Από νωρίς το πρωί δημοσιεύματα θέλουν το αεροπλάνο της Malaysian Airlines να έχει οδηγηθεί προς τα νησιά Ανταμάν. Οι ειδικοί τώρα εξετάζουν ένα άλλο σενάριο. Να μην ήταν ο κυβερνήτης της πτήσης εκείνος που πιλοτάριζε το αεροπλάνο αλλά ένας άνθρωπος με γνώσεις αεροπλοϊας. Την ίδια ώρα ένα σεισμικό γεγονός στον βυθό της θάλασσας δυο ώρες μετά την εξαφάνιση του αεροπλάνου κινητοποιεί τις κινεζικές αρχές. Oι αρχές περνούν από κόσκινο έναν προς έναν τους επιβάτες προκειμένου να διαπιστώσουν εάν κάποιος ή κάποιοι από αυτούς είχαν γνώσεις αεροπλοϊας.
Σύμφωνα με δύο πηγές, ένα άγνωστο αεροσκάφος, που οι αρχές εκτιμούν ότι ήταν το αγνοούμενο Μπόινγκ, ακολουθούσε μία πορεία μεταξύ ενδεικτικών σημείων διαδρομής —γεγονός που δείχνει ότι ο χειριστής του τη δεδομένη στιγμή ήταν κάποιος που διέθετε την απαραίτητη εκπαίδευση— όταν εντοπίστηκε για τελευταία φορά το στίγμα του από το στρατιωτικό ραντάρ στα ανοιχτά των βορειοδυτικών ακτών της χώρας.
Το τελευταιο σενάριο τοποθετεί τις τελευταίες ώρες πτήσης του αεροπλάνου προς τα νησιά Ανταμάν που βρίσκονται ανάμεσα στην Θάλασσα του Ανταμάν και τον Κόλπο της Βεγγάλης.
«Αυτό που μπορούμε να πούμε είναι ότι εξετάζουμε σοβαρά το ενδεχόμενο σαμποτάζ, με την αεροπειρατεία να είναι ισχυρό σενάριο», είπε ανώτατος αξιωματούχος της αστυνομίας.
Η αστυνομία της Μαλαισίας είχε πει και τις προηγούμενες ημέρες ότι ερευνούσαν το ενδεχόμενο κάποιος από τους επιβάτες ή τι πλήρωμα να είχε ψυχολογικά προβλήματα.
Ως ενδεικτικά σημεία διαδρομής ορίζονται οι γεωγραφικές θέσεις, που συντάσσονται υπολογίζοντας το γεωγραφικό μήκος και το γεωγραφικό πλάτος, και βοηθούν τους πιλότους να οδηγούν το αεροσκάφος κατά μήκος δεδομένων αεροδιαδρόμων.
Ύστερα από τα νέα αυτά στοιχεία, είπαν οι πηγές, οι διεθνείς έρευνες επεκτάθηκαν τόσο στη Θάλασσα του Ανταμάν όσο και στον Ινδικό Ωκεανό.
Το τελευταίο στίγμα
Σε μία πιο λεπτομερή περιγραφή σχετικά με τον εντοπισμό του Μπόινγκ από το στρατιωτικό ραντάρ που δόθηκε στη δημοσιότητα, οι δύο πρώτες πηγές είπαν ότι το τελευταίο επιβεβαιωμένο στίγμα της πτήσης MH370 ήταν στα 35.000 πόδια, περίπου 144 χιλιόμετρα στα ανοικτά της ανατολικής ακτής της Μαλαισίας με κατεύθυνση προς το Βιετνάμ και κοντά στο σημείο διέλευσης «Ιγκάρι». Η ώρα ήταν 1:21 π.μ.
Σύμφωνα με τα δεδομένα από το στρατιωτικό ραντάρ, το αεροπλάνο στη συνέχεια έκανε απότομα στροφή προς τα δυτικά και κατευθύνθηκε σε ένα σημείο που ονομάζεται «Βάμπι», βορειοανατολικά της επαρχίας Ατσέχ της Ινδονησίας, και χρησιμοποιείται από αεροσκάφη με προορισμό τη Μέση Ανατολή.
Από εκεί, σύμφωνα με την ίδια πηγή, κατευθύνθηκε νότια του νησιού Πουκέτ της Ταϊλάνδης και εντοπίστηκε για τελευταία φορά να κατευθύνεται βορειοδυτικά ακολουθώντας μία πορεία πάνω από τα Νησιά Ανταμάν που χρησιμοποιείται από πτήσεις με προορισμό την Ευρώπη. Η ώρα ήταν 2:15 π.μ. — η ίδια ώρα που έδωσε στη δημοσιότητα η Πολεμική Αεροπορία την Τετάρτη.
Ανώτατος αξιωματούχος της μαλαισιανής κυβέρνησης ανακοίνωσε ότι η Κουάλα Λουμπούρ συνεργάζεται με τις αμερικανικές αρχές για να διακριβωθεί αν υπάρχουν πληροφορίες από δορυφόρους που θα μπορούσαν να βοηθήσουν στον εντοπισμό του Μπόινγκ.
Παράλληλα, το Βιετνάμ περιόρισε τις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης υποβαθμίζοντάς τις από «επείγουσες» σε «τακτικές», όπως ανακοίνωσαν σήμερα οι αρχές της χώρας.
«Οι δυνάμεις έρευνας και διάσωσης θα διατηρήσουν να εργάζονται επί 24ώρου βάσεως με τον χαρακτήρα του ‘επείγοντος'», αλλά ο χαρακτηρισμός των επιχειρήσεων ως «τακτικών» σημαίνει ότι «μόνο ένα τμήμα της συνολικής δύναμης θα μετέχει στις έρευνες», διευκρίνισε στο Γερμανικό Πρακτορείο ο υφυπουργός Μεταφορών της χώρας Φαμ Κούι Τιέ, επικεφαλής της Εθνικής Επιτροπής Έρευνας και Διάσωσης.
Σεισμικό γεγονός στον πυθμένα της θάλασσας – Εκεί έπεσε το αεροπλάνο;
Ερευνητές εντόπισαν ένα σεισμικό γεγονός στον πυθμένα της θάλασσας στην περιοχή μεταξύ της Μαλαισίας και του Βιετνάμ δυο ώρες μετά την εξαφάνιση της μοιραίας πτήσης.
Οι ερευνητές στο Πανεπιστήμιο Επιστημών και Τεχνολογίας της Κίνας, δήλωσαν: «Το σεισμικό γεγονός στον πυθμένα της θάλασσας μπορεί να προκλήθηκε από την συντριβή και βύθιση του αεροπλάνου στην θάλασσα».
Η ειδηση, μεταδόθηκε από το επίσημο πρακτορείο ειδήσεων της Κίνας Xinhua και ο σεισμός καταγράφηκε από τους σεισμογράφους στην Μαλαισία, σε περιοχή 72 μίλια βορειοανατολικά από το σημείο που χάθηκε η επαφή με το αεροπλάνο.
Οι ερευνητές πρόσθεσαν: «Το μέγεθος του σεισμού δειχνει ότι η βύθιση ήταν καταστροφική».
Κίνα προς Μαλαισία: Σταματείστε το μαρτύριο της σταγόνας!
Εξοργισμένοι οι κινέζοι εξέδωσαν ανακοίνωση με την οποία απευθύνουν έκκληση στην κυβέρνηση της Μαλαισίας να τους παρέχει ό,τι πληροφορίες έχει προκειμένου να περιοριστεί το πεδίο των ερευνών.
Την στιγμή που στις έρευνες συμμετέχουν δεκάδες χώρες οι κινέζοι αξιωματούχοι περνούν το μαρτύριο της σταγόνας όσον αφορά στην πληροφόρηση. Σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Xinhua η Κίνα έχει ερευνήσει 21.000 τετραγωνικά μίλια στην θάλασσα.
Στο γράφημα που ακολουθεί και δημιούργησε το Bloomberg απεικονίζονται 83 αεροπλάνα με 14 επιβάτες και πάνω που εξαφανίστηκαν από το 1948.