Οι κυβερνήσεις αλλάζουν αλλά οι γραφειοκράτες του υπουργείου Οικονομικών μένουν ίδιοι. Ένα έγγραφο της Διεύθυνσης Εισοδηματικής Πολιτικής του ΥΠΟΙΚ βρίθει από ανακρίβειες και διαστρεβλώσεις παρουσιάζοντας ούτε λίγο ,ούτε πολύ τους στρατιωτικούς ως “ευνοημένους” που έχουν “πάρει αυξήσεις”!
Είναι το έγγραφο που εστάλη στις 12/3-2015 στο Συμβούλιο της Επικρατείας (Ολομέλεια). Οι συντάκτες του λοιπόν ανακάλυψαν στην Ελλάδα του 2015 Λοχαγό με μισθό 1825 ευρώ!
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Στρατιωτικών σε επιστολή της προς τον υπουργό Οικονομικών επισημαίνει:
“επιτρέψτε μας να σας γνωρίσουμε, γιατί προφανώς διέφυγε της προσοχής σας, καθόσον τούτο δεν φέρει την υπογραφή σας, ότι το υπόψη έγγραφο περιλαμβάνει ουσιαστικές ανακρίβειες και διαστρεβλώσεις που πρέπει να τύχουν απαντήσεως προκειμένου, τουλάχιστον στη συνείδησή μας και στη συνείδηση των χιλιάδων συναδέλφων μας στρατιωτικών στους οποίους κοινοποιούμε το παρόν, αλλά και όλων των πολιτών που σέβονται και τιμούν τις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις, να επέλθει η αποκατάσταση της αλήθειας και του δικαίου.
– Το εν λόγω, λοιπόν, έγγραφο σχετικά με τα αποτελέσματα της μερικής αναπροσαρμογής του ν.4307/2014 αναφέρει επί λέξει: «Ενδεικτικά αναφέρεται ότι οι μεικτές μηνιαίες αποδοχές άγαμου Λοχαγού με 15 έτη υπηρεσίας ανέρχονται πλέον στο ποσό των 1.825 €, έναντι ποσού 1.730 € που ελάμβανε πριν την έναρξη ισχύος του ν.4307/2014. Ομοίως, οι μεικτές μηνιαίες αποδοχές άγαμου Ταξίαρχου των ΕΔ με 30 έτη υπηρεσίας ανέρχονται πλέον στο ποσό των 3.257 €, έναντι ποσού 2.968 € που ελάμβανε πριν την έναρξη ισχύος του ν.4307/2014.»
Ωστόσο, κε Υπουργέ, η αλήθεια είναι ότι άγαμος Λοχαγός προέλευσης ΑΣΕΙ (ΠΕ) με 15 έτη υπηρεσίας λαμβάνει μεικτές αποδοχές 1.736,67 € και καθαρές 1.226,82 €, ενώ προ της εφαρμογής του ν.4307/2014 ελάμβανε μεικτές αποδοχές 1.648,72 € και καθαρές 1.169,17 €. Δηλαδή το καθαρό όφελος για το Λοχαγό είναι 57,65 €. Ομοίως Ταξίαρχος άγαμος με 30 έτη υπηρεσίας λαμβάνει μεικτές αποδοχές 3.211,27 € και καθαρές 2.012,95 €, ενώ προ της εφαρμογής του ν.4307/2014 ελάμβανε μεικτές αποδοχές 2.924,60 € και καθαρές 1.868,74 €. Δηλαδή το καθαρό όφελος για τον άγαμο Ταξίαρχο είναι 144,21 €.
Η διαφορά με τα στοιχεία που παραθέτει το έγγραφο της Υπηρεσίας σας είναι ότι ο Λοχαγός δεν είναι μόνο άγαμος αλλά υπηρετεί στην παραμεθόριο και ασκεί διοίκηση μονάδος ή ανεξαρτήτου υπομονάδος οπότε λαμβάνει επιπλέον 45,39 € ως επίδομα ετοιμότητας και 42,89 € ως επίδομα διοίκησης διεύθυνσης. Είναι εξόχως περίεργο που ο συντάκτης παραλείπει να αναφέρει το ότι υπηρετεί σε μονάδα της παραμεθορίου με ότι αυτό συνεπάγεται ενώ του αποδίδει επίδομα που ποτέ δεν καταβάλλεται σε Λοχαγό αφού η διοίκηση μονάδος ασκείται από Αξκούς βαθμού Αντισυνταγματάρχη ενώ η διοίκηση ανεξαρτήτου υπομονάδας από Αξκούς βαθμού Ταγματάρχη ή παλιού Λοχαγού.
Σε κάθε περίπτωση αν ήταν πολιτικός υπάλληλος θα ελάμβανε για την υπηρεσία στην παραμεθόριο 100 € αντί 45,39 και ως προϊστάμενος τμήματος διοίκησης 250 € αντί 42,89. Δηλαδή αν ήταν δημόσιος υπάλληλος Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης άγαμος που υπηρετεί σε παραμεθόριο περιοχή και ήταν προϊστάμενος τμήματος θα ελάμβανε μηνιαίες μεικτές αποδοχές 1.970 € δηλαδή 233,33 € περισσότερα απ’ ότι λαμβάνει ως αξιωματικός των Ενόπλων Δυνάμεων. Στην ανωτέρω διαφορά δε συνυπολογίζονται οι τουλάχιστον 25 ώρες κατά μέσο όρο υπερωρία το μήνα και εργασία πέραν του 5νθημέρου, η οποία δεν αμείβεται με κανένα τρόπο ενώ αν ήταν δημόσιος υπάλληλος που αμείβεται βάσει του ενιαίου μισθολογίου θα ελάμβανε για τις υπερωρίες αυτές τουλάχιστον 175 € μηνιαία αποζημίωση.
Παρόμοια είναι και η διαστρέβλωση σχετικά με τις αποδοχές που λαμβάνει ένας Ταξίαρχος που διοικεί Σχηματισμό στην παραμεθόριο έχοντας υπό τη διοίκηση του 3.500 στελέχη και κληρωτούς και υλικό υψηλής τεχνολογίας και αξίας, αλλά και την ευθύνη της ασφάλειας και επιτήρησης της ζώνης ευθύνης που του έχει ανατεθεί. Άραγε με ποιον δημόσιο υπάλληλο τον συγκρίνει ο συντάκτης του εγγράφου και πόσα λαμβάνει ο ίδιος για να συντάσσει τις ανωτέρω παραπλανητικές ανακρίβειες και διαστρεβλώσεις και να προβαίνει σε άστοχες και άδικες συγκρίσεις που στοχεύουν στην υποβάθμιση της προσφοράς των Ενόπλων Δυνάμεων και την απαξίωση του Έλληνα Στρατιωτικού;
– Το εν λόγω, επίσης, έγγραφο σχετικά με την προνομιακή μισθολογική μεταχείριση των στρατιωτικών αναφέρει επί λέξει τα εξής: «Η ανωτέρω περιγραφείσα αυξητική αναπροσαρμογή των αποδοχών και συντάξεων, κατατάσσει τα εν λόγω στελέχη σε σαφώς ευνοϊκότερη οικονομική θέση, συγκριτικά με το λοιπό προσωπικό του Δημόσιου Τομέα που αμείβεται σύμφωνα με το ενιαίο μισθολόγιο του ν.4024/2011 (Α’ 226), …………»
Ο συντάκτης του εγγράφου, κε Υπουργέ, μας λέει ότι, επειδή, όπως ο ίδιος ανωτέρω περιέγραψε ότι οι μισθοί των στρατιωτικών αυξήθηκαν, αυτοί βρέθηκαν σε ευνοϊκότερη θέση από τους υπαλλήλους του Δημοσίου Τομέα, όχι γιατί λαμβάνουν μεγαλύτερες αποδοχές αλλά επειδή έχουν υποστεί μικρότερες περικοπές. Για άλλη μια φορά η εν λόγω Υπηρεσία σας μεταφέρει παραπλανητικές ανακρίβειες και διαστρεβλώσεις αφού ουδέν συγκριτικό στοιχείο περί των αποδοχών των στρατιωτικών με τους αντίστοιχους του δημοσίου τομέα δεν παρατίθεται.
Η αλήθεια για το ιδιαίτερα προνομιακό μισθολογικό καθεστώς που απολαμβάνουν οι Έλληνες Στρατιωτικοί περιγράφεται και τεκμηριώνεται με συγκεκριμένα στοιχεία στο υπ’ αριθμ. 16/30-3-2015 έγγραφο της Π.Ο.Ε.Σ. με τίτλο Μισθολογικές Ανισότητες, που ήδη σας έχει αποσταλεί. Όσοι αγνοούν την πραγματικότητα ας κάνουν τον κόπο να αναγνώσουν το εν λόγω έγγραφο και αν νιώθουν δυνατοί ας αποτολμήσουν να αμφισβητήσουν τα στοιχεία που αποκαλύπτουν.
Επικουρικά κε Υπουργέ, σας αποστέλλουμε, συνημμένα, τα στοιχεία που το ίδιο το ΥΠΟΙΚ κατέθεσε πρόσφατα στη Βουλή των Ελλήνων, αλλά και τα σχετικά με αυτά δημοσιεύματα, από τα οποία θα διαπιστώσετε ιδίοις όμμασι ότι διαψεύδουν το συντάκτη του υπόψη σχετικού εγγράφου.
Ευελπιστούμε στην άμεση κινητοποίησή σας, στην πλήρη συμμόρφωση του Υπουργείου Οικονομικών με την υπ ́ αριθμ. 2193/2014 απόφαση της Ολομελείας του Συμβουλίου της Επικρατείας και παραμένουμε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνηση ή πληροφορία”.