Το επόμενο γενικό αεροσκάφος Bell-Helicopter, το V-280 Valor, έκανε την πρώτη του πτήση, ανακοίνωσε η κατασκευαστρια εταιρεία τη Δευτέρα.
Το μαύρο πρωτότυπο, το οποίο μοιάζει με το παλαιότερο V-22 Osprey, το οποίο έφτιαξε επίσης η μονάδα Bell της Textron Inc. και η Boeing Co., ολοκλήρωσε τη συνολική πτήση γύρω στις 2 μ.μ. τοπική ώρα στο εργοστάσιο της Amarillo, Texas, σύμφωνα με την εταιρεία.
«Αυτή είναι μια συναρπαστική στιγμή για το Bell Helicopter και δεν θα μπορούσα να είμαι πιο περήφανος για την πρόοδο που έχουμε σημειώσει με την πρώτη πτήση του Bell V-280», δήλωσε ο Mitch Snyder, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Bell Helicopter .
«Η πρώτη πτήση αποδεικνύει τη δέσμευσή μας να υποστηρίξουμε τις προτεραιότητες εκσυγχρονισμού της ηγεσίας του Υπουργείου Άμυνας και τις πρωτοβουλίες μεταρρύθμισης των αγορών», πρόσθεσε σύμφωνα με τον ιστότοπο www.military.com
Το V-280 Valor του Bell είναι ελαφρώς μεγαλύτερο από το UH-60 Black Hawk και κατέχει πλήρωμα τεσσάρων και μεταφέρει μέχρι και 14 επιβάτες. Συγκριτικά, το Black Hawk μπορεί να κρατήσει πλήρωμα τεσσάρων και να μεταφέρει 11 στρατεύματα πλήρως φορτωμένα ή 20 ελαφρώς εξοπλισμένα.
ο Valor ανταγωνίζεται το SB-1 Defiant, ένα πιο συμβατικό ελικόπτερο με προωθητικό κιγκλίδωμα για πρόσθετη ταχύτητα που σχεδιάστηκε από τη μονάδα Sikorsky της Lockheed Martin Corp. και το Boeing για το πρόγραμμα Joint Military Demonstrator του Στρατού.
Η προσπάθεια του διαδηλωτή έχει σχεδιαστεί για να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις για ένα πρόγραμμα απόκτησης μελλοντικών κατακόρυφων ανελκυστήρων για να καλύψει την απαίτηση του Στρατού για ένα ροτόπτερο μεσαίου μεγέθους νέας γενιάς με διπλάσια ταχύτητα και εμβέλεια ενός συμβατικού ελικοπτέρου για να αντικαταστήσει τα UH-60 Black Hawks του τη δεκαετία του 2030.
Η Bell θέλει να πουλήσει το V-280 σε όλες τις υπηρεσίες, αλλά ο Στρατός – με τα χιλιάδες Black Hawks μόνο του – προσφέρει τη μεγαλύτερη δυναμική αγορά. Για να προσγειωθεί η συμφωνία, η επιχείρηση θα πρέπει να ξεπεράσει την παραδοσιακή αντίθεση της υπηρεσίας σε αεροσκάφη με κλίση-στροφείο, τα οποία απογειώνονται και προσγειώνονται σαν ελικόπτερο αλλά πετούν σαν ένα συμβατικό αεροσκάφος με έλικα.
Το SB-1 Defiant, εν τω μεταξύ, αναμένεται να πραγματοποιήσει την πρώτη του πτήση κατά το πρώτο εξάμηνο του επόμενου έτους. Το Sikorsky του Lockheed, που κυκλοφόρησε νωρίτερα φέτος, απελευθέρωσε ένα μικρότερο ομοαξονικό σχέδιο, το S-97 Raider, που υποβλήθηκε σε δοκιμές πτήσης.
Το Raider σχεδιάστηκε αρχικά για ένα πρόγραμμα εξαγοράς όπλων ύψους 16 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ που ονομάζεται Armored Aerial Scout για να αντικαταστήσει τον OH-58 Kiowa Warrior, ένα από τα μικρότερα ελικόπτερα του στόλου, το οποίο αποσύρθηκε από τη στρατιωτική θητεία φέτος.
Ενώ ο Στρατός έβαλε την προσπάθεια απόκτησης εξαιτίας περιορισμών του προϋπολογισμού, η Sikorsky, κατασκευαστής του ελικόπτερο Black Hawk και άλλων αεροσκαφών, σχεδιάζει να πουλήσει το ομοαξονικό σχέδιο στις ΗΠΑ και στο εξωτερικό και η εταιρεία μαζί με τους προμηθευτές της έχουν ξοδέψει δεκάδες εκατομμύρια δολάρια για την ανάπτυξη της τεχνολογίας.
Δείτε την πρώτη πτήση του Bell V-280