Τις “άδειες γάμου”, με το «κονσόρτσιουμ» των γαλλικών εταιρειών που θα εμπλακούν στο Πρόγραμμα Εν Συνεχεία Υποστήριξης(FOS) των αεροσκαφών Mirage 2000 της Πολεμικής Αεροπορίας, προετοιμάζουν στο Πεντάγωνο. Όμως σύμφωνα με πληροφορίες του OnAlert δεν θα “συνταχθούν” τελικώς ως διακρατική συμφωνία, όπως επεδίωκε η Ελληνική Πλευρά αλλά με νέα σύμβαση – πλαίσιο.
Κατά τις ίδιες πληροφορίες ο πρϋπολογισμός του προγράμματος θα ανέλθει στα 200 εκατομμύρια ευρώ, ενώ η ανάπτυξή του θα γίνει σε βάθος τουλάχιστον 4 ετών και μπορεί να επεκταθεί έως και στα 7 χρόνια. Μετά τις υπογραφές η μπάλα θα περάσει στο «γήπεδο» του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, με τα στελέχη του να έχουν χαράξει τους άξονες του προγράμματος και την εφαρμογή του πάνω στον στόλο των Mirage 2000 και στον εξοπλισμό τους.
Ήδη έχουν καταρτιστεί διαφορετικά σενάρια υλοποίησης για την κατηγορία των αεροσκαφών από την οποία θα γίνει η επιλογή για ένταξη στο πρόγραμμα. Είτε δηλαδή πρόκειται για αεροσκάφη που έχουν λίγες βλάβες, αυξάνοντας έτσι τον αριθμητικό παράγοντας, είτε με βασικό κριτήριο τις εναπομείνασες ώρες πτήσως. Σε κάθε περίπτωση ως πιθανότερο ορόσημο για την έναρξη του συγκεκριμένου προγράμματος θεωρείται ο ερχόμενος Αύγουστος.
Στην ευνοϊκή κατάληξη των διαπραγματεύσεων καθοριστικό ρόλο για να αμβλυνθούν όλα τα υπόλιπα αγκάθια φαίνεται πως έπαιξαν καθοριστικό ρόλο οι επαφές που πραγματοποιήθηκαν στο Παρίσι το 2017. Όπως ανέφερε στο OnAlert, τον περασμένο Φεβρουάριο, υψηλόβαθμος παράγοντας του ΥΠΕΘΑ: «Οι Γάλλοι λίγο – πολύ επιβεβαιώσαν αυτά που τους είχαμε προτείνει κατά τη συνάντηση στο Παρίσι. Δηλαδή στα διάφορα σημεία που φαίνονταν ανυπέρβλητα, εντέλει ξεπεράστηκαν»
Όπως σημείωνε τότε στο OnAlert η ίδια πηγή ενημέρωσης: «Δεν υπάρχουν μεγάλα προβλήματα. Ψιλοπράγματα και ρυθμίσεις πάντα βρίσκεις μπροστά σου όταν πας να συντάξεις το κείμενο», είχε αναφέρει χαρακτηριστικά.