“Βαρύ πυροβολικό” εφερε στην Αθήνα η Lockheed Martin για να “υπενθυμίσει” την στενή της συνεργασία με την ΕΑΒ και να θίξει για μία ακόμη φορά το ζήτημα του εκσυγχρονισμού των μαχητικών αεροσκαφών F 16.
Με “οικοδεσπότη” τον Ντένη Πλέσσα, Αντιπρόεδρο Επιχειρηματικών Αναπτυξιακών Πρωτοβουλιών Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής, ήρθε στην Αθήνα o Αντιπρόεδρος και Γενικός Διευθυντής της Lockheed Martin Aeronautics για τα προγράμματα αεροσκαφών C-130, κ. George Shultz.
Έγινε συζήτηση για τα C −130J και το έργο που μπορεί να αναλάβει η ΕΑΒ, αλλά είναι σαφές ότι αυτό που ενδιαφέρει την Lockheed Martin είναι πρωτίστως το πρόγραμμα του εκσυγχρονισμού των F 16.
Συμφωνα με όσα είπε ο κ.Πλέσσας ο εκσυγχρονισμός θα προσφέρει:
• Αύξηση Επιχειρησιακών Δυνατοτήτων
• Ήδη Ανεπτυγμένη, Πιστοποιημένη και Δοκιμασμένη Διαμόρφωση
• Επίτευξη Ομοιοτυπίας με 1500+ Α/Φ Παγκοσμίως
• Επίτευξη της μεγαλύτερης δυνατής διαθεσιμότητας και Μείωση Κόστους Συντήρησης
• Μείωση Κόστους Εκπαίδευσης Ιπταμένων και Τεχνικού Προσωπικού
• Βελτιστοποίηση Χρήσης Επίγειου Εξοπλισμού
• Αξιοποίηση και Αύξηση της Τεχνογνωσίας στην ΕΑΒ
• Νέες Θέσεις Εργασίας σε βάθος πολλών ετών
Η εγκατάσταση των Kits της αναβάθμισης, από την ΕΑΒ, αποτελεί για αυτήν σημαντικό οικονομικό στόχο για τους κάτωθι λόγους:
Διασφάλιση 350-450 θέσεων εργασίας για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των έξι ετών.
Παροχή πρόσθετης τεχνογνωσίας (ένα μέρος της οποίας ήδη υπάρχει λόγω του CCIP της USAFE) και εκμετάλλευση όλων των υποδομών που έχουν ήδη αναπτυχθεί.
Δυνατότητα της ΕΑΒ να διεκδικήσει παρόμοια συμβόλαια αναβαθμίσεων για F-16 τρίτων χωρών (τα εν λόγω προγράμματα βρίσκονται στο τελικό στάδιο απόφασης). Εφόσον η ΕΑΒ έχει κερδίσει τόσο το Ελληνικό όσο και το Αμερικανικό συμβόλαιο θα αποκτήσει ενεργό διεθνή ρόλο στην ανάληψη τέτοιων συμβολαίων.
Και για τα P 3
Το δεύτερο πρόγραμμα που ενδιαφέρει είναι αυτό των αεροσκαφών Ναυτικής Συνεργασίας P 3 Orion. Υποστήριξε ότι “η εταιρεία Lockheed Martin Aeronautics έχει προβεί τα τελευταία τρία χρόνια σε μια σειρά εναλλακτικών προτάσεων προς το Υπουργείο και το Πολεμικό Ναυτικό (ΠΝ). Η πλέον πρόσφατη εξ’ αυτών συνίσταται στην απόκτηση από το USN τεσσάρων αεροσκαφών P-3C, ως Excess Defence Articles (EDA). Τα συγκεκριμένα αεροσκάφη διαθέτουν εγκατεστημένο τακτικό σύστημα (mission system) αλλά και συστήματα ηλεκτρονικών, που θα τους επιτρέπουν την εκτέλεση όλων των αποστολών ναυτικής συνεργασίας. Στα εν λόγω αεροσκάφη είναι δυνατή η πλήρης δομική τους αναβάθμιση (νέες πτέρυγες), η τοποθέτηση αναβαθμισμένων κινητήρων και η συντήρηση των υπαρχόντων ηλεκτρονικών συστημάτων, παρέχοντας έτσι ένα όριο ζωής τουλάχιστον 25 ετών (15.000+ ώρες πτήσεως)”.