Προσωρινή ήταν η αυλαία, που έριξαν τα ελικόπτερα NH-90, μετά την συμπλήρωση των ωρών απ’ όλα τα διαθέσιμα ΝΗ-90 (2 από τα 14) και την αναγκαστική καθήλωσή τους για την υποχρεωτική συντήρηση.
Με την υπογραφή του υπουργού Εθνικής Άμυνας, κ.Πάνου Καμμένου, στην τροποποίηση του υποπρογράμματος, μετά την εισήγηση του ΓΕΣ, “ξεπαγώνει” η σύμβαση που αφορά στην υποστήριξη και ολοκλήρωση του προγράμματος για τα ελικόπτερα εδικών επιχειρήσεων της Αεροπορίας Στρατού. Με την τροποποίηση καθορίζονται εκ νέου επιτροπές παρακολούθησης του έργου ενώ επισπεύδονται και οι διαδικασίες υλοποίησης, τις οποίες θα επιβλέπει και θα συντονίζει η Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων.
Στο διάστημα που μεσολάβησε η εταιρία άλλαξε τη σύνθεση των αντιπροσώπων της, αντικαθιστώντας συνολικά έξι άτομα. Από το ΓΕΣ ήδη ζήτησαν την ενίσχυση με ανταλλακτικά για τα 14 ελικόπτερα προκειμένου να να ειναι διαθεσιμα το συντομότερο δυνατό. Η εταιρεία φέρεται να ζήτησε εξάμηνη προθεσμία για την αποστολή, ωστόσο από τον Αρχηγό ΓΕΣ απαιτήθηκε η ολοκλήρωση της σχετικής παραγγελίας εντός τριών μηνών. Στόχος είναι να προχωρήσουν οι εργασίες και τα ελικόπτερα να είναι σύντομα διαθέσιμα.
Και το κριτήριο της διαθεσιμότητας, όπως τόνιζε καλά ενημερωμένη πηγή, δεν είναι αριθμητικό: “τα διαθέσιμα ελικόπτερα τα μετράμε με τις εναπομείνασες ώρες έως τις απαιτούμενες για να περάσουν την απαραίτητη συντήρηση.» και πρόσθετε χαρακτηριστικά: “Δεν μπορώ να λέω ότι έχω διαθέσιμο ελικόπτερο διαθέσιμο αλλά να έχει υπόλοιπο πέντε ωρών.”
Οι τεχνικοί του 2ου ΤΕΑΣ από το οποίο επιχειρούν τα ΝΗ-90 ήδη δίνουν τον δικό τους αγώνα δρόμου για να καταφέρουν να βγάλουν «διαθέσιμο» κάποιο εκ των ελικοπτέρων και ν’ αντικαταστήσει το τελευταίο που βρίσκεται στη Σύρο. Άλλωστε χρειάζεται σε σύντομο χρονικό διάστημα συμπληρώνει τις πτητικές ώρες που θα καταστήσουν αναγκαστική την επιστροφή του στο υπόστεγο για τις απαραίτητες εργασίες συντήρησης συντήρησή του.
Στην Αεροπορία Στρατού άλλωστε περίσσευε ο προβληματισμός αφού η υποστήριξη που χρειάζεται σε επίπεδο ανταλλακτικών για τα ΝΗ-90, δεν είχε την επιθυμητή εξέλιξη. Την ίδια ώρα οι τεχνικοί έδιναν την μάχη τους για τη διαθεσιμότητα ελικοπτέρων προσέκρουσε στον γνωστό σκόπελο των υπογραφών.
Τα ΝΗ-90 βρίσκονταν στα όριά τους με τις καθημερινές αεροδιακομιδές από τη Σύρο οι οποίες πολλές φορές δεν επέστρεφαν από ένα μικρό νησί στο μεγαλύτερο που διαθέτει νοσοκομείο και τις ανάλογες υποδομές, αλλά το ελικόπτερο έφτανε στην Αθήνα με τον ή τους ασθενείς και στη συνέχεια επέστρεφε στην απομακρυσμένη βάση του, αυτή της πρωτεύουσας των Κυκλάδων.