόμου μεταφορών μεταξύ Βορρά και Νότου. Μέρος του θα περνά παράλληλα με τη δυτική ακτή της Κασπίας, από τη Ρωσία μέχρι το Ιράν, διαμέσου του Αζερμπαϊτζάν.
Όταν δημιουργηθεί ο διάδρομος, αναμένεται να μειώσει σημαντικά τον χρόνο μεταφοράς εμπορευμάτων από την Ινδία στην Κεντρική Ασία και τη Ρωσία. Σήμερα χρειάζονται 40 ημέρες για να μεταφερθούν προϊόντα από τη Μουμπάι της Ινδίας στη Μόσχα. Η νέα οδός θα μειώσει αυτόν τον χρόνο στις 14 μόλις ημέρες. Παράλληλα, η τιμή θα είναι χαμηλότερη από τη μεταφορά προϊόντων μέσα από το Κανάλι του Σουέζ.
Παράλληλα, οι κριμαϊκές αρχές σχεδιάζουν να εμβαθύνουν τις εμπορικές σχέσεις με τη Συρία, μια ακόμη χώρα που έχει δεχτεί κυρώσεις από τις ΗΠΑ. Η Κριμαία ήδη στέλνει στο αραβικό κράτος σιτηρά.
Πηγή: Sputnik