OnAlert
No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΚΥΠΡΟΣ
    • ΤΟΥΡΚΙΑ
  • ΝΑΤΟ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΜΙΣΘΟΙ – ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
  • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
    • ΥΕΘΑ
    • ΓΕΕΘΑ
    • ΓΕΣ
    • ΓΕΝ
    • ΓΕΑ
  • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ
  • ΑΠΟΨΗ
  • ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ
OnAlert
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΚΥΠΡΟΣ
    • ΤΟΥΡΚΙΑ
  • ΝΑΤΟ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΜΙΣΘΟΙ – ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
  • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
    • ΥΕΘΑ
    • ΓΕΕΘΑ
    • ΓΕΣ
    • ΓΕΝ
    • ΓΕΑ
  • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ
  • ΑΠΟΨΗ
  • ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ
No Result
View All Result
OnAlert
No Result
View All Result
Home Uncategorized

Γιατι πέφτουν τα ελικόπτερα;

20/09/2016 - 09:54
Share on FacebookShare on Twitter
 Πρώτη Δημοσίευση: 09.01.2014
Τελευταία Ενημέρωση: 20.09.2016

Σήμερα ( 20/09/2016) κατέπεσε ελικόπτερο Απάτσι στην περιοχή της Ασπροβάλτας, είχε απογειωθεί από την περιοχή που γίνεται η άσκηση ΣΑΡΙΣΑ στον Ασκό Προφήτη. Δεν ειναι η πρώτη φορά που πέφτει ελικόπτερο. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες ανέφερε απώλεια ισχύος.Το ερώτημα ειναι γιατι να πέφτουν τόσο εύκολα τα ελικόπτερα; Παρακάτω αναφέρουμε κάποιες πιθανές απαντήσεις.

Η πρώτη απάντηση ειναι πολύ απλά επειδή τα ελικόπτερα χρησιμοποιούνται συνήθως σε επικίνδυνες αποστολές. Σε αντίθεση με τα αεροπλάνα που συνήθως λειτουργούν σε ενα ελεγχόμενο περιβάλλον (με αεροδιάδρομο και ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας), τα ελικόπτερα πρέπει να εισέλθουν σε περιοχές όπου τα αεροπλάνα δεν έχουν εύκολα πρόσβαση. Τα ελικόπτερα, λιγο πολύ, μπορούν να προσγειωθούν παντού, γεγονός που τα καθιστά χρήσιμα σε διάφορες στρατιωτικές επιχειρήσεις και επικίνδυνες αποστολές (έρευνα και διάσωση κλπ). Ως αποτέλεσμα οι συνθήκες μπορεί να είναι απρόβλεπτες.

Τα ελικόπτερα ειναι επίσης πιο ευάλωτα σε κακές καιρικές συνθήκες και σε εμπόλεμες ζώνες τα ελικόπτερα μπορούν να καταρριφθούν με μεγαλύτερη ευκολία απο τα αεροπλάνα. Βέβαια τα ελικόπτερα πετάνε και πιο κοντά στο έδαφος απ’οτι τα αεροπλάνα.
Το μέγιστο υψόμετρο ενός ελικοπτέρου χωρίς να απαιτείται συμπίεση είναι περίπου 12.000 πόδια, συνεπώς καθιστά πιο πιθανό να αντιμετωπίζουν εμπόδια που ξαφνικά μπορεί να εμφανιστουν στην ομίχλη όπως ειναι για παράδειγμα κτίρια ή λόφοι.

Λόγω της χρήσης τους τα ελικόπτερα τείνουν επίσης να απογειώνονται και να προσγειώνονται πολύ περισσότερο από ό, τι τα αεροπλάνα και σύμφωνα με στοιχεία η συντριπτική πλειοψηφία των ατυχημάτων σε όλα τα αεροσκάφη συμβαίνει κατά τη διάρκεια απογείωσης και προσγείωσης.
Τα ελικόπτερα έχουν επίσης περισσότερα κινούμενα μέρη απ’ οτι εχουν τα αεροπλάνα και ως εκ τούτου, οι πιθανότητες δυσλειτουργίας τους αυξάνονται. Εάν δηλαδή υπάρξει πρόβλημα σε ενα από αυτά τα μέρη, το ελικόπτερο μπορεί άμεσα να χάσει τον έλεγχο. Το γεγονός ότι αυτά τα μέρη είναι σε συνεχή κίνηση σημαίνει επίσης ότι τα τμήματα φθείρονται πιο γρήγορα.

Εκτός απο τα παραπάνω, για κάποιον αρχάριο τα ελικόπτερα ειναι και πιο δύσκολα στον χειρισμό τους, δηλαδή ο πιλότος χρησιμοποιεί τέσσερις βασικές λειτουργίες ελέγχου της πτήσης του ελικοπτέρου. Αυτές είναι ο κυκλικός μηχανισμός ελέγχου (cyclic pitch control), o γενικός μηχανισμός ελέγχου (collective pitch control), η διάταξη αυξομείωσης των στροφών του κινητήρα (γκάζι) (throttle), καθώς και δυο πετάλια ελέγχου του μηχανισμού αντιστάθμισης της ροπής του κύριου έλικα (Antitorque Pedals).

Τα ελικόπτερα είναι πιο πολύπλοκα στην λειτουργία τους από ότι αρχικά φαίνεται. Αεροδυναμικά, το ρεύμα αέρα που περνάει από την επιφάνια του έλικα είναι πολύ δύσκολο να οριστεί και ακόμα μετά από τόσα χρόνια έρευνας δεν έχει περιγραφεί πλήρως. Η δυνατότητα ορισμού και πρόβλεψης των αεροδυναμικών χαρακτηριστικών του έλικα, είναι το κλειδί για την πρόβλεψη της απόδοσης του ελικοπτέρου ως σύνολο.

Ως αποτέλεσμα της πολυπλοκότητας των ελικοπτέρων, το ποσοστό των ατυχημάτων κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικών πτήσεων, είναι διπλάσιο για τα ελικόπτερα απ’οτι για τα αεροπλάνα: 12,69 ατυχήματα ανά 100.000 ώρες πτήσης έναντι 6,08 ατυχήματα ανά 100.000 ώρες!
Σύμφωνα με στοιχεία, τα ελικόπτερα συντρίβονται 35% πιο συχνά ανά ώρα στον αερά από ότι το μέσο αεροσκάφος.

Ωστόσο είναι λιγότερες οι πιθανότητες να πεθάνει κανείς απο συντριβή ελικοπτέρου απ’οτι απο συντριβή αεροπλάνου. Γενικά τα ποσοστά δείχνουν 1,3 θανάτους ανά 100.000 ώρες πτήσης έναντι 1,4 θανάτους για τα αεροσκάφη.

Tags: ΑΠΑΤΣΙΕΛΙΚΟΠΤΕΡΑΠΤΩΣΗ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟΥΠΤΩΣΗ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟΥ ΣΑΡΙΣΑ

Related Posts

Κιμ Γιονγκ Ουν
Uncategorized

Κιμ Γιονγκ Ουν: Έφυγε από την ζωή σε ηλικία 70 ετών ο Ρώσος πρεσβευτής Αλεξάντρ Ματσεγκόρα

09/12/2025 - 08:18
Καιρός
Uncategorized

Καιρός: βροχές και χαλάζι προβλέπει η ΕΜΥ

17/04/2019 - 19:10
Uncategorized

Συναγερμός στην Ακρόπολη με δύο τραυματίες από κεραυνό

17/04/2019 - 17:17

Διαβάστε Επίσης

Σαν σήμερα: Το 1803 γίνεται το ολοκαύτωμα των Σουλιωτών στο Κούγκι

Ουκρανία: Ευρωπαίοι και Ουκρανοί ζητούν εγγυήσεις ασφαλείας από τις ΗΠΑ πριν από οποιαδήποτε συζήτηση για το εδαφικό

MH-60 Romeo: Εγκαινιάστηκε το νέο υπόστεγο υποστήριξης των ελικοπτέρων του Πολεμικού Ναυτικού [pics]

Η αντίδραση της Τουρκίας στην ρωσική επίθεση με πύραυλο Iskander σε τουρκικό φορτηγό πλοίο στην Ουκρανία [vids]

BBC: Οι απώλειες της Ρωσίας στην Ουκρανία έφθασαν τους 155.368 νεκρούς στρατιωτικούς

Έξαλλος ο πρωθυπουργός του Πακιστάν με τον Ρώσο πρόεδρο που τον έστησε 40 λεπτά: Έκανε «ντου» στη συνάντηση Πούτιν – Ερντογάν

ΓΕΣ: Εντυπωσιακά πλάνα από τις βολές Μονάδων Πυροβολικού στο πεδίο της Κομοτηνής

Ουκρανία: Ο Ζελένσκι επιβεβαίωσε το ρωσικό πλήγμα σε τουρκικό πλοίο στο λιμάνι της Οδησσού [vid]

Top News

ΟΠΕΚΕΠΕ: Οι παράνομες επιδοτήσεις 1,7 εκατ. ευρώ και οι 15 συλλήψεις - Ο «εγκέφαλος» του κυκλώματος δήλωνε χωράφια ακόμα και νεκρών

Ελεωνόρα Ζουγανέλη: «Για ένα ποτήρι κρασί, δε θα οδηγήσω το μηχανάκι μου για τις επόμενες 30 ημέρες»

Ο Γιώργος Τσαλίκης διέκοψε συναυλία του γιατί νόμιζε ότι τον σημαδεύουν με όπλο: «Λέω "μ@λ@@α έτσι θα πεθάνω"»

Δανός δότης σπέρματος με μεταλλαγμένο γονίδιο: «Μεταξύ 5-10 χρονών» το παιδί πέθανε από καρκίνο

OnAlert

ΜΗΤ
Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.242057

© 2023 OnAlert

  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου
  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΚΥΠΡΟΣ
    • ΤΟΥΡΚΙΑ
  • ΝΑΤΟ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΜΙΣΘΟΙ – ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
  • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
    • ΥΕΘΑ
    • ΓΕΕΘΑ
    • ΓΕΣ
    • ΓΕΝ
    • ΓΕΑ
  • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ
  • ΑΠΟΨΗ
  • ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

ΜΗΤ
Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.242057

© 2023 OnAlert