Στην “αναπουμπούλα” ο λύκος χαίρεται. Και όταν έχουμε να κάνουμε με ελληνικά εξοπλιστικά προγράμματα , οι λύκοι ήταν και παραμένουν πολλοί.
Στη περίπτωση που εξετάζουμε έχουμε να κάνουμε με μία επίμονη και αμφιλεγόμενη πρόταση της ιταλικής Alenia, που έχει να κάνει με την ακύρωση της παράδοσης των τελευταίων τεσσάρων μεταγωγικών αεροσκαφών C 27. Πρόταση την οποία οι Ιταλοί την παρουσιάζουν ως…διευκόλυνση.
Αεροπόροι που χειρίζονται το ζήτημα ,λένε ότι από την αποδοχή της πρότασης μόνο ένας θα κερδίσει: οι Ιταλοί που έχουν βρει ήδη να πουλήσουν τα αεροπλάνα, στο Μεξικό και σε τιμή διπλάσια απ΄ αυτή τη που τα αγοράσαμε εμείς!
Τα αγοράσαμε το 2003 περίπου 20 εκατ. δολ. το ένα, ενώ η τιμή τους σήμερα , ανέρχεται σε 53,3 εκατ. δολ. το ένα. Με λίγα λόγια οι Ιταλοί θα μας δώσουν εμάς πίσω την προκαταβολή που έχουμε δώσει περίπου 40 εκατ. δολ. και θα πουλήσουν τα αεροπλάνα αυτά σε τρίτους, κερδίζοντας πάνω απο 100 εκατ. δολάρια!
Σ΄ αυτά προσθέστε τα ανυπέρβλητα προβλήματα που έχουν τα αεροσκάφη που ήδη μας έχουν παραδώσει με αποτέλεσμα να πετά το …ένα από τα οκτώ και την απόλυτη αδιαφορία τους να υλοποιήσουν αντισταθμιστικά οφέλη, έχοντας μείνει στο …15%.
Πριν από μερικές μέρες λοιπόν εκδόθηκε και διαταγή για αλλαγή του προέδρου της επιτροπής διαπραγματεύσεων του ΓΕΑ , με τους Ιταλούς. Γιατί έγινε η αλλαγή κανείς δεν έχει εξηγήσει. Και θα πρέπει να δοθούν εξηγήσεις.
Γιατί η υπόθεση των C 27 αρχίζει να γίνεται βασική υποψήφια για το επόμενο μεγάλο σκάνδαλο στις ΕΔ.